• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-09 22:44:26 följande:
    Telge gick in och hittade detta ..

Södertälje sjukhus hade rätt att omplacera en undersköterskan Peter Magnusson efter att han i media vittnat om utbredd rasistisk arbetsmiljö på sjukhusets intensivvårdsavdelning.
    Det slår Arbetsdomstolen, AD, fast i en dom idag. I sin motivering konstaterar AD att undersköterskans agerande ledde till motsättningar och bråk på avdelningen som i sin tur riskerade att påverka patientsäkerheten - och att en omplacering därför var motiverad.
    Dessutom slår AD fast i sin dom idag att fackets påstående om att omplaceringen i själva verket var en bestraffning för att undersköterskan gått ut i media saknar grund.

Okej inget som sagt på nyheterna och inget som jag känner påverkar min vård då det var på skuten där jag bara varit 1 gång på 4 år.
    Gravid v.7+3 BF 24/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • MCT79
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-03-10 05:35:48 följande:
    POFFF så gick vattnet... Vad gör jag nu? Sova lite eller ringer förlossningen!? Bara lite dova värkar....
    Ohh vad spännande... jag hade ringt.. utan att tveka... =)  Lycka till!!
    nu jeklar...
  • LittleJunia

Spännande SMålands jänta! Lycka till idag!
    Ring in och berätta.. så får du nog åka in på kontroll snart!  

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)Älskade Ludvig 080404 och liten i magen BF 110401(¯`°?.¸ ღ♥ ♥+
  • Smålands jänta i storstaden

Blir en tur tur till FL strax. Tommys reaktion när vattnet gick: jävla hund jävel! Haha han trodde hunden pissade inne men insåg snabbt att en chihuahua inte pissar så mycket! mensvärk som kommer och går så kanske att vi får träffa våran skatt idag!?

• Evve81
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-03-10 06:38:52 följande:
    Blir en tur tur till FL strax. Tommys reaktion när vattnet gick: jävla hund jävel! Haha han trodde hunden pissade inne men insåg snabbt att en chihuahua inte pissar så mycket! mensvärk som kommer och går så kanske att vi får träffa våran skatt idag!?
    Åhhh vad kul småland! Snart har ni en skatt här! Stort lycka till idag!

Telge: Jag fick börja med järntabletter fast mitt värde låg på 17 MEN det har att göra med min tarmsjukdom.
  • färnik

småland, nu blir det kapplöpning för dig och mig nu då! Skrattande Jag sätter en slant på att du hinner först. Ngn som vll plocka fram gissnngslistan föresten?

Till alla: så obigt har det inte varit, det vi hållit på med så länge nu är ju själva mognaden bara, latensfasen. Och det har inte gjort särskilt ont i alla fall. Mest långtråkigt att inget ha att göra, och frustrerande att inte det fått förlossningen att starta upp på riktigt. Jobbigt är det däremot med den här jäkla förylningen!!!

Nu väntar ctg-kurva och ev bedömng av tappen, sedan frukost och så förlossnngen för at ta hål på hinnorna och ge anibiotikadropp. Hoppas kroppen kommer igång med det, annars blir det värkstimulerande dropp också...

• kajsalisa

Hej å hå, nu händer det grejer här.
    Småland; lycka till. Hoppas dom inte skickar hem dig igen utan att du är massor öppen och det bara säger PLOPP!!
    Färnevik; segt, segt, segt, men skönt att du inte haft så ont. Hoppas att det drar igång ordentligt av sig själv när dom tar hål på hinnorna.
    Kram på er båda!!

• telgebo
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-03-10 05:35:48 följande:
    POFFF så gick vattnet... Vad gör jag nu? Sova lite eller ringer förlossningen!? Bara lite dova värkar....
    Åhhh, småland, nu jädrar är det på gång. Shit vad spännade. Då hade hinnsvepning effekt då
    Gravid v.7+4 BF 24/10 Efter 21 mån slit och ett MA
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma