Inlägg från: miraclee |Visa alla inlägg
  • miraclee

Plus igen efter mf/ma

Dag och natt skrev 2010-12-09 12:30:33 följande:
    Tänk att de kan överleva redan i vecka 25 eller vad det är... DIT är det inte många veckor...! Jag ska boka in en tid med min BM, skulle eg gått i måndags på kontroll men vi ställde in det då eftersom vi väntar på de här svaren, men jag hoppas på att få höra hjärtljuden för första gången då om allt vill sig väl nu vill säga.
    Ja eller efter v 23 men de är ju extreeeemt tidigt, men om 1,5 vecka tillhör jag förlossningen iallafall! Underbart!

Har ni inte lyssnat på hjärtat alls än? Jag förstår inte varför det skiljer så mycket, vi lyssnade första gången efter 14 fulla veckor.. andra gången nu i tisdags.. de e ganska mysigt! Dock hörde vi inte mycke häromdan för han bara låg o sparkade mot dopplern, han gillade den inte ;D Så fick stänga av ljudet.. haha!

Hur känns det då inför idag? Är det ngn läkare ni träffat innan?
  • miraclee
    Mamma till W skrev 2010-12-09 12:55:35 följande:
    haha, jag fick höra hjärtat slå första gången i 26+4. :)
    Haha va? Fan va de ska skilja då.. Tungan ute
  • miraclee
    färnik skrev 2010-12-09 13:03:34 följande:
    Häftigt miraclee, bara 17 veckor kvar!  Vi kommer säkert få ungefär samtidigt alltså, för jag räknar med att gå över 2 veckor även denna gången... Oskyldig
    Jaa! Helt plötsligt känns det som ingenting.. riktigt härligt! Skrattande "Brukar" man inte få liite tidigare me andra barnet?

Har även fått JOBB idag! Ringde upp ett genom en kontakt, o fick de i princip på stående fot. Ska dit imorn på lönesamtal osv, så jäkla skönt!

Jag mår ju ganska bra nu förutom huvudvärk + illamående ibland, men om jag följer mina rutiner så brukar jag må helt ok! Så jag LÄNGTAR efter att få göra något nu.
  • miraclee
    Dag och natt skrev 2010-12-09 13:08:12 följande:
    Nä vi skulle ha lyssnat i måndags för första gången! Vecka 15 låter ju istället tidigt
    Men alltså vi har fortfarande inte fått nåt brev med snabbsvaret, det måste ju ha blivit nåt fel för vi gjorde provet förra onsdan och nu är det torsdag, så lång tid ska det inte ta. Men det är en jättebra läkare som vi träffade förra veckan som vi ska träffa igen och jag hoppas innerligt att han har några svar att ge oss... och även om svaret inte är klart, varför?! Läste om nån som hade moderkakan i framväggen precis som jag som hade fått sitt prov kontaminerat och därför fick vänta på den längre odlingen som tar några veckor. Kan ju ha blivit samma sak för oss.
    Haha jaa, v 15 är nog lite i tidigaste laget.. men "så gör man här" tydligen. Blev lite chockad då jag räknat me de först nu efter RUL o allt va avklarat.. men kul ändå! :D

Hm.. sa dom att ni skulle få besked i vilket fall? Ni borde ändå hört något, och OM de är så att de tar längre pga moderkakan i framvägg så kunde dom ju säga de, man vill ju gärna veta så man inte bara väntar.. :/

Uppdaterar du oss hur det gått sen?
  • miraclee
    Dag och natt skrev 2010-12-09 13:09:50 följande:
    GRATTIS till jobb miraclee!!! Underbart, hoppas det går bra imorgon då!
    Taaack! Jaaa, kl 10 ska jag va där.. vore sååå skönt o komma ut o göra någe om dagarna nu när jag mår bättre, får panik av o göra ingenting.
  • miraclee
    airamanna skrev 2010-12-09 13:25:03 följande:
    Grattis vad roligt!!!! 
    Taaack!! :)

Graattis själv!! Skrattande
  • miraclee
    Mamma till W skrev 2010-12-09 13:27:28 följande:
    haha ja! och då bor vi inte jättelångt ifrån varandra! :)
    Nä verkligen inte! Tungan ute Dom borde ju egentligen ha lite lika överallt.. inte v 15 på ena o v 26 på andra..
  • miraclee
    rontgensyrran skrev 2010-12-09 17:17:47 följande:
    Grattis Soffan till nya jobbet. Är det som ssk då eller? Är du färdig utbildad nu då? Och vilkenj avdelning isf? Är ju nyfiken :)

Grattis till lyckat vul och Ul också förresten till er som varit på dem.

Hoppas havsklippan hör av sig snart med ett bra besked.

En annan sitter och funderar på vad man ska välja för barnvårdscentral. Den absolut närmsta eller nån som ligger lite längre bort men har flashigare hemsida hahahaha....
    Hahahaha, gillar smeknamnet.. Soffan ;) Nej gud nej! Jag har låååångt kvar, blir på hemtjänsten.. jag gav de bara en chansning o ringde, vill ju göra NÅNTING om dagarna nu när jag e piggare (för de mesta) o ja, de gick ju undan. Som USK blir de då iallafall, helt ok lön! 135 kr timmen, kan icke klaga! De e ju nånting iallafall dom få månader som är kvar innan de är dags..

Såg förresten att Ines pappa ska vara med vid förlossningen? Vad roligt!

(Ska ta mitt sega arsle o svara på ditt mail..)
  • miraclee
    rontgensyrran skrev 2010-12-09 17:31:24 följande:
    Du förresten, hur blir det med in SGI om du går in och börja jobba nu? Jobbade du fulltid innan du började skolan?
    Den baseras fortfarande på mitt gamla heltidsjobb innan studier, tack o lov. Inga jobb under 6 mån räknas men om jag jobbar mer än 6 mån så blir de ny SGI..
  • miraclee
    Dag och natt skrev 2010-12-09 21:37:51 följande:
    Har tyvärr inga positiva besked att ge efter dagens besök hos läkaren. Det mesta såg bra ut på UL förutom:
    - att bebisen nu ligger 18 dagar efter i tillväxten (tidigare 15 dagar fick vi veta)
    - att fostervattnet är inom det normala intervallet men ändå i underkant (5,8 cm)
    - magsäcken var tom och fylldes inte under den halvtimmen ultraljudet tog, dvs bebisen sväljer inte fostervattnet så ofta - vilket kan leda till att i vecka 26-28 kan det bli för mycket fostervatten och värkar kan sätta igång...
    - att läkaren tyckte urinblåsan såg förskjuten ut.

Läkaren sa en massa och jag är både för ledsen och saknar ork att skriva allt, men han verkade mest oroad över urinblåsan kan man säga, sa att det var livsviktigt organ och att det måste fungera osv. Han rekommenderade att vi skulle besöka en kollega till honom för undersökning också så det ska vi göra och det blir UL nästa vecka som det verkar. 

Jag orkar inte skriva mer men jag ville ändå uppdatera er litegrann. Jag känner bara att mitt hjärta håller på att brista.

Fyfan, så jävla orättvist! :(

MEN, fostervattnet var ju vad jag förstår inte för lite, utan "bara" i underkant, om du då får polyhydramnios (för mycke fostervatten) så finns de ändå dom som går hela vägen ut me sina bebisar! Och om inte så en bra bit över de veckorna du sa nu. 

Jag fortsätter tänka på er och har inte gett upp hoppet om er lilla bebis än!

{#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma