• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • MCT79
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-03-09 14:47:38 följande:
    Safireee: wihooooo!!! Underbara nyheter! Härlig inställning du har, fortsätt med den för nu kommer det bli en helt perfekt liten bebis!

Happi; vart är du? Nu är det du som jagar upp oss alla här inne!

Ego; sitter nu på spec-mvc nyss gjort ctg och tagit blodprov för havandeskapsförgiftning. Högt bltr, protein i urinen, höga hjärtljud, kliandet på magen... Väntar nu på att läkaren ska ha tid för mig...
    Usch håller tummarna för att det inte är nått sånt men att de sätter igång dig ändå! ;)
    needtobreathe skrev 2011-03-09 14:45:10 följande:
    Smålands, o Pinklove.. o Happi.. hoppas alla föder barn nu ;) & hoppas självklart de gått bra för Färnevik!!
    Kan bara instämma! 
    nu jeklar...
  • telgebo
    MCT79 skrev 2011-03-09 14:50:24 följande:
    ok.
    Vore ju sorgligt att kvinnor får mf pga att en bm har fått allt om bakfoten eller pga lathet. Jädra tur att jag kollade upp detta.
    Gravid v.7+3 BF 24/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • Längtan efter liten

hur mår du sofy?

Längtan efter liten är stor
  • MCT79
    telgebo skrev 2011-03-09 14:52:47 följande:
    Vore ju sorgligt att kvinnor får mf pga att en bm har fått allt om bakfoten eller pga lathet. Jädra tur att jag kollade upp detta.
    Men gör något istället för att älta det här? Du får skriva ihop en anmälan och skicka till socialstyrelsen. Från 1 januari så sker alla anmälningar dit istället för till HSAN.
    nu jeklar...
  • telgebo
    MCT79 skrev 2011-03-09 14:56:24 följande:
    Men gör något istället för att älta det här? Du får skriva ihop en anmälan och skicka till socialstyrelsen. Från 1 januari så sker alla anmälningar dit istället för till HSAN.
    nej jag ska prata med hennes chef, men det är ju synd att man inte kan prata om saker här inne. Jag ska bara tystas hela tiden eller så är man osynlig, är så trött på det nu.
  • MCT79
    telgebo skrev 2011-03-09 14:58:40 följande:
    nej jag ska prata med hennes chef, men det är ju synd att man inte kan prata om saker här inne. Jag ska bara tystas hela tiden eller så är man osynlig, är så trött på det nu.
    Ursäkta?! Jag gav dig tips på var du ska vända dig numera. Det är inte alla som känner till den nya patientsäkerhetslagen.
    Men ursäkta så j-vla mycket. Ska inte svara dig mer. Oh men vänta.. då blir du osynlig. Hur ska jag göra?!
    nu jeklar...
  • telgebo
    MCT79 skrev 2011-03-09 15:04:18 följande:
    Ursäkta?! Jag gav dig tips på var du ska vända dig numera. Det är inte alla som känner till den nya patientsäkerhetslagen.
    Men ursäkta så j-vla mycket. Ska inte svara dig mer. Oh men vänta.. då blir du osynlig. Hur ska jag göra?!
    Men det kändes som du bara ville få ryst på mig genom att hänvisa mig till att hålla tyst och skriva brev och klaga. Vi diskuterar ju allt annat och detta är väl lika viktiuigt som vad som helst. Skulle du vilja få ett sånt svar själv om du fått reda på nåt själv som angår dig i högsta grad och som kam aventyra många fler.
  • needtobreathe
    Längtan efter liten skrev 2011-03-09 14:52:53 följande:
    hur mår du sofy?
    Nje, inge vidare. Jag sover mest hela tiden nu, senaste dagarna.. går inte hålla ögonen öppna, samtidigt som jag är sjukt rastlös, mår illa, har sd o mensvärk.. as usual.. blä! Får knappt i mig ngn mat heller.. bara petar i maten.. värdelöst..
  • telgebo

Nu går det inte längre, jag kommer kräkas, fyy

• Längtan efter liten
    needtobreathe skrev 2011-03-09 15:11:11 följande:
    Nje, inge vidare. Jag sover mest hela tiden nu, senaste dagarna.. går inte hålla ögonen öppna, samtidigt som jag är sjukt rastlös, mår illa, har sd o mensvärk.. as usual.. blä! Får knappt i mig ngn mat heller.. bara petar i maten.. värdelöst..
    usch, jag lider verkligen med dig... Du får visa ett livstecken i april tråden så de vet hur du mår.
    Vi blir ju oroliga för dig.
    Längtan efter liten är stor
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma