• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • acure
    Jag har blivit riktigt förkyld och hade på fm on i bröstkorgen och bak i ryggen mittemot. Hann tänka lunginflammation men jag mådde bra för överigt tills jag kom på att jag hade en ALLDELS för lite BH på mig. Grattis liksom..... Jag trodde på fullt allvar att jag skulle måsta gå hem..... Nu så åker den BH:N bort tills jag kan ha den igen..... Gud så himla klantig jag är liksom-..
    Haha det är så roligt det där, brösten växer så himla fort och helt plötsligt måste man handla en helt ny underklädesgarderob. Jag fick köpa nya kring vecka 20 och nu börjar dessa bli trånga...undrar hur stor amnings-bh jag måste byta upp mig till....huvva...

Hoppas du hittar någon ny BH som passar! Vet att många kör med sport-bh den sista tiden för att det är både skönt och ger stadga. :)
  • Evve81

Mallanis: Ja lite pinsamt om jag hade gått hem från jobbet Japp jag är ju Bollstabo och har fått veta att förlossningen i Sollefteå har öppet 18 juli - jag vet inte eftersom det är Sollefteå som gäller sedan men mitten på augusti så kanske mitten på juni - 18 juli är det öppet i Övik. Är du också därifrån?

• mallanis
    acure skrev 2011-03-10 15:58:22 följande:
    Förlåt men jag måste bara beklaga mig. Jag uppdaterade min status på facebook för en stund sedan och inom ett par minuter skriver en kollega till mig:

Hon: "Vadå har inte du fått barn ännu?"
    Jag:  "Nope"
    Hon: "Skulle inte du ha fått typ för längesen?"

Det var PRECIS vad jag ville höra, verkligen. Jag vet att hon inte menar illa, men jag blir bara så less. Det känns som om att jag måste be alla om ursäkt för att min kropp inte går enligt deras klockor. FÖRLÅT att det är fel på mig liksom. Kan de inte lämna lite mer peppande kommentarer istället för att låta som om att det är fel på mig? Jag försöker dock lugna mig/trösta mig med att den här personen är ganska icke-allmänbildad och hon vet säkert inte ens om att det är helt NORMALT att gå över tiden med första barnet.
    åhh förstår att det är seeegt att vänta pinklove =( och inte blir det bättre av att alla frågar!! snart så ligger du där med liten på bröstet!!!
    Tredje gången gillt!?
  • Muffe

När ni ändå pratar bh:ar kanske jag får ställa en fråga främst till er som fått eller har barn redan.

Jag hade 75 B innan jag blev gravid och nu har jag 75 C men borde snart gå över till 80 C.
    Frågan är vad jag ska köpa för storlek på amnings-bh? vill gärna ha en hemma när bebis kommer.

swegmarkse.timarco.se/producte3da44f9-ab21-45c0-97ba-9b35fbb968fd.aspx

Är detta ngt bra? Inte skitsexigt, men men.... den ser skön ut!

Sedan rekommenderade ngn en sån där "bh" som finns på apoteket som är bra att ha på natten, är det ngn som har den? såg ut som en stor trosa ungefär

• mallanis
    Evve81 skrev 2011-03-10 16:07:49 följande:
    Mallanis: Ja lite pinsamt om jag hade gått hem från jobbet Japp jag är ju Bollstabo och har fått veta att förlossningen i Sollefteå har öppet 18 juli - jag vet inte eftersom det är Sollefteå som gäller sedan men mitten på augusti så kanske mitten på juni - 18 juli är det öppet i Övik. Är du också därifrån?
    Jag bor några mil norr om Ö-vik. Förra året så började sollefteåmammorna åka till ö-vik den 14 juni (svägerskan fick då) jag hoppades på att det inte är tvärtom i år (att ö-vik stänger 14 juni) och jag måste åka till sollefteå....Har BF den 7 juni.... Men då åker jag till Umeå istället, det blir närmare (knappt 10 dit) än sollefteå och då hamnar man ju också på universitetssjukhuset så det känns tryggt!
    Tredje gången gillt!?
  • Evve81

Mallanis: Övik är ju öppet till mitten på juli så du behöver inte oroa dig! Jag trodde nämligen att de bytte till året därpå för jag visste att det var öppet först i Övik men det är tydligen samma i år för jag har frågat en BM som jobbar på förlossningen i Sollefteå. Så hon sa att jag skulle få föda där om det inte blir mycket tidigare

• 3 barns mamma84
    Muffe skrev 2011-03-10 16:12:49 följande:
    När ni ändå pratar bh:ar kanske jag får ställa en fråga främst till er som fått eller har barn redan.

Jag hade 75 B innan jag blev gravid och nu har jag 75 C men borde snart gå över till 80 C.
    Frågan är vad jag ska köpa för storlek på amnings-bh? vill gärna ha en hemma när bebis kommer.

swegmarkse.timarco.se/producte3da44f9-ab21-45...

Är detta ngt bra? Inte skitsexigt, men men.... den ser skön ut!

Sedan rekommenderade ngn en sån där "bh" som finns på apoteket som är bra att ha på natten, är det ngn som har den? såg ut som en stor trosa ungefär
    Innan jag blev gravid med elias hade jag 75 B precis som du och jag gick till en riktig bm och tros affär mätte och fick en Bh i stl 85 D hmm ja det var nog så kan titta senare var det var för C eller D haha men jag betallade för båda två 300 kr
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • mallanis
    Evve81 skrev 2011-03-10 16:18:26 följande:
    Mallanis: Övik är ju öppet till mitten på juli så du behöver inte oroa dig! Jag trodde nämligen att de bytte till året därpå för jag visste att det var öppet först i Övik men det är tydligen samma i år för jag har frågat en BM som jobbar på förlossningen i Sollefteå. Så hon sa att jag skulle få föda där om det inte blir mycket tidigare

ahh skönt då är det bara 3,5 mil att köra!

Då ska jag bara försöka hinna före sollefteåmammorna ;) När svägerskan kom in så sa de vi får se om vi har någon plats då sollefteåmammorna hade börjat komma..... 20 minuter senare födde de sin dotter =) i ett förlossningsrum ska kanske tillläggas ;)

Jag ska se till att pressa i tid och du får allt lov att hålla igen =)

Tredje gången gillt!?
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma