Inlägg från: miraclee |Visa alla inlägg
  • miraclee

Plus igen efter mf/ma

Dag och natt skrev 2010-12-03 11:26:54 följande:
    miraclee: Vad skönt... då är jag inte ensam om det men det ser ju väldigt skumt ut. Ska fråga bm nästa gång om det.
    Jaa :) Hur känns det nu då? När får ni svar? :)
  • miraclee
    Happiness skrev 2010-12-03 18:23:55 följande:
    Hej gulle du....det var ju bara såååå länge sen vi pratades vid. Vi ska äta middag precis...hoppar in senare och skriver. Vad säga säga...massor har hänt och samtidigt inget. Haha! Profylaxkurse,doulor,Aurora BM med mera med mera. Ser om du är inne senare....KRAM!!!!
    Jaaa alldeles för länge sen!! :( Vi ska precis iväg här, puh.. jag är heeeelt slut men ja.. får sova inatt! ;) Så jag är nog inte inne sen, men uppdatera mig, antingen här eller mail!

Kraaam!!
  • miraclee
    Happiness skrev 2010-12-03 22:02:46 följande:
    Hoppas du ¨år sova länge och tungt inatt Hur mår du annars? Har HG börjat ge vika? Ska hoppa in i mag tråden och se om du lagt in någon bild på magen. Spänd på om det hänt något.....

Själv hade jag hoppades jag på att magen skulle vara mindre denna gången, men jag har tagit 2 st SF mått och då ligger vi på övre kurvan.....menmen får hålla tummarna att den dalar. Hur går det med ditt TSH? Fick i fredags reda på att mitt börjar skena iväg nu från 0,6 till 1,5....inte bra alls i mina ögon. Så jag har ökat dosen från 75 till 100 (får väl se vad doktorn säger om det ) Haha!

Har du varit iväg på skidor än? Vi var i Oslo igår till inatt...blev så himla sugen på att åka lite, men vi var "bara" där och lyssnade på Aha. Vi ställer in Funäsdalen i år. Det var ett litet helvete för magen att sitta 60 mil i bil nu. Sammandragningar som tusan, så vi får ta daxresor till Ulricehamns skidanläggning. Jaja bättre än inget...men åka det SKALL jag. Kraaam!
    Sådär, nu är jag väl halvt om halvt människa igen. Puh! Vi kom hem kl 3 natten mot lördag, vaknade 12 igår på dagen. Inge bra sömntider för mig nu, jag fungerar bäst om jag lägger mig runt 22 och går upp runt 05.30, så igår hade jag jordens huvudvärk + illamående igen. Har faktist varit bättre nu i veckan, har börjat återgå till ett liv utanför lägenheten - så skönt! Orkar dock inte så mycket, men är iallafall inte bara sängliggandes! :)

Joo, en liiten bula syns.. fortfarande undrar jag varför det inte syns mer. Min bakvända livmoder är ju numer "framåt" enligt alla läkare + BM.. men då borde de ju synas mer?

Oj, på hur lång tid har den stegringen skett? Låter klokt att höja till 100, det är ju liksom nästa steg från 75 :) Tror det blir kanon! Senaste TSH jag fick reda på var ju för 1 mån sen när jag låg inne, då hade jag som gången innan, vad var det? Hmm.. 0,05 va? (lite glömsk..) Har varit dålig på att ta levaxinet nu faktist, skäms på mig! :( Men ska köra igång igen nu.

Nej, inga skidor än - men vi åker upp till Sälen den 26e dec :) Längtar SÅÅÅ mycket! Ska bli så skönt att få spendera kvalitetstid med min man, fika, mysa framför brasan, äta god mat, åka lite skidor och njuta av vår kanske sista resa som ensamma ;) Blir ju ingen påskresa för oss i april som det brukar bli, konstigt va? Haha ;)

Usch, va tråkigt att det inte blir något Funäs :( Jobbigt med sammandragningar, tror det är något jag klarat mig utan? Eller så märker jag dom bara inte. Ibland dock känns magen stenhård en stund innan det släpper, de är ju nog det iofs.. men inga onda! Har du det?

Jag ska till BM på tisdag, ska bli roligt :) Första efter RUL!

Vilken vecka är du i nu? Hur känns det annars?

Saknat dig här, KRAM!
  • miraclee
    Muffe80 skrev 2010-12-06 19:00:53 följande:
    Hur mycket hade ni gått upp kring vecka 20, tjejer?

Jag har hittills gått upp ca 2 kg, tror det mesta måste sitta i magen faktiskt för i övrigt syns det inget.

Hela jobbet har påpekat att jag ser sååå blek ut och att jag måste kolla upp det... men, ja... kanske kan blekhet vara tecken på järnbrist? Är ju extremt trött också!
    Fortfarande ingen viktuppgång! ;) Står kvar på minus. Eller ja, jag har lagt på mig 2 kg nu men ligger inte på min startvikt än.

Samma här, + huvudvärk som satan igen. Ska till BM imorn så får se hur hb ligger då! Tror de e dags o käka piller nu.. blää!!
  • miraclee
    Muffe80 skrev 2010-12-06 20:24:13 följande:
    åh det är både mysigt och lite läskigt när man känner de små kickarna i magen, hihi! Det är häftigt att man verkligen vet att ngt lever där inne

I dag har varit en riktig seg och dålig dag, trötthet och illamående. Har nog fått i mig 3 limpskivor, 1 clementin, 2 morötter, lite tårta, två smörgåsar med paprika, 2 glas mjölk och lite fil med flingor.... inte direkt ngt att stå sig på va? Stackars liten i magen....
    Hahaha, varje gång du skriver att du "knappt ätit något" så tycker JAG att det är massor jämfört med mig när jag mådde/mår sådär. Då har de varit typ två rostmackor på sin höjd..
  • miraclee
    Muffe80 skrev 2010-12-06 20:36:40 följande:
    Haha, ja det är olika... men det är nog för att jag är mer nojjig än dig och tycker att man ska äta frukost, lunch och middag och massa nyttiga mellanmål.. men jag är extrem säkerligen!
    alla säger ju att bebis mår bra ändå, men den b o r d e ju faktiskt sakna saker om jag nu inte får i mig något... eller hur?

Jag vill må bra på morgonen, älskar ju frukost och nu kan jag inte ens dricka ett glas vatten innan kl. 10 på fm för då kräks jag.... eller ja, jag kräks nog i alla fall iofs...
    Haha joo, kan vara så ;) Jag har aldrig varit nån mat-människa, än mindre frukostmänniska. Men som sagt, jag vet ju att han mår bra, han var "lite tunn" sa dom på RUL men han var också lååång så det oroar mig inte heller, han lägger på sig snart :) Köp näringsdrycker på apoteket o drick lite då och då. Det gör jag nu :) Alla viktiga ämnen och goda!
  • miraclee
    Mamma till W skrev 2010-12-06 20:48:39 följande:
    Jag tycker att du får i dig bra jag! Sådär mycket äter inte jag ens en "vanlig" dag... Och när jag var gravid så åt jag det som gick ner.... och spydde sista gången i v 29...

Så jag tror inte att det är nån fara för dig.. :) men alla är vi olika och oroar sig olika.. Jag gick på "bebisen mår bra, sparkar och gör sig påmind så jag tänker inte oroa mig".. =)
    Samma här :)

Och RUL visade ju inget konstigt för varken mig eller Muffe så why worrie?
  • miraclee
    Mamma till W skrev 2010-12-06 21:07:04 följande:
    precis! och på mig har det ju visat sig att Wilda är frisk så mitt "felätande" gav inga negativa effekter på henne! Och inte nu heller när jag äter helt galet, min mjölk har dock sinat ett par ggr men det har gått att åtgärda.. Så länge man får i sig någonting så är det nog ingen fara... Däremot om man inte äter alls så blir det ju annat... Men om man spyr och har sig så kanske man får ha kvar en gnutta så då går ju det över till bebisen! : ) De behöver ju inte så mycket heller! :)
    Nä du ser! :D Och inte va hon "tunn" heller som min grabb är nu, han lägger ju på sig senare, de är inget som oroar mig iallafall. Eller så blir han helt enkelt lång o smal, ;)

Alla läkare har ju sagt till mig också att de inte är nååågon fara för bebisen, han tar de han ska o sen äre JAG som kan må dåligt, i form av huvudvärk, trötthet osvosv. Som jag haft och nu fått näringsdrycker för, som då ska "stötta upp" det lilla jag äter. Fungerar bra hittils! :)

Men nä, sålänge dom växer som dom ska, sparkar o har sig då äre ingen anledning o oroa sig, då mår han ju bra därinne :)
  • miraclee
    Muffe80 skrev 2010-12-06 21:20:51 följande:
    ni lugnar mig tjejer Som sagt, Wilda är ju helfrisk och det bevisar ju en del Men jag ska erkänna att jag har varit och är lite rädd att han/hon kanske utvecklar någon sjukdom, allergi eller liknande bara för att jag inte proppade mig full med nyttigheter som  broccoli etc...
    Saker kan gå fel även om man gör allt rätt. Det är inga garantier liksom.

Släpp oron så gott de går, njut av buffarna/sparkarna och magen som börjat växa. Försök se ljuset i tunneln trots illamåendet, i know the feeling. Men jag levde för de dagar det var bra, det kom alltid ngn.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma