Inlägg från: telgebo |Visa alla inlägg
  • telgebo

Plus igen efter mf/ma

Mimmi: Åhh det låter som en underbar vigsel, grattis.

Inatt kl 0.23 blir min lilla Alice 1 månad. Kan inte begripa att det redan gått 1 månad. Det känns som det var alldeles nyss hon föddes.
    För exakt 1 månad sedan satt jag hemma fortfarande ovetandes om att jag snart skulle föda, att jag om 4 timmar skulle vara på förlossningen med Alice på utsidan.

Blir så nostalgisk. Nån mer som blir så när era barn fyller månad osv?

Min lycka Alice född den 14 okt 11 3450 g och 50 cm total kärlek
  • telgebo
    Bellas7 skrev 2011-11-13 21:00:06 följande:
    Här är det ok. De två stora ligger på 1600gram nu och sköter sig :) Elton vägde idag 1250gram. Han ligger fortfarande i cpap på natten och han har fortfarande syrgas. Inte mycket men ett par procent, vilket är super jobbigt för oss men enligt läkarna är det normalt då de bara är i vecka 32.

Vi bor på neo och det är fulla dagar ca 16-18 timmar då vi sköter barnen. De ligger i vanlig säng så de har kläder på sig i storlek 38. Smått smått. Vi har ett par veckor till här men det är den lille som bestämmer. Vi är hoppfulla att komma hem under första el andra veckan i dec.

Shit jag är mamma till trillingar :) :) :)

Hoppas att ni alla mår bra
    Gud helt ogripbart, jag tycker det är stort att vara mamma till en och du är mamma till tre på en och samma gång.

Vilken neo ligger du på? Jag låg ju på neo i Huddinge med Alice.
  • telgebo

Kjaam: Grattis till din lille son som blev 2 månader i förrgår. Min dotter är född 1 månad senare och blev 1 månad i måndags och jag håller med. Tiden har verkligen gått så fort. 1 månad som gravid kändes ju mycket längre.

Idag onsdag ska jag träffa min underbara älskade fantastiska dotter, jag längtar så efter henne.

• telgebo

Tack alla, snabb uppdatering ska snart åka.

Jag kommer nu att få träffa henna 3 ggr 1 dag i veckan i 1 timme, idag blir det 50 min för det ska pratas typ introduktion, förstod inte riktigt.

Efter dessa 3 veckor så ska det utvärdera hur det går och då kan det utökas till 2 ggr i veckan om inte förvaltningsrätten ändrar det till något annat, jag hoppas få bo med henne snart.

Är helt virrig i huvudet idag.

Uppdaterar hur det gick senare, får se hur jag mår, kommer säkert vara jättejobbigt att lämna henna idag efter umngänget är slut.

Nu måste jag gå till bussen.

• telgebo

Uppdaterar hur det gick att träffa min dotter

Det gick jättebra igår.

Jag förundrades över hur liten hon verkligen är, hade förväntat mig konstigt nog att hon skulle vara så mycket större, fråga mig inte varför. Jag frågade om jag fick hålla henna och när jag fick henne i famnen så kändes det så overkligt som är hon verkligen min fantastiska underbara söta bebis? Hon är min. Hon har utvecklas så mycket på dessa dagar vi varit ifrån varandra (15 dagar) hon rör mer på armar, ler och fixerar blicken men har fortfarande många av de saker jag minns från vår första tid tillsammans.

Fick mata henne och byta blöja.
    Tiden gick så fort.

Hon pratade en massa och hade så mycket ögonkontakt, hon kände igen mig och var trygg, pickade med munnen mot min kind, sög på min knoge lite, dåsade en stund mot min axel.

Åhh vad gosigt det var.

Frågade en massa, fick veta att hon äter var fjärde timme som max vid 7, 11, 15, 19, 23 och 03 90 ml Nan 1, hon sover jättebra och vaknar på natten när hon vill äta men jourmamman ställer klockan ändå.

Hon väger 3800 g och 53 cm lång, är en nöjd liten bebis, väldigt lätthanterlig, de är ute och går i 2 timmar varje dag med henne i vagnen.
    Har strl 50 i kläder och strl 1 i blöjor (Libero).

Ska träffa Alice nästa onsdag i 3 veckor framöver och sedan ska en utvärdering göras.

Jag mådde väldigt bra efter jag fick träffa Alice, men idag har jag mått jättedåligt och gråtit hur mycket som helst.

• telgebo
    Liberté skrev 2011-11-17 22:30:35 följande:
    Roligt för dig att träffa henne!

Har inte riktigt hängt med men varför bor hon hos jourmamma? Verkar vara en nyfödd liten tös  
    Jo det var underbart att träffa henne. Hon är 1 månad, blir 5 veckor om 1 timme ungefär kl 0.23.

Har skrivit tidigare varför hon bor i jourhem, du kan läsa bakåt i tråden för jag vill inte dra upp det igen.
  • telgebo

Skulle bara tala om att jag lever och träffar Alice 1 dag 1 timme i veckan och kämpat för henne och mig. Är inte här så ofta så vill ni mig något så ta det i min inbox tack.

Måste rusa till bussen nu.

• telgebo

Hej på er. Är inte här så ofta, är bara inne en kort sväng då jag är på några timmars permis från där jag bor just nu. Jag ska bo där tills början på januari.

Allt är fortfarande jobbigt och jag väntar på besked från hur det gick i rätten. Jag hoppas få svar innan jul men det kan dröja innan det kommer fram till januari, men dom hoppades på att kunna meddela mig innan jul.

Jag träffar min lilla älskade 1 dag/vecka i 1 timme, så nästa gång är nu på onsdag och sedan blir det ett uppehåll tills den 4 januari, känns tungt som fan att inte få fira jul med henne som man sett fram emot enda sedan man testade positivt då jag väntade henne.

Får se när jag kikar in här igen, har ingen dator där jag bor utan bara hemma och åker inte hem så ofta, blir 1 timme max 1 gång i veckan och då hinner man inte göra så mycket.

• telgebo

Hej på er och tack för svar.

Nu har domen kommit och det blir familjehem för Alice del om inte kammarrätten ändrar sig, har överklagat ärendet dit.

Min fosterlillasyster med familj har anmält intresse för att vara familjehem för henne, men jag hoppas fortfarande på en mor och barnplacering för mig och Alice.

Att träffa henne 1 timm i veckan som ska snart bli 1 gång varannan vecka känns för jävligt då jag redan tycker att 1 timme i veckan är för lite. Jag hade blivit lovad umgänge 2 gånger i veckan 1 timme vardera så jag känner mig grymt besviken.

Jag är hemme idag på permission över natten, min fosterlillasyster kommer snart hit så jag får sällskap, har så mycket ångest och deppiga tankar när jag är själv. Snart så återvänder jag hem igen, vet inte hur det ska gå. Jag äter antidepresiva tabletter nu för att stå ut och orka kämpa och leva vidare, men jag lever bara på riktigt den där timmen då jag får vara med Alice.

• telgebo
    MCT79 skrev 2011-12-20 17:48:10 följande:
    Men vad grundar de omhändertagandet på Telge?? Jag hänger inte med, har det hänt något sedan hon föddes?

Vad menar du? De grundar det på en massa påstådda saker som är helt tagna i luften som de vridit och vinklat negativt.

Jag kom till ett utredningshem efter jag legat på BB, hann inte ens komma hem. Det var det hemmet jag skulle till annars skulle de omhänderta henne endast 5 dagar och sätta LVU på henne så jag åkte till hemmet då jag trodde att då skulle jag iaf inte behöva få henne omhändertagen. På BB så påstår BM att jag haft psykiska problem tidigare och att jag betedde mig konstigt då jag bla var mimiklös och gav få ögonrörelser, men vad fan jag var trött efter förlossningen och sov fan inget på 2 dygn i sträck och när jag väl sov de andra 3 dagarna där så sov jag inte bra.

På hemmet sedan så hände så mycket, efter 3 dygn på hemmet så kom jag och Alice till neonatalen då de trodde att hon led av den allvarliga sjukdomen m-cad som man kan dö av så jag levde i skräck att Alice kanske skulle dö så jag var ju så orolig. Kom tillbaka till hemmet och 5 dagar senare så omhändertar de Alice innan utredningen på hemmet ens hade börjat och de sa hela tiden på hemmet där att nån utredningen inte kan påbörjas förrän vi har fått veta av kommunen vad de vill att hemmet ska utreda gällande mig och min bebis. De har sedan på hemmet hittat på en massa som jag påstått misskött som att jag tex inte kan byta blöjor på henne, inte gett henne mat, slängt med liggdelen, inte haft skötväska med mig till BVC (sedan att jag hade mat med mig ändå har det inte uppgett för soc)

Har nåt annat att berätta. I fredags så påbörjades faderskapsutredningen, nu ska jag tillbaks i januari och peka ut honom på kort och efter det så ska både han, jag och Alice lämna salivprov för att fastställa faderskapet och vägrar han skriva på så fastställs faderskapet i domstol och han får stå för advokatkostandaderna då i så fall om han vägrar skriva på pappret och det måste drivas till domstol för att fastställas.

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma