MCT79 skrev 2011-12-20 17:48:10 följande:
Men vad grundar de omhändertagandet på Telge?? Jag hänger inte med, har det hänt något sedan hon föddes?
Vad menar du? De grundar det på en massa påstådda saker som är helt tagna i luften som de vridit och vinklat negativt.
Jag kom till ett utredningshem efter jag legat på BB, hann inte ens komma hem. Det var det hemmet jag skulle till annars skulle de omhänderta henne endast 5 dagar och sätta LVU på henne så jag åkte till hemmet då jag trodde att då skulle jag iaf inte behöva få henne omhändertagen. På BB så påstår BM att jag haft psykiska problem tidigare och att jag betedde mig konstigt då jag bla var mimiklös och gav få ögonrörelser, men vad fan jag var trött efter förlossningen och sov fan inget på 2 dygn i sträck och när jag väl sov de andra 3 dagarna där så sov jag inte bra.
På hemmet sedan så hände så mycket, efter 3 dygn på hemmet så kom jag och Alice till neonatalen då de trodde att hon led av den allvarliga sjukdomen m-cad som man kan dö av så jag levde i skräck att Alice kanske skulle dö så jag var ju så orolig. Kom tillbaka till hemmet och 5 dagar senare så omhändertar de Alice innan utredningen på hemmet ens hade börjat och de sa hela tiden på hemmet där att nån utredningen inte kan påbörjas förrän vi har fått veta av kommunen vad de vill att hemmet ska utreda gällande mig och min bebis. De har sedan på hemmet hittat på en massa som jag påstått misskött som att jag tex inte kan byta blöjor på henne, inte gett henne mat, slängt med liggdelen, inte haft skötväska med mig till BVC (sedan att jag hade mat med mig ändå har det inte uppgett för soc)
Har nåt annat att berätta. I fredags så påbörjades faderskapsutredningen, nu ska jag tillbaks i januari och peka ut honom på kort och efter det så ska både han, jag och Alice lämna salivprov för att fastställa faderskapet och vägrar han skriva på så fastställs faderskapet i domstol och han får stå för advokatkostandaderna då i så fall om han vägrar skriva på pappret och det måste drivas till domstol för att fastställas.