Inlägg från: telgebo |Visa alla inlägg
  • telgebo

Plus igen efter mf/ma

sugarrush skrev 2011-02-20 10:43:40 följande:
    Jag fick "GRAVID 3+" när jag var på 4+4, alltså ännu tidigare än du! Jag blev skitglad och tänkte att det var ett gott tecken, ELLER att det var tvillingar! Men det var inga tvillingar, däremot ett foster som mådde superbra!

Höga hormonmängder tror jag är ett gott tecken, så jag tror INTE det är något ma alls. Isåfall hade inte hormonerna stigit så fort!
    Jag fic det i fredags i v.4+5 gravid 3+ blev förvånad för jag var säker på att det skule bli gravid 2-3 då det var 19 dagar sedan sexet i fredags men men. Alla sa då att jag har så höga homonmängder men då borde väl symtomen vara då ra och inte vara såhär diffusa helt plöstligt från en dag till en annan. Känns som jag bara inbillat mig alla symtom.
    Gravid v.5+0 BF 24/10
  • telgebo
    MCT79 skrev 2011-02-20 10:44:04 följande:
    Men du för bara några dar sen skrev du också att du inte kände nått och att det var kört, ett nytt MA.. sen kom en dag med massor av symtom... Bara för att man har så mkt HCG att det ger dig 3+ betyder det kanske inte att du har så mkt att det ger konstanta symtom?

Jag fick 3+ i slutet på förra veckan om minns rätt och har ändå haft symtom som kommer och går...
    Jo det är så, men jag försöker ställa in mig på MA för att inte bryta ihop på VUL om det skulle vara så.

Vilken vecka är du i?
    Gravid v.5+0 BF 24/10
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-20 10:49:28 följande:
    Okej
    telgebo skrev 2011-02-20 10:40:24 följande:
    Gör du? Du får jättegärna berätta och ge mig gärna tips om hur jag ska göra om du har tips att komma med. Jag är verkligen rädd dels att det ska bli vårdnadstvist och skit när barnet är fött och han ska bete sig som en idiot och skrämma mig och dels att han ska skrämma mig under graviditeten och försöka pressa mig till abort och kanske bli våldsam, komma hit och misshandla mig och liknande. Jag vet att jag är överdriver kanske rätt rejält nu, men jag är rädd.

Om du inte vill skriva här så kan du skriva i min inbox.
    Tar inte upp något.
    Men jag säger bara att allt gick bra.
    Jag van vårdnaden haha
    ok vad bra men det hjälper ju inte mig så vidare.
    Gravid v.5+0 BF 24/10
  • telgebo
    Marlyn skrev 2011-02-20 11:00:05 följande:
    Telgebo: Jag vet det med rätten... men just nu behöver du inte ens tänka på honom. Det kan vänta tills allt gått bra.
    Vänta tills alls gått bra? När är det då? När barnet är fött och så ska man börja med detta krångel då?
    Gravid v.5+0 BF 24/10
  • telgebo
    Längtan efter liten skrev 2011-02-20 11:02:07 följande:
    nej han behöver inte alls ta på sig faderskapet...
    är han allvarligt så korkad att tror att ALLA äter p-piller? ha ha ha...
    Jo han tror det i sin lilla värld att man äter p-piller han har noll koll och förstår inte att vissa faktiskt får biverkningar, inte tål, inte gillar, inte vill proppa i sig p-piller i onödan och kan ha andra skyddd osv.

Han tror att det bara är att be mig göra abort och kalla mig sjuk i huvudet om jag inte gör det och han inte vill veta av mig. Okej men han kan skriva på faderskapet ändå så jag slipper och skämma ut mig på familjerätten och vänta på underhåll i månader för att han är så störd och slippa känna mig rädd för att han ska ställa till djävulskaper. Jag kommer inte ha gemensam vårdnad med honom iaf utan ta den själv.

Sedan har jag så mycket annat som stör mig.

Jag har väntat på renovering av min lägneht nu i 6 månader som dom bara skjuter upp deka tiden och jag vill ha detta klart innan jag är höggravid och ska föda vilken dag som helst om jag nu kommer så långt och slippa renoveringskaos och en bebis mitt iallt.  Nu får dom för tusen komma och måla mitt tak i kök, tapetsera väggarna i vardagsrum., hall och sovrum och totalrenovera toan och bita golv i vardagsrum och kök som jag blivit lovad i ett halvår.
    Gravid v.5+0 BF 24/10
  • telgebo
    MCT79 skrev 2011-02-20 11:05:27 följande:
    Jag är nånstans mellan 6+3 och 7+0...
    ok några dagar före mig. Då ska du också ha i oktober?
    Gravid v.5+0 BF 24/10
  • telgebo
    MCT79 skrev 2011-02-20 11:11:49 följande:
    Men Telge... nu hugger du mot alla som försöker komma med råd och peppa dig... det är massor med veckor kvar till bebisen är här... pappan hinner ändra sig, saker löser sig. Det mesta tenderar att lösa sig! Det kommer gå bra ska du se! Glad
    Jo jag vet, men jag mår så jädra dåligt just nu. Hela mitt liv är kaos just nu och jag börjar fundera på vad jag ska göra. Jag vill ha betnet men jag är så rädd för allt och vilka konekvenser allt kan få och om det kommer bli vårdnadstvist igen och en massa krångel och bo i ett renoveringskoas med bebisen om jag nu kommer så långt och inte faller för pappans hot att göra abort. Jag ska nog krypa ner under täcker och storgråta fram tills jag får ett VUL åtminstone och tro att det inte är nåt förrän jag sett det på en skärm först att det verkligen finns ett barn i magen. Blöder jag innan det så vet jag ju att det är kört.
    Gravid v.5+0 BF 24/10
  • telgebo
    MCT79 skrev 2011-02-20 11:15:03 följande:
    Ja preliminärt 10/10
    Ok jag 24 oktober.
    Gravid v.5+0 BF 24/10
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-20 11:15:40 följande:
    Telge:
    Du kommer få underhåll om han inte vill vara med på bild.
    Om han vägrar göra fadeskapstest/blodbrov hämtar polisen honom om han vägrar det så blir det till rättegång !
    Det är just det jag vill slippa att vänta på en rättegång och vem som ska ha vårdnaden och om han är pappan och om han erkänner och slippa blanda in så många personer och dra igång världens process om detta. Jag vill bara att han ska skriva på ett papper nån bild på han kommer jag inte kräva eller vaíll familjerätten ha det?
    Gravid v.5+0 BF 24/10
  • telgebo
    Marlyn skrev 2011-02-20 12:17:38 följande:
    På tal om citat så citerar jag min mor väldigt ofta:

"Det löser sig alltid"

... och det har det alltid gjort =)
    Mitt ex favorit ord, kunde bli galen på dessa ord, det löser sig alltid.
    Gravid v.5+0 BF 24/10
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma