• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • needtobreathe
    Längtan efter liten skrev 2011-03-09 15:16:10 följande:
    usch, jag lider verkligen med dig... Du får visa ett livstecken i april tråden så de vet hur du mår.
    Vi blir ju oroliga för dig.
    Skulle nog sammanfatta det hela med att jag mår konstigt.. usch! :( Men jaja.. bara gilla läget!

Haha jaa, jag får nog göra de.. blir inte så mycke data just nu bara, är så jäkla väck..
  • needtobreathe
    Smålands,

Usch för HF! :( Hoppas dom kanske sätter igång dig istället nu! Håller alla tummar!
  • MCT79
    needtobreathe skrev 2011-03-09 15:11:11 följande:
    Nje, inge vidare. Jag sover mest hela tiden nu, senaste dagarna.. går inte hålla ögonen öppna, samtidigt som jag är sjukt rastlös, mår illa, har sd o mensvärk.. as usual.. blä! Får knappt i mig ngn mat heller.. bara petar i maten.. värdelöst..
    Men det där låter inte roligt alls... skönt att du får sova men kroppen behöver ju mat också..
    nu jeklar...
  • MCT79
    telgebo skrev 2011-03-09 15:07:50 följande:
    Men det kändes som du bara ville få ryst på mig genom att hänvisa mig till att hålla tyst och skriva brev och klaga. Vi diskuterar ju allt annat och detta är väl lika viktiuigt som vad som helst. Skulle du vilja få ett sånt svar själv om du fått reda på nåt själv som angår dig i högsta grad och som kam aventyra många fler.
    Ja jag skulle uppskatta hjälp om vad jag kan vänta mig. Att sitta här och skriva om det kommer varken ge någon info till hennes chef/högre instanser  eller ge henne en påminnelse om vad som är viktigt.

Men jag ber återigen om ursäkt. Jag ska låta bli att ge dig svar om jag inte är 100% säker på att det är exakt det svaret du vill ha från mig.
    nu jeklar...
  • Pancakes

Smålands och Sofy, trist att ni inte mår nåt vidare! Styrkekramar till er!!

Jag hoppas att de andra är och föder och att allt går bra, håller tummarna!!!

Safiree, stort grattis till ditt VUL! Så underbart!

• Evve81

Saifreee: GRATTIS!

Telgebo: Mitt ferritinvärde låg på 17 och det är i lägsta laget. spannet ska vara mellan 13-60 tror jag är säker på 13 i alla fall men jag hade tagit mer utförligaprover och jag hade nåt mer som var dåligt så jag fick äta järntabletter som jag inte alls klarar av att äta så jag ska ta kontakt med min tarmdoktor. NU har det snart gått en vecka sedan jag ringde och han har inte hört av sig.

Sofy och Småland: Hoppas ni mår bättre snart och Småland hoppas de sätter igång dig nu då!"

Nu vet hela jobbet att jag ska ha barn

• Cat79

Saifreee: Härligt med lyckat VUL, nu ska det bli bebis!
    Prommis: Skoj att du berättat den stora nyheten till jobbet!

• Smålands jänta i storstaden

Hemma

Lämnade blodprov som de inte hittar svaren på, de har inte en aning om vart de skickat svaret... hmmmm men kliet på magen är med största sanolikhet bara i huden, tavegyl och hydrokortisonsalva för det.

Blodtrycket var fortfarande högt men bara högt i överkant? men jag mår ju bra, ingen huvudvärk, flimmer eller ont i övre magen så det känns ganska okej ändå.

Träffade nog huddinges skönaste läkare tror jag Pernilla nått tror jag, hon ville oxå kolla tappen mest bara för att kolla lixom...

nu till det roliga!

När hon skullle kolla tappen tittar hon skeptiskt på mig och frågade ifall jag har några SD eller så, - jo lite ibland men inte så farligt svarade jag.. hon kände lite till och tittar på mig och sa att - du är ju helt utplånad och öppen 3cm!  Jag kan känna hinnorna här ju! du är förstföderska och ska känna det här sa hon! haha inte jag inte... Sen gjorde hon en hinnsvepning som hette duga (enligt henne själv). Rekomenderade AIK hockey ikväll, springa lite trappor, sexa och lite champange Skrattande Har det inte hänt något på fredag så kommer de ta hål på hinnorna och då kommer det troligen inte behövas något dropp. låter som en toppen idé tycker jag då bebisen är stor och naturliga värkar är bäst!

Jag lovar huddinges skönaste läkare!!! så nu är jag ganska så lättad, vet ju att senast fredag kommer jag få hjälp!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma