Längtan efter liten skrev 2011-02-20 11:02:07 följande:
nej han behöver inte alls ta på sig faderskapet...
är han allvarligt så korkad att tror att ALLA äter p-piller? ha ha ha...
Jo han tror det i sin lilla värld att man äter p-piller han har noll koll och förstår inte att vissa faktiskt får biverkningar, inte tål, inte gillar, inte vill proppa i sig p-piller i onödan och kan ha andra skyddd osv.
Han tror att det bara är att be mig göra abort och kalla mig sjuk i huvudet om jag inte gör det och han inte vill veta av mig. Okej men han kan skriva på faderskapet ändå så jag slipper och skämma ut mig på familjerätten och vänta på underhåll i månader för att han är så störd och slippa känna mig rädd för att han ska ställa till djävulskaper. Jag kommer inte ha gemensam vårdnad med honom iaf utan ta den själv.
Sedan har jag så mycket annat som stör mig.
Jag har väntat på renovering av min lägneht nu i 6 månader som dom bara skjuter upp deka tiden och jag vill ha detta klart innan jag är höggravid och ska föda vilken dag som helst om jag nu kommer så långt och slippa renoveringskaos och en bebis mitt iallt. Nu får dom för tusen komma och måla mitt tak i kök, tapetsera väggarna i vardagsrum., hall och sovrum och totalrenovera toan och bita golv i vardagsrum och kök som jag blivit lovad i ett halvår.