• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • kajsalisa

Äntligen är dom här, Charlie och Tilde. Välkommen till världen och grattis till duktiga mammorna Småland och Färnevik!!

• kajsalisa

Telgebo; du behöver ingen gel till Angelsoundet. Jag köpte också ett begagnat sånt och använde hudlotion istället och det gick hur bra som helst. Se bara till att du läser på om för- och nackdelar med ett sånt innan du använder det så att du vet vad du ger dig in på. Vissa hävdar att det är skadligt för fostret...

• telgebo
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-03-11 19:46:46 följande:
    Grattis färnevik! Underbart att det gick så bra för er!

Även min lille Charlie är här, kom 00.15 inatt men vill inte skriva om förlossningen förens pinklove fått sin skatt! Gick inte riktigt som planetat men nu mår hela familjen bra med tanke på omständigheterna!

Tänkte ni kanske vil gissa på längd och vikt såhär i väntan på förlossningsberättelsen!?

Nu är det din tur att föda pinklove!!! Håller tummarna på att det inte är alls långt bort för dig!
    Grattis Småland

Gissar på 4210 g och 52 lång som min yngsta dotter var för 3 år sen imorgon

Berätta hur görlossningen gick, är så nyfiken. Blev det kanske ett akutsnitt?
    Gravid v.7+5 BF 24/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • telgebo
    kajsalisa skrev 2011-03-11 20:38:43 följande:
    Telgebo; du behöver ingen gel till Angelsoundet. Jag köpte också ett begagnat sånt och använde hudlotion istället och det gick hur bra som helst. Se bara till att du läser på om för- och nackdelar med ett sånt innan du använder det så att du vet vad du ger dig in på. Vissa hävdar att det är skadligt för fostret...
    Skadligt? Oj då nu blir jag tveksam. Hur mycket hudlotion har du till det och när man kan börja lyssna med det? Kommer ju bli ett nervvrak om jag inte skulle höra.
  • acure

Massor med grattis Småland!!! Äntligen är han här!! :) vad du är rar som tänker på mig mitt i allt! Charlie står på vår namnlista också - mycket fint namn! Hoppas att jag får föda snart så vi får läsa din förlossningsberättelse. Hoppas att ni mår bra trots att det verkar ha blivit tumultfyllt. Ser fram emot att höra mer och att så småningom prata vidare i fortsättningstråden.:) stor Kram!!

• telgebo

Tog mig 45 min att få i mig en burk majs, men nu så hoppas jag bli lite piggare.

• Evve81

Färnevik och Småland. JÄTTESTORT grattis till er båda!

Småland: Jag gissar på 4265g och 54 cm!

Jag har såklart lyckats sova bort HELA fredagskvällen i soffan.... Har åkt på jordens förkylning och är nästan utan röst också. Känns bara så trist att alltid vara så himla trött. Jag är ett fantastiskt trevligt kvällssällskap och jag har bara jobbat 9.30-16.30 idag. Nästa fredag jobbar jag 06-16.30 (har fått lite extra jobb) sedan ska jag ut och bowla med mina kollegor äta gomiddag och gå på pub. jag blir ju då chafför men efter att ha legat dödstrött i soffan ikväll undrar jag hur jag ska orka.....

• kajsalisa

Jag tror att det kan vara svårt att höra nåt med ett Angelsound redan Telgebo, men jag är inte säker. Jag skaffade inte mitt förrän i v 14 eller nåt när jag var nojjig under spökveckorna. Googla på Angelsound så kan du säkert hitta massor av info.
    Angående hudlotion så duttande jag bara på en klutt så att det gled bra...

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma