• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • sugarrush

Tack Telgebo! Vad skönt att höra lite pepp, det behöver jag nu.
    Det är ju ofta just de här dagarna precis innan kontrollerna som man blir mest nervös, som om man vill skydda sig... Hoppas det går bra för oss båda!
    Och grattis på dotterns födelsedag!

• telgebo
    sugarrush skrev 2011-03-10 11:58:24 följande:
    Det är ju ofta just de här dagarna precis innan kontrollerna som man blir mest nervös, som om man vill skydda sig... Hoppas det går bra för oss båda!
    Sugar jag vet inte men jag tror du och jag är lika skitnervösa båda två, jag är rädd att börja blöda nu på lördag på min dotters 3 års dag av alla dagar och jag är livrädd att hjärtat inte ska slå på lördag på stjärnan i magen, jag kommerr störtgråta på tisdag på britsen antingen av lättnad och lycka eller av sorg.

Samtidigt så borde ju inte mitt illamående vara så påtagligt och hela tiden om det vore nåt fel för detta illamående började 3 dagar efter mitt första vul. Har du några symtom sugar? Sla ni kolla hjärtaktivitet eller är det KUB? Minns inte vilken vecka du är men längre än mig är du iaf, det vet jag.

Vilken tid ska du imorgon, så jag kan hålla tummisarna för dig.
    Gravid v.7+4 BF 24/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • telgebo
    sugarrush skrev 2011-03-10 11:58:24 följande:
    Dottern tackar flr grattis men säger jag fyller på lördag samma dag som Mello e
  • telgebo

ska slå på tisdag på vul ska det stå.

• kajsalisa
    sugarrush skrev 2011-03-10 09:42:20 följande:

Bara en parentes i det spännande väntandet på alla söta bebisar..

Jag har VUL imorrn. Jag är så sjukligt nervös att jaginte kan tänka på annat.
    Skulle behöva lite pepp och tumhållningar nu.....

Det kommer gå superbra. Ser fram emot när du kommer in här imorgon och tjoar av glädje för att allt gått bra... Glad
  • telgebo

Förut hjälpte det ganska bra om jag åt, då lättade illamåendet men nu hjälper inte det heller och det är panik här nu. Mår apilla och väntar besök på ca 2 tim och har en del att göra. Vad tusan ska jag ta mig till? Köra fingrana i halsen och försöka spy eller?

• kärlekspyre
    sugarrush skrev 2011-03-10 09:42:20 följande:

Bara en parentes i det spännande väntandet på alla söta bebisar..

Jag har VUL imorrn. Jag är så sjukligt nervös att jaginte kan tänka på annat.
    Skulle behöva lite pepp och tumhållningar nu.....

Det kommer gå SÅÅ bra! Jag var på mitt tredje VUL nyss (11+1) och var supernervös innan, trots att jag sett pyret två gånger tidigare med tickande hjärta. Men idag var jag ju (såklart) nervös i onödan eftersom allt gick superbra!
    Lycka till, jag håller tummarna för dig!
  • needtobreathe

Heeeja Småland! Skrattande

.. & Färnevik! ;)

Pinklove och Happi.. where are you?!

Många bebisar på g nu! Mys! :)

• sugarrush
    kajsalisa skrev 2011-03-10 12:23:27 följande:
    Det kommer gå superbra. Ser fram emot när du kommer in här imorgon och tjoar av glädje för att allt gått bra... Glad
    Tack kajsalisa! Jag hoppas innerligt att du har rätt!
    telgebo skrev 2011-03-10 12:14:08 följande:
    Sugar jag vet inte men jag tror du och jag är lika skitnervösa båda två, jag är rädd att börja blöda nu på lördag på min dotters 3 års dag av alla dagar och jag är livrädd att hjärtat inte ska slå på lördag på stjärnan i magen, jag kommerr störtgråta på tisdag på britsen antingen av lättnad och lycka eller av sorg.

Samtidigt så borde ju inte mitt illamående vara så påtagligt och hela tiden om det vore nåt fel för detta illamående började 3 dagar efter mitt första vul. Har du några symtom sugar? Sla ni kolla hjärtaktivitet eller är det KUB? Minns inte vilken vecka du är men längre än mig är du iaf, det vet jag.

Vilken tid ska du imorgon, så jag kan hålla tummisarna för dig.
    Nej vi ska kolla hjärtaktivitet, att den lever helt enkelt. Har en extra koll nu eftersom jag går igenom den där sprutbehandlingen. Nästa vecka ska vi göra KUB, om allt nu går som det ska imorrn vill säga...

Låter jättebra med ditt illamående. Lite jobbigt, men väldigt, väldigt bra! Du ska se att det går finfint närsta vecka. Själv har jag molvärk och är svullen om magen, i övrigt är det inte så mycket. Men jag är ju i vecka 12 (11+4) och nu brukar tydligen symptomen gå ner, har jag läst.

Jag ska dit 13.45 imorgon. Hoppas tiden går fort nu fram tills dess!
    Fjärde gången gillt?
  • sugarrush
    kärlekspyre skrev 2011-03-10 12:51:22 följande:
    Det kommer gå SÅÅ bra! Jag var på mitt tredje VUL nyss (11+1) och var supernervös innan, trots att jag sett pyret två gånger tidigare med tickande hjärta. Men idag var jag ju (såklart) nervös i onödan eftersom allt gick superbra!
    Lycka till, jag håller tummarna för dig!
    Grattis! Underbart att höra!
    Fjärde gången gillt?
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma