• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • sugarrush

Åh färnevik, stackare! Frustrerande att det inte händer mer....
    Hoppas nu det blir imorrn hon tittar ut, jag håller tummarna för allt jag är värd.
    Kram!

Fjärde gången gillt?
  • 3 barns mamma84
    Safireee skrev 2011-03-09 14:36:37 följande:
    Tickande hjärta och rätt storlek på VUL idag! Weeee!!  
    Är så himla glad! Första gången jag kommit så långt som till VUL (3 missfall). Och nu ska det minsann gå hela vägen!  
    {#emotions_dlg.flower}Giud så underbart stort mega garttis{#emotions_dlg.flower}
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • telgebo
    MCT79 skrev 2011-03-09 15:29:34 följande:
    Ja jag skulle uppskatta hjälp om vad jag kan vänta mig. Att sitta här och skriva om det kommer varken ge någon info till hennes chef/högre instanser  eller ge henne en påminnelse om vad som är viktigt.

Men jag ber återigen om ursäkt. Jag ska låta bli att ge dig svar om jag inte är 100% säker på att det är exakt det svaret du vill ha från mig.
    Du har missuppfattat mig.
    Evve81 skrev 2011-03-09 16:39:40 följande:
    Saifreee: GRATTIS!

Telgebo: Mitt ferritinvärde låg på 17 och det är i lägsta laget. spannet ska vara mellan 13-60 tror jag är säker på 13 i alla fall men jag hade tagit mer utförligaprover och jag hade nåt mer som var dåligt så jag fick äta järntabletter som jag inte alls klarar av att äta så jag ska ta kontakt med min tarmdoktor. NU har det snart gått en vecka sedan jag ringde och han har inte hört av sig.

Sofy och Småland: Hoppas ni mår bättre snart och Småland hoppas de sätter igång dig nu då!"

Nu vet hela jobbet att jag ska ha barn
    Har sa BM att ferrtin ska vara på minst 10 för att vara OK och jag hade 6 så inte konstigt att jag är så galet trött. Ska börja med järntabletter idag.
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-03-09 16:59:59 följande:
    Hemma

Lämnade blodprov som de inte hittar svaren på, de har inte en aning om vart de skickat svaret... hmmmm men kliet på magen är med största sanolikhet bara i huden, tavegyl och hydrokortisonsalva för det.

Blodtrycket var fortfarande högt men bara högt i överkant? men jag mår ju bra, ingen huvudvärk, flimmer eller ont i övre magen så det känns ganska okej ändå.

Träffade nog huddinges skönaste läkare tror jag Pernilla nått tror jag, hon ville oxå kolla tappen mest bara för att kolla lixom...

nu till det roliga!

När hon skullle kolla tappen tittar hon skeptiskt på mig och frågade ifall jag har några SD eller så, - jo lite ibland men inte så farligt svarade jag.. hon kände lite till och tittar på mig och sa att - du är ju helt utplånad och öppen 3cm!  Jag kan känna hinnorna här ju! du är förstföderska och ska känna det här sa hon! haha inte jag inte... Sen gjorde hon en hinnsvepning som hette duga (enligt henne själv). Rekomenderade AIK hockey ikväll, springa lite trappor, sexa och lite champange Skrattande Har det inte hänt något på fredag så kommer de ta hål på hinnorna och då kommer det troligen inte behövas något dropp. låter som en toppen idé tycker jag då bebisen är stor och naturliga värkar är bäst!

Jag lovar huddinges skönaste läkare!!! så nu är jag ganska så lättad, vet ju att senast fredag kommer jag få hjälp!
    Åhh då blir det kanske bebis på fredag eller lördag då. Grattis
    Gravid v.7+3 BF 24/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • 3 barns mamma84
    telgebo skrev 2011-03-09 13:43:28 följande:
    Visst gick du hos S när du väntade Didos? Jag fick först tid hos henne men tackade nej för jag minns ju dig så nu fick jag en ny som jobbat där ca 1 år. Hoppas hoppas hon är rar och gullig.
    Nej ta inte henne gumman hon gjorde så att jag var nära att dö när didos kom ut TA INTE HENNE LOVA MIG DET
    Siv Peterson alltså nej nje nej nej det är en jävla bitch till bm alltså !!!
    Jag anmälde henne för tjänstefel !
    Läkarna anmälde henne också
  • 3 barns mamma84

Telge:
    Skönt för jag har försökt varna folk och många skippar henne

• 3 barns mamma84
    FruW skrev 2011-03-09 21:03:36 följande:
    2 barnsmamma - jag har inboxat dig..

Färnevik, de har ingen "mirakelkur" de kan bjuda på så att du får lite extra krafter o känner dig piggare??
    Okej ska titta
  • telgebo
    färnik skrev 2011-03-09 18:23:16 följande:
    Varför blir det så där konsigt, en massa inlägg när jag postar från telefonen!?Foten i munnen Ja ja, ingen missade väl vad som var på g här iaf. Skrattande

Ni som trott att Tilde kommit ut har tyvär fel... Tror smålands bebis kommer före min faktisk. Jag får nog vänta iaf tills i morgon...

Lite seriösare uppdatering nu då när jag  har tillgång till dator.

Jag fick bara n 2:a på skalan igår vid bedömningen, men läkaren tyckte ändå, efter rapport från bm och psykolog, att det var dax i alla fall. Öppen 1cm, ngt uppmjukad men fortfarande helt lng tapp. De försökte sätta bardkateter men misslyckades, så det blev gel istället. Hade sedan värkar varannan minut 30s i ca 10 timmar.

Ny bedömning i morse: öppen 2cm, tapp 3cm lång. Ny gel, Har nu samandragningar ca var annan-var treje minut ca 1 minut långa, de känns men är inte jätteonda ännu. Senaste undersökningen visade 2cm öppen och 1, cm lång tapp. Så lite frasteg i alla fall. Senast i morgon bitti blir det nerfärd till förlossningen för att ta hål på hinnorna.

Jag är apförkyld och har liiite feber, och på sista ctg-kurvan låg bebisens hjärtljud väldigt högt hela timmen. Kurvan såg normal ut, men istället för att ligga mellan 120-160, så låg den mellan 150 och 190, trots att min feber var nedtagen med alvedon. Så jag är ärligt talat jätteorolig! Bm och läkare tar det ned ro än så länge, men vi ska strax göra en ny kurva... Håll tummarna att allt är bra med lilltjjen! 
    Lycka till nu. Seg igångsättning, men det kan ta tid fick jag veta när jag sattes igång men det gick undan. Du ska se att bebis kommer imorgon eller på fredag.
  • 3 barns mamma84
    Färnevik:
    Låter tufft men snart snart har du din goa bebbe som kommer att komma till dit bröst och dina tårar sprutar ut lyckan Hjärta
    Hejja Hejja hejja
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-09 21:43:50 följande:
    Nej ta inte henne gumman hon gjorde så att jag var nära att dö när didos kom ut TA INTE HENNE LOVA MIG DET
    Siv Peterson alltså nej nje nej nej det är en jävla bitch till bm alltså !!!
    Jag anmälde henne för tjänstefel !
    Läkarna anmälde henne också
    Jag sa nej tack till henne när jag bokade tid och jag fick veta att det var hon. Jag fick en annan som är ny där och jobbat där i ca 1 år och skulle jag vilja ha min gamla BM så går det bra att byta senare för hon min gamla är tjänsteledig i 3 månader men är snart tillbaka men ska se hur denna nya är.
  • 3 barns mamma84
    needtobreathe skrev 2011-03-09 15:11:11 följande:
    Nje, inge vidare. Jag sover mest hela tiden nu, senaste dagarna.. går inte hålla ögonen öppna, samtidigt som jag är sjukt rastlös, mår illa, har sd o mensvärk.. as usual.. blä! Får knappt i mig ngn mat heller.. bara petar i maten.. värdelöst..
    Piggar upp dig med en carina kramis
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma