• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • needtobreathe
    Pinklove; Heja heja!!

Mimmi; De va nån som la ett bud på utgångspriset, o vi känner inte att de va värt dom pengarna eftersom ALLT behövdes göras om, så vi avvaktar o ser om de kommer ngt nytt..
  • FruW

Okej, tråkigt, men man vill inte lägga alla sina pengar på boendet, vill ju kunna leva med! Mår du bättre nu förresten? Ta hand om dig vännen, kram :)

• needtobreathe
    FruW skrev 2011-03-10 21:26:33 följande:
    Okej, tråkigt, men man vill inte lägga alla sina pengar på boendet, vill ju kunna leva med! Mår du bättre nu förresten? Ta hand om dig vännen, kram :)
    Haha nä verkligen inte, o de hade gått på MINST 250 tkr direkt vid inflytt om det var så, och då va inte ens hälften gjort.. så nä.. men men, vi kikar vidare.. man ska ju inte ta första "bästa" heller! :)

Nje, mår inge vidare alls.. men men, ska inte klaga. Bara bita ihop.

Härligt förresten me ditt läkarbesök! Nu hoppas jag verkligen det går framåt!!

Kramar!
  • Mabaja
    kajsalisa skrev 2011-03-10 16:28:25 följande:
    Sötfilur; jag köpte bh 2-3 veckor före bf. Är i vanliga fall 80b, men i amnings-bhn fick jag köpa 80d. Tyckte att den var lite trång i början, men nu känns det bra. Mitt tips är att köpa en billig bh, typ hm eller lindex till att börja med, för du vet aldrig hur stora brösten kommer vara efter några veckor när storleken stabiliserat sig lite. Efter det kan du gå vidare och köpa nåt snyggare och dyrare tycker jag. Å du... Inga bågar. Kan leda till mjölkstockning om du har otur...
    jag har bågar på mina amnings-bhar! men så har jag 75h i kupa med så fungerar inte att vara utan! och för min del har jag inte fått nån mjölkstockning....
    Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
  • FruW

Nä det är nog klokt att kika runt lite, så får man lite känsla för vad man vill ha o vad man kan då för pengarna. Vi va inte på såå många visningar, men köpte första huset vi la bud på, men det var också det första som kändes rätt! O vi trivs, har snart bott här i tre år. Köpte förresten huset när vi va i Thailand... Lite krångligare då ;)

Kan du få ngn hjälp så du mår lite bättre? Tänker på dig, du kämpar så!!

Ja jag hoppas verkligen på lite resultat nu! Lite konstigt bara, jag har tagit upp mina mellanblödningar o min sena äl, lutealfas mellan 10-12 dagar, med båda mina läkare innan, men då var det sååå normalt så. Nu helt plötsligt kan det va ett problem! Snart har det ju gått ett år sen senaste mf.. :( men skönt att bli lyssnad på o få hjälp! Mår illa bara ( bra för viktnedgången haha!) men önskar att det hade berott på graviditet istället!

Stor kram till dig, hoppas du snart mår bättre!

• FruW

Sugar, lycka till i morgon, det kommer att gå jättebra!! Håller tummarna stenhårt ( kommer inte bli mkt skrivet på jobbet i morgonî?) o dessutom ska du stanna i plustråden, ni är ju inte välkomna tillbaka till väntar på plus- tråden ju! ;)

Mabaja, hur har det gått med söta Wilda? Hoppas hon är bättre!

Ngn som hört från ODD hur det är med Vidar?

Säger också som ni andra, HAPPINESS var är du??

Ngn som vet hur det går för Småland o färnevik? Ska bli spännande att se vem som kommer först!

• Mabaja

eeg visade att det inte finns några avvikelser! wihoo! så hon är friskförklarad....

jag har koll på odd och vidar, har pratat varje dag... vidar ligger i c-pap pga rs-virus.... han kunde inte göra av med koldioxiden så han fick c-pap i förrgår. enligt provsvaren håller det nu på att vända och idag har han orkat amma och varit vaken i en timme i ett svep!

Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
  • FruW

Usch låter riktigt jobbigt, stackarna!! Hoppas han snart är bättre! Du får hälsa från oss på fl

• FruW

Glömde- skönt att Wilda är frisk, kunde de ge ngn förklaring till det som hände? Feber?

• acure
    Mamma till W skrev 2011-03-10 22:08:22 följande:
    eeg visade att det inte finns några avvikelser! wihoo! så hon är friskförklarad....

jag har koll på odd och vidar, har pratat varje dag... vidar ligger i c-pap pga rs-virus.... han kunde inte göra av med koldioxiden så han fick c-pap i förrgår. enligt provsvaren håller det nu på att vända och idag har han orkat amma och varit vaken i en timme i ett svep!
    Skönt att hon blivit friskförklarad.

Och skönt att Vidar verkar vara på bättringsvägen.
    Jag såg att det var besöksförbud nu på BB här i Västerås och att man heller inte får ta med sig bebisarna ut i trapphuset eller caféterian för att visa upp för släkt och vänner. Känns bra att de har bra rutiner kring RS-viruset när vi snart ska upp och föda. Också en bra ursäkt ifall man inte orkar ta emot besök de första dagarna ;)
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma