• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • telgebo
    Safireee skrev 2011-03-09 14:36:37 följande:
    Tickande hjärta och rätt storlek på VUL idag! Weeee!!  
    Är så himla glad! Första gången jag kommit så långt som till VUL (3 missfall). Och nu ska det minsann gå hela vägen!  
    Grattis

Hoppas jag har samma tur på tisdag, nervös.
    Gravid v.7+3 BF 24/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • MCT79

Telgebo jag såg ditt inlägg om att sjukgymnasten ville berätta för din kontaktsjuksköterska (?) om din graviditet men nu hittar jag inte inlägget. Försökte svara från iphonen men det sket sig...

Jag tycker du ska påminna din sjukgymnast om att hon har tystnadsplikt och att brott mot sekretessen kan ge upp till 2 års fängelse.

nu jeklar...
  • MCT79
    telgebo skrev 2011-03-09 14:23:40 följande:
    Inga förvärkar alls? Vilken dröm egentligen. Sånt brukar jag gå med i månader innan BF,

Jag är så arg just nu över BM på det första stället, hur sjutton kan hon säga det hon sagt till mig när det är så uppåt väggarna fel.
    Släpp det och gå vidare... nu har du ju fått tid hos en annan! :)
    nu jeklar...
  • needtobreathe
    Smålands, o Pinklove.. o Happi.. hoppas alla föder barn nu ;) & hoppas självklart de gått bra för Färnevik!!
  • Smålands jänta i storstaden

Safireee: wihooooo!!! Underbara nyheter! Härlig inställning du har, fortsätt med den för nu kommer det bli en helt perfekt liten bebis!

Happi; vart är du? Nu är det du som jagar upp oss alla här inne!

Ego; sitter nu på spec-mvc nyss gjort ctg och tagit blodprov för havandeskapsförgiftning. Högt bltr, protein i urinen, höga hjärtljud, kliandet på magen... Väntar nu på att läkaren ska ha tid för mig...

• telgebo
    MCT79 skrev 2011-03-09 14:42:08 följande:
    Telgebo jag såg ditt inlägg om att sjukgymnasten ville berätta för din kontaktsjuksköterska (?) om din graviditet men nu hittar jag inte inlägget. Försökte svara från iphonen men det sket sig...

Jag tycker du ska påminna din sjukgymnast om att hon har tystnadsplikt och att brott mot sekretessen kan ge upp till 2 års fängelse.
    Hon måste ju dokumentera varje besök och då framkommer min graviditet där och hon jag går och pratar med  (det är ett team med sjukgymnast, läkare, samtalskontakt, soc sekr inom landsting och en inom kommunen + arb rehab) och jag vet att det kommer bli liv i luckan om hon får reda på det och jag vill själv avgöra när jag vill berätta när jag känner mig redo och pga tvång och jag vet att soc kommer kopplas in ny för nya utredningar ang dert ofödda barnet pga oro att min tidigare diagnos 96 som är felaktig enligt min nya psykiatriker. Det äen lång historia.
  • telgebo
    MCT79 skrev 2011-03-09 14:43:00 följande:
    Släpp det och gå vidare... nu har du ju fått tid hos en annan! :)
    känner ansvar att informera kliniken detta så inte en stackras ovetandes mamma fpår mf pga fel behandling, dåliga värden kan ge mf och man SKA följa upp det.
  • MCT79
    telgebo skrev 2011-03-09 14:49:26 följande:
    känner ansvar att informera kliniken detta så inte en stackras ovetandes mamma fpår mf pga fel behandling, dåliga värden kan ge mf och man SKA följa upp det.
    ok.
    nu jeklar...
  • telgebo
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-03-09 14:47:38 följande:
    Safireee: wihooooo!!! Underbara nyheter! Härlig inställning du har, fortsätt med den för nu kommer det bli en helt perfekt liten bebis!

Happi; vart är du? Nu är det du som jagar upp oss alla här inne!

Ego; sitter nu på spec-mvc nyss gjort ctg och tagit blodprov för havandeskapsförgiftning. Högt bltr, protein i urinen, höga hjärtljud, kliandet på magen... Väntar nu på att läkaren ska ha tid för mig...
    Har du havandeskapsförgiftning?
  • MCT79
    Safireee skrev 2011-03-09 14:36:37 följande:
    Tickande hjärta och rätt storlek på VUL idag! Weeee!!  
    Är så himla glad! Första gången jag kommit så långt som till VUL (3 missfall). Och nu ska det minsann gå hela vägen!  
    Yeeees! Grattis!!
    nu jeklar...
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma