• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Sir Bubbalots mamma

Grattis Småland!!! Va bra att de gick bra trots att de inte gick som planerat!!

Härligt att höra!!
    Massor med kramar

• needtobreathe
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-03-11 19:46:46 följande:
    Grattis färnevik! Underbart att det gick så bra för er!

Även min lille Charlie är här, kom 00.15 inatt men vill inte skriva om förlossningen förens pinklove fått sin skatt! Gick inte riktigt som planetat men nu mår hela familjen bra med tanke på omständigheterna!

Tänkte ni kanske vil gissa på längd och vikt såhär i väntan på förlossningsberättelsen!?

Nu är det din tur att föda pinklove!!! Håller tummarna på att det inte är alls långt bort för dig!
    Men GRATTIS vännen!! :D Och Charlie.. vilket fint namn ;) Hmm.. 4165 och 53 lång! Gick det bra?

Och FÄRNEVIK GRAAATTIS!!! Superwomen! :D
  • 3 barns mamma84
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-03-11 19:46:46 följande:
    Grattis färnevik! Underbart att det gick så bra för er!

Även min lille Charlie är här, kom 00.15 inatt men vill inte skriva om förlossningen förens pinklove fått sin skatt! Gick inte riktigt som planetat men nu mår hela familjen bra med tanke på omständigheterna!

Tänkte ni kanske vil gissa på längd och vikt såhär i väntan på förlossningsberättelsen!?

Nu är det din tur att föda pinklove!!! Håller tummarna på att det inte är alls långt bort för dig!
    STORT GRATTIS gumman ..
    Du kan skriva till min mail och berätta hur allt gick gumman om du vill ..
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Dag och natt

Stort GRATTIS till färnevik och småland till era underbara små bebisar! {#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Hjärta
    Och till Sugarrush till ett lyckat VUL och en superfin perfekt bild!! Glad för din skull, för i höst händer det äntligen! SoligHjärta

• FruW

Stort GRATTIS Färnevik!! Bra jobbat! Måste säga att jag håller med Maria, Tilde har verkligen hållt oss på spänn! :) nu väntar vi bara på Småland :)

• Muffe

Måste få gnälla lite mitt bland all lycka här inne och samtidigt fråga om detta är normalt:

När jag ligger eller sitter ner trycker det på massor åt alla håll. jag får jättesvår att andas och det känns som hela ansiktet är ansträngt och rött (som om jag skulle ta i massor). När jag försöker vända mig om känns det som jag ska tappa andan och lite så känns det nu också när jag sitter framför datorn. Jag får liksom sträcka ut kroppen för att  få ens lite luft, är detta normalt? Kan det skada bebis på ngt sätt?

• needtobreathe
    Muffe skrev 2011-03-11 20:15:12 följande:
    Måste få gnälla lite mitt bland all lycka här inne och samtidigt fråga om detta är normalt:

När jag ligger eller sitter ner trycker det på massor åt alla håll. jag får jättesvår att andas och det känns som hela ansiktet är ansträngt och rött (som om jag skulle ta i massor). När jag försöker vända mig om känns det som jag ska tappa andan och lite så känns det nu också när jag sitter framför datorn. Jag får liksom sträcka ut kroppen för att  få ens lite luft, är detta normalt? Kan det skada bebis på ngt sätt?
    Helt normalt. när du ligger ner trycker allt på aortan, ja blir yr, svårt o andas, kallsvettig, illamående.. om ja ligger ner på rygg.. om ja sitter ner o inte har något stöd eller sitter helt upprätt så gör de skitont över lungorna.. väntersidan funkar typ bäst nu, ibland inte ens de..
  • FruW

Såg att jag inte var riktigt uppdaterad.. GRATTIS Småland till Charlie!!! Tänk att han äntligen är ute, han som varit så nära så länge! Skönt att ni mår bra nu iaf!! O fint av dig att tänka på de som snart ska göda!

Stot kram till dig

• Muffe

Fy fan det är ju hemskt... just nu, ibland är det bättre dagar men nu tror jag nästan att jag ska svimma!

Det liksom dunkar på överallt och känns som hela jag ska sprängas. kollade trycket nu och det låg på 138/80 och en puls på 86. känns ltr tryggt att ha en apparat hemma att kunna kolla med på skoj :)

När jag sitter är det ok iblnad men då är det ngt annat som trycker på, på båda sidorna om brösten, ca 1 dm nedanför....

Bebis, kom uuuut!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma