Inlägg från: telgebo |Visa alla inlägg
  • telgebo

Plus igen efter mf/ma

MCT79 skrev 2012-01-21 15:59:39 följande:
    Telge... För att du är under stress!
    Vad menar du? Jag är lugn och det har aldrig påverkat mig. Jag menar jag har vart med om omhändertagande förr och mensen var som en klocka då.
    Min lycka Alice född den 14 okt 11 3450 g och 50 cm total kärlek
  • telgebo
    Mamma till W skrev 2012-01-21 17:16:20 följande:
    Telge: du köper inget argument för varför mensen kan vara sen. Så varför fortsätter du tjata då? Ta ett test om du är orolig. Det kanske har nåt med åldern att göra? Du är ju inte direkt purung! Även om du har några år kvar till klimakteriet.
    Jo jag lyssnar på er men jag ifrågasätter så otroligt för jag får inte ihop det alls och känner mig bara så förtvivlad förvirrad varför inte den förbaskade mensen kan dyka upp så jag kan testa. Det är för tidigt väl att testa bara 1 vecka efter man haft sex, eller?
  • telgebo

MCT: Jo du har kanske rätt då men jag har genomgått massa skit förhandlingar i tingsrätt, tugg intervjuer, psyktest, polisförhör mm med mina äldre barn, utredningar, separation från deras pappa, flyttat osv förr och aldrig har mensen bara hux flux ureblivit, Jag menar jag har varit utsatt för enorm stress förr och alltid fått mens ändå samma dag jag väntar den.
    Visst min kropp har förändrats (gått ner bla 24 kg sedan jag blev gravid) och är äldre och hade jag nu ingen ÄL så borde mensen komma ändå för de gggr jag vet att jag inte hade det så kom mensen samma dag den var beräknad.

Jag upplever mig dock inte stressad, jag sitter ju bara av tiden tills jag får träffa mina barn eller nåt händer som är kul som har med mina barn att göra.

• telgebo
    Evve81 skrev 2012-01-21 17:33:52 följande:
    Telgebo: Men är du helt säker på när du hade ÄL? Eller det kanske alla utom jag har för jag har verkligen ingen aning och har aldrig haft om när jag har ÄL.....
    Nää jag är absolut inte säker, har haft flytningar så länge blöta, sega som rå äggvita flera dagar innan och efter sexet så ingen aning. Hade mensvärk igår och trodde den var på gång men nej ingen mens idag heller så snart 2 dagar sen nu och detta har då aldrig inträffat. Och jag upplever lite liknande symtom jag gjorde ibörjan av min förra graviditet det där att vara död på kvällen och vakna pigg som bara den före solen går upp mm. Försöker inte tolka dom men det är svårt.
  • telgebo
    Dag och natt skrev 2012-01-21 21:55:22 följande:
    I mina öron låter det som att du har velat bli gravid. Att ha oskyddat sex när du har sekret som är trådiga som äggvita är ju som att läsa skolboken ur Fertilityfriend i jakten på att bli gravid. Grattis till vältajmat sex och ta ett test vettja?
    Så är det inte alls. Jag hade äggvite flytningar om jag inte missminner mig den 8 januari, sedan dess har det bara varit som vatten helt genomskinliga och det kändes som det rann ur mig. Nu har jag inte haft det så sedan i onsdags.
  • telgebo

Fortfarande ingen mens, vad f*n är det här?

• telgebo

vet ni hur ledsen jag blir av era ord och vaddå spamma tråden?

Som jag sagt tidigare så är det FÖR TIDIGT för ett test redan, det har inte gått så många dagar det måste gå innan jag kan testa.

• telgebo

Sedan så kämpar jag med att få hem Alice så gnäll fan inte på att jag gör allt för att få hem henne. Detta var inte planerat och man är fan säker 6 dagar före man väntar mens, har alltid varit det förr så jag tror inte jag hade äl vore fan otroligt i så fall.

Men tack så mycket för ert stöd, speciellt du Odd som inte har ett smack insyn i mitt liv och skriver så jädra hårda ord. Tänkt tanken på att anmäla ditt inlägg men sjunker inte till samma låga nivå som du.

• telgebo

Jag skulle ha mens i fredags men om jag utgår från när jag då hade sexet så har det gått för kort tid för att ett test skulle visa rätt. Tar jag ett test nu och det är negativt så kan jag inte veta om jag kan lita på att det verkligen är negativt. Det har bara gått 9 dagar sedan dess och det är för tidigt att lite på ett test. Håller ni inte med mig om det? Jag vill testa när jag kan lita på resultatet att det verkligen är negativt och jag tycker dessutom att det låter osannolikt att man skulle ha ÄL på dag 22 i cykeln när jag har en klockren 29 dagars cykel, jag ansåg det som en säker period.

Jag skaffar inte barn för att soc ska ta hand om dom åt mig. Jag har haft otur med ett ex som sanckat skit om mig Odd som har vårdnaden om mina äldre barn (3 st) och min yngsta kämpar jag livet ur mig att få tillbaka så att du skriver att jag är oansvarslös är väldigt elakt.

Jag vet inte vad jag ska göra om jag är gravid men jag kan inte tänka mig att jag blivit gravid 6 dagar före jag förväntar mig mens. Jag försöker hitta andra anledningar till att mensen dröjer som tex min viktminskning på 14 kg sedan Alice föddes.

Att ta ett test nu skulle inte göra mig klokare för jag skulle inte kunna lita på att det är negativt om det visar negativt så därför avvaktar jag tills det gått 2 veckor efter sexet vilket är nu till nästa helg.

• telgebo

Jag lovar er att jag ska testa för jag är jätteorolig nu att jag ev är gravid för jag vet att det är väldigt opssande och jag vet allvarligt talat inte vad jag ska göra då. Jag grubblar redan nu på vad jag ta mig till utifall att och jag är rädd att nån här som läser detta ska tala om detta för soc, jag vill själv tala om det för soc om JAG känner behov av det. Så jag hoppas ingen nu kontaktar soc och talar om detta utan låt MIG göra det i så fall.

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma