• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • MCT79

Men Sofy det låter som det är läge för dropp?? Du ska ju orka föda med...

• MCT79

Sugarrush det går kanon i morgon ska du se! En nallebjörn med armar och ben och ett hjärta som pockar på som sjutton!!
    Ohh jag vill också se igen!

• telgebo

Håll tummarna nu tjejer, 2 timmars 3 års kalas med illamående som kan kallas duga och en 3 åring som vill vara i famnen hela tiden, en 6 åring som är en mästare på att käfta emot och reta småsyrror och en blyg liten viol på 5 år, det är mina 3 underbara små älsklingar det. och så ett ex som är mästare på att sy galla över mig också, alltid är det nåt fel och då är det mitt fel såklart.

Gravid v.7+4 BF 24/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • Evve81

Sugar: Hoppas allt går bra imorrn! Jag håller mina tummar och du ska se att det går bra!

Sedan var det någon som gjort ett lyckat VUL: GRATTIS!

Telgebo: Kul med kalas!

Sofy: Kanske läge att ringa och prata igen!

Jag har blivit riktigt förkyld och hade på fm on i bröstkorgen och bak i ryggen mittemot. Hann tänka lunginflammation men jag mådde bra för överigt tills jag kom på att jag hade en ALLDELS för lite BH på mig. Grattis liksom..... Jag trodde på fullt allvar att jag skulle måsta gå hem..... Nu så åker den BH:N bort tills jag kan ha den igen..... Gud så himla klantig jag är liksom-..

• MCT79
    Evve81 skrev 2011-03-10 15:55:33 följande:
    Sugar: Hoppas allt går bra imorrn! Jag håller mina tummar och du ska se att det går bra!

Jag har blivit riktigt förkyld och hade på fm on i bröstkorgen och bak i ryggen mittemot. Hann tänka lunginflammation men jag mådde bra för överigt tills jag kom på att jag hade en ALLDELS för lite BH på mig. Grattis liksom..... Jag trodde på fullt allvar att jag skulle måsta gå hem..... Nu så åker den BH:N bort tills jag kan ha den igen..... Gud så himla klantig jag är liksom-..
    Jag hade också en bh-situation idag! Hahah! Det stack mellan brösten hela tiden och jag trodde bågen hade krupit upp... in på toa när jag fick lite ledig tid men det enda som hade krupit upp var ett bröst..hahah!

Nu har jag bara en jag kan ha!
    nu jeklar...
  • acure

Förlåt men jag måste bara beklaga mig. Jag uppdaterade min status på facebook för en stund sedan och inom ett par minuter skriver en kollega till mig:

Hon: "Vadå har inte du fått barn ännu?"
    Jag:  "Nope"
    Hon: "Skulle inte du ha fått typ för längesen?"

Det var PRECIS vad jag ville höra, verkligen. Jag vet att hon inte menar illa, men jag blir bara så less. Det känns som om att jag måste be alla om ursäkt för att min kropp inte går enligt deras klockor. FÖRLÅT att det är fel på mig liksom. Kan de inte lämna lite mer peppande kommentarer istället för att låta som om att det är fel på mig? Jag försöker dock lugna mig/trösta mig med att den här personen är ganska icke-allmänbildad och hon vet säkert inte ens om att det är helt NORMALT att gå över tiden med första barnet.

• Evve81

MCT: Jag fick helt enkelt knäppa upp den Har haft samma problem tidigare med ett par byxor. Tillslut fick jag sätta på mig täckbyxorna istället för de andra jag hade

• mallanis
    Evve81 skrev 2011-03-10 15:55:33 följande:

hihi skönt att höra att det bara var bh´n!! =) Är du sollefteåmamma du? Har för mig att du nämnde i ett inlägg tidigare att när du väntar bebis så är det öppet i Sollefteå? Eller minns jag helt galet?
    Vet du öppettiderna som gäller i sommar? När det är ö-vik alt Sollefteå som gäller?
    Tredje gången gillt!?
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma