• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Mabaja

Vilka positiva vibbar det är i tråden!

SUGARRUSH: Stort grattis till lyckat vul. Nu blir det bebis! lycka till i din graviditet

FÄRNEVIK: Stort grattis till lilla Tilde! Lycka till som tvåbarnsförälder!

SMÅLAND: Stooort grattis till Charlie! Nu är du mamma och stort lycka till som småbarnsförälder!

Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
  • telgebo
    Evve81 skrev 2011-03-11 21:47:56 följande:
    Färnevik och Småland. JÄTTESTORT grattis till er båda!

Småland: Jag gissar på 4265g och 54 cm!

Jag har såklart lyckats sova bort HELA fredagskvällen i soffan.... Har åkt på jordens förkylning och är nästan utan röst också. Känns bara så trist att alltid vara så himla trött. Jag är ett fantastiskt trevligt kvällssällskap och jag har bara jobbat 9.30-16.30 idag. Nästa fredag jobbar jag 06-16.30 (har fått lite extra jobb) sedan ska jag ut och bowla med mina kollegor äta gomiddag och gå på pub. jag blir ju då chafför men efter att ha legat dödstrött i soffan ikväll undrar jag hur jag ska orka.....
    Jag är också jättetrevligt kvällssällskap...NOT men jag bor ju själv så jag kan vara gnällig och trött och tycka det är rätt jobbigt just nu.

Har lite ont i magen nu, kanske inte så bra att leva på vatten hela dagen och sedan äta en liten burk majs och sitta där i 45 min och pilla med det, har fått i mig 2 glas coca cola också, magen kanske fick sig en chock.
    kajsalisa skrev 2011-03-11 21:52:17 följande:
    Jag tror att det kan vara svårt att höra nåt med ett Angelsound redan Telgebo, men jag är inte säker. Jag skaffade inte mitt förrän i v 14 eller nåt när jag var nojjig under spökveckorna. Googla på Angelsound så kan du säkert hitta massor av info.
    Angående hudlotion så duttande jag bara på en klutt så att det gled bra...
    Ja nu tänkte jag inte börja använda den utan först tidigast i.12 om jag nu köper den. Får se, skall nog läsa på lite mer. Bruksanvisningen till den skulle följa med men är på engelska och jag är inte så vidare haj på det.
    Gravid v.7+5 BF 24/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • kajsalisa

Du får inboxa mig så översätter jag åt dig Telgebo. Min man är engelsktalande plus att engelska är det officiella språket mitt jobb, så det ska vi nog kunna lösa...
    Nu ska mamman här passa på att sova medan lillen gör detsamma i spjälsängen bredvid.
    God natt alla rara tjejer!!

• telgebo
    kajsalisa skrev 2011-03-11 22:47:04 följande:
    Du får inboxa mig så översätter jag åt dig Telgebo. Min man är engelsktalande plus att engelska är det officiella språket mitt jobb, så det ska vi nog kunna lösa...
    Nu ska mamman här passa på att sova medan lillen gör detsamma i spjälsängen bredvid.
    God natt alla rara tjejer!!
    åhh vad snäll du är

Majsen gav mig muller i magen, låter inget vidare och känns helt ihålig. Ska sova nu och hoppas magen lugnar ner sig.
    Gravid v.7+5 BF 24/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • acure
    Evve81 skrev 2011-03-12 06:38:41 följande:
    Jag skulle se lets dance igår men såg inte ens början utan somnade...... Sov hela kvällen och natten så nu känner jag mig ganska så utsövd
    Skönt det låter! :)

Här har jag varit vaken från klockan fyra och klockat ONDA värkar. Jag tänkte: Halleluja är det såhär det ska kännas? Hoppsan hejsan, mina förvärkar har ju varit riktigt mesiga i jämförelse! Låg i sängen mellan klockan 4-6 med värkar som gjorde APONT var 7:e minut ungefär och varje värk höll i sig i hela 1,5 minut. Sen stod jag inte ut längre och var tvungen att gå upp och röra på mig och nu kommer värkarna med 10-15 minuters mellanrum och är inte alls lika kraftiga -om än onda. jag blir så BESVIKEN! Kanske borde gå och lägga mig igen så det kommer igång - verkar ju bara som om att det fungerar i horisontellt läge. Haha.
  • sugarrush

Pinklove: nu rör det på sig ska du se! Snart kommer bebisen! Heja heja!

• kajsalisa

Min gissning på Charlie: 3850g och 52 cm.

• Evve81

Pinklove: Nu kommer snart bebis!

Sugar: Visst var det du som fått mörka hår på magen? Har konstaterat att jag också har det! Ser ut som en man nästan. Har läst någonstans att om man får mörkt hår på kroppen så kan det tyda på en pojke för att han utsöndrar manligt könshormon i fostervattnet. Om det stämmer vet jag inte men det visar sig väl såsmåningom!

• Muffe

Jag har också mörkt hårt på magen

Nu är jag vaken efter att ha sovit kanske 4 timmar inatt, snacka om seg dag detta kommer bli...

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma