Inlägg från: telgebo |Visa alla inlägg
  • telgebo

Plus igen efter mf/ma

MCT79 skrev 2011-02-20 10:16:06 följande:
    Mina symtom kommer också och går.. jag tror det är helt normalt i början innan man kommer upp i högre hcg-nivåer...
    Jag blir helt knäpp. I förrgår när jag testade 3+ på CB digital och hade väntat mig gravid 2-3 så sa alla att jag höga HCG nivåer så därför gravid 3+ och nu att symtomen pendlar innan man kommer upp i högre graviditetshormoner.

Jag har känt mig så gravid och så plötsligt har illamåendet, kissnödigheten och dom ömma brösten försvinnut och jag känner mig inte gravid alls längre. Usch nu måste jag bara få ett VUL helst denna vecka som kommer, men det är för tidigt va? Jag är v.5+0 idag.
    Gravid v.5+0 BF 24/10
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-20 10:18:39 följande:
    har du hemorojder ?
    Nej det tror jag inte. Känner inget sånt när jag torkar mig iaf. Gör inte ont när jag bajsar utan svider lätt när jag har gjort det men försvinner fort.
    Gravid v.5+0 BF 24/10
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-20 10:19:43 följande:
    Skit i honom !
    Kan ju inte det, måste ju berätta vem pappan är när papprena ska skrivas på och jag vill inte höra av nån myndighet att jag har ignorerat honom och gjort fel. Jag har tom glömt hans namn då jag trodde att jag och han aldrig skulle behöva ha kontakt nåt mer då han sa att vi hade inget att tillföra varann och jag inte var hans typ, för blyg enligt honom.
    Gravid v.5+0 BF 24/10
  • telgebo
    sugarrush skrev 2011-02-20 10:22:31 följande:
    Störd kille!
    Men skit i honom! Njut av bebisen själv istället! Det skulle jag gjort om jag vore du.
    Såklarrt jag njuter men jag kan inte bara skita i pappan utan jag måste göra det som krävs av mig som mamma så jag inte får höra nåt skit av nån myndighet sedan när papper på faderskap ska skrivas på och bli sedd som att jag varit oansvarig som först legat med en kille och sedan uteslutit honom och inte kontaktat honom om att jag ens är gravid och att han är pappa till barnet.
    Gravid v.5+0 BF 24/10
  • telgebo
    MCT79 skrev 2011-02-20 10:30:00 följande:
    Mina symtom har också kommit och gått Telge.... googla lite så ser du att det är normalt det också..

Läs här www.niomanader.se/content.asp?id=149 Där finns en tydlig tabell om vilka enorma variationer i HCG man kan ha första veckorna!
    Hela förra veckan hade jag inga symtom på förmiddagarna, brösten var helt oömma och jag klämde men kände inte ett skit. Superorolig blir man men varje eftermiddag kom det smygande för att vara rejält ömma när det var dags att sova (såklart....) på morgonen var det borta igen...

Jag tror inte att ett VUL i 5+0 kommer ge mig nått annat än mer oro....
    Jo jag vet att vilka enorma variationer det är i hcg ibörjan av graviditeten men varför får jag då gravid 3+ när jag är gravid i v.4+5 i fredags? Skrev om det här och fick till svar att det beroro säkert på att du har väldigt mycket graviditetshormoner.

Jag har mått gravid hela tiden, började kissa enormt mycket redan 4 dagar efter samlaget och brösten började ömma rejält 9 dagar före BIM och kände av illamående 5 dagar före BIM och ryggen.
    Plussade 2 dagar före BIM och plusset dök upp direkt innan kontrollstrecket ens syntes. Får se hur jag mår senare i eftermiddag men jag börjar verkligen bli orolig nu, känns precis som det gjorde när jag fick MA förra gången att symtomen plötsligt försvann, men tempen är hög iaf, 37,3 när jag vaknade imorse strax före 8.
    Gravid v.5+0 BF 24/10
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-20 10:31:17 följande:
    Vet vad du går igenom
    Gör du? Du får jättegärna berätta och ge mig gärna tips om hur jag ska göra om du har tips att komma med. Jag är verkligen rädd dels att det ska bli vårdnadstvist och skit när barnet är fött och han ska bete sig som en idiot och skrämma mig och dels att han ska skrämma mig under graviditeten och försöka pressa mig till abort och kanske bli våldsam, komma hit och misshandla mig och liknande. Jag vet att jag är överdriver kanske rätt rejält nu, men jag är rädd.

Om du inte vill skriva här så kan du skriva i min inbox.
    Gravid v.5+0 BF 24/10
  • telgebo
    MCT79 skrev 2011-02-20 10:32:57 följande:
    Du kan ju också bara säga att du inte vet vem pappan är... ett one-night stand och du uppfattade inte hans namn... Vill han inte så vill han inte..
    Ja visst kan säga så är bara rädd att man blir uppfattade som lätt på foten. Jag har ett ont öga redan på familjerätten då mitt ex och jag legat i vårdnadstvist och jag vill inte ge mer vatten på deras kvarn att jag är oansvarig som nu legat med en kille som jag inte minns namnet på och blivit gravid och tom bestämt mig för att behålla barnet.
    Gravid v.5+0 BF 24/10
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-20 10:33:05 följande:
    Var någonstans i Sthlm ska du göra Vul ?
    Det blir väl här där jag bor hos min gamla gynekolog har jag tänkt. För mig har det ingen betydelse var det sker bara det blir gjort.
    Gravid v.5+0 BF 24/10
  • telgebo
    MCT79 skrev 2011-02-20 10:42:02 följande:
    Röntgensyrran skrev:
    "Det gör det absolut säkert! Mitt illamående kom och gick. Brösten var lite ömma i början sen försvann det och har inte ömmat mer förrens mjölken rann till, fast då var de inte ömma utan mer svinont...hahahaha..men mina bröst har ju inte vuxit vare sig under graviditeten eller amningen, så kanske därför de inte var ömma :(

Jag hade mest molvärk som jag hela tiden trodde var ett begynnande missfall, ska det verkligen göra så här ont om det är normalt? och så tänkte jag, sen när jag fick en stor flytning för första gången så tänkte jag direkt, det var detta jag visste nu är det säkert massa blod i trosan. Men icke :) Sen när molvärken försvann och alla andra symptom så tänkte man istället att nu är det ett nytt MA. Men det var bara spökveckor och alla symtom kom tillbaka med fullkraft igen. Och jämte mig ligger Ines Hjärta

Snart vågar du förhoppningsvis tro på denna graviditeten och njuta av att du faktiskt är gravid! Ska du göra KUB test?"

Flyttar det hit röntgensyrran! Det andra kanske är lite fel forum, tyckte själv det var lite jobbigt när jag själv väntade på plusset...

Ja vi hade hälsosamtal i grupp i fredags och vi kommer göra KUB.. Jag är 32 och vi har haft flera mf så det är väl mest därför....
    vilken vecka var du i då röntgensyrran?
    Gravid v.5+0 BF 24/10
  • telgebo
    Marlyn skrev 2011-02-20 10:42:28 följande:

Prommis: Jag blev sydd med bedövning men jag fick ändå ha lustgas och trots det så gjorde det mer ont än förlossningen.

Även om min förlossning "bara" varade i 8 timmar från första känningen i ryggslutet till bebis på magen så var det de värsta jag varit med om. Så bara för att förlossningen är kortare betyder det inte att smärtan är mindre.
    BM fick öppna mig den sista cm, det gjorde ju ganska ont så hon fick en fot i sidan och flög genom rummet in i väggen.... jag sa ju faktiskt till henne att sluta =)

Telgebo: Som dom andra redan sagt... skit i ditt barns dna, det är oviktigt. Barnet mår bäst av att du mår bra. Ibland blir man testad på olika sätt mentalt... detta är ett av dina stora test. Andas djupt och njut.
    Tarmarna är inte som dom brukar vara så dom kan bete sig hur som helst, inget att bry sig om.

Jag tog förresten ett nytt billighetstest i morse... jag tycker det är lika starkt/svagt som i torsdags:

Nu är det bara 2 dygn kvar tills jag får se vad som pågår i kroppen... förväntansfullt nervös.

Tyvärr Marlyn, familjerätten kommer göra allt för att hotta pappan till barnet och ta DNA på han för jag kommer uppge det jag vet om honom och jag vet ju iaf var han bor och jag funderar på att gå dit och kolla upp efternamnet på hans dörr så jag har det och kan hitta hans namn på eniro eller liknande men jag är rädd att stöta på han i porten eller så.

Usch är så negativ idag men jag är så inställd att det har kommer gå åt skogen, att jag kommer förlora barnet. Jag har svårt att tro på det. På nåt sätt så är det väl ett försvar att om det det nu skulle bli MA igen.

Vill bara göra ett VUL, men känns som en sjuk evighet innan man kan göra det, Måste låta hela denna vecka gå först och kanske nästa med och alltså göra ett VUL föst runt den 7 mars. Den 7 mars så har jag gått 7+1 den dagen jag fick MA i min förra graviditet s jag vet inte om jag vågar boka in ett VUL just den dagen. Jag kanske inte ens kommer så långt.
    Gravid v.5+0 BF 24/10
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma