• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-04-05 11:41:03 följande:
    Ibland får man marddrömmar men jag tror det är för man är så rädd om det som kommer att hända att kroppen ger marddrömmar.
    När jag väntade ebba drömde jag om att jag hittade henne i en svart soppsäck död och att det var en pojk.
    Men när hon föddes var det en flicka och allt gick jätte jätte bra.
    Drömmde aldrig om Didos eller elias
    Men jag fattar ändå inte. Jag drömde tex om min son igår att han fastnade med handen i tunnel
    banedörrarna och sedan skulle slungas in i väggen vid tunnelns början och dö om ingen hjälpte
    honom att antingen tappa taget om dörrarna eller dra in honom genom dörrarna snabbt som tusan.
    Jag bara stod paralyserad i drömmen och gjorde inget för att hjälpa honom. Fy fan vad otäckt  och
    fortfarande har jag drömmen i huvudet hela tiden och kan inte släppa den. Jag hann vakna innan så
    jag vet inte om sonen klarar sig i drömmen eller inte, men antagligen inte. Fy fan, är helt gråtfärdig.
    Sedan idag, nästa skitdröm, men det är ju inget i jämförelse. Jag går liksom aldrig i skogen hur fan
    kan jag då drömma att jag går/joggar i skogen finner en ljusblå rutig väska med en bebis i och sedan
    att folk jagar mig och vill mig illa och sedan vakna av ett dödsskrik.
    Håller jag på att bli schizo eller?

När jag väntade min yngsta dotter drömde jag mycket om äckliga jävla ormar mycket, hatar detta djur
    och har världens fobi och dessa äckeldjur står ju för sexualitet, men inte fan hade jag nån brist på det
    ha ha. Fattar noll om dessa sjuka drömmar, har sovit så bra annars och brukar aldrig drömma såhär
    och så kommer det nu.

Vad less jag blir på krångligt FL som inte kan bete sig som vanligt.
    Gravid v.11+2 BF 24/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • 3 barns mamma84
    telgebo skrev 2011-04-05 11:54:53 följande:
    Men jag fattar ändå inte. Jag drömde tex om min son igår att han fastnade med handen i tunnel
    banedörrarna och sedan skulle slungas in i väggen vid tunnelns början och dö om ingen hjälpte
    honom att antingen tappa taget om dörrarna eller dra in honom genom dörrarna snabbt som tusan.
    Jag bara stod paralyserad i drömmen och gjorde inget för att hjälpa honom. Fy fan vad otäckt  och
    fortfarande har jag drömmen i huvudet hela tiden och kan inte släppa den. Jag hann vakna innan så
    jag vet inte om sonen klarar sig i drömmen eller inte, men antagligen inte. Fy fan, är helt gråtfärdig.
    Sedan idag, nästa skitdröm, men det är ju inget i jämförelse. Jag går liksom aldrig i skogen hur fan
    kan jag då drömma att jag går/joggar i skogen finner en ljusblå rutig väska med en bebis i och sedan
    att folk jagar mig och vill mig illa och sedan vakna av ett dödsskrik.
    Håller jag på att bli schizo eller?

När jag väntade min yngsta dotter drömde jag mycket om äckliga jävla ormar mycket, hatar detta djur
    och har världens fobi och dessa äckeldjur står ju för sexualitet, men inte fan hade jag nån brist på det
    ha ha. Fattar noll om dessa sjuka drömmar, har sovit så bra annars och brukar aldrig drömma såhär
    och så kommer det nu.

Vad less jag blir på krångligt FL som inte kan bete sig som vanligt.
    Det kanske är något du ska lyssna på i din dröm ?
    Vet inte men något vill säga dig något.
    Det kanske är någon som vill ha din hjälp.
    Inte om dina barn utan något annat omkring.
    Om du nu ser en död beby i skogen exp.
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Sir Bubbalots mamma

galna drömmar e vanligt när man e gravid..

Mina drömmar e dock jävligt obehagliga å känns inte som drömmar. jag har de vanliga mardrömmar å konstiga drömmar.
    men de sista veckorna har nåt annat hänt med. Jag vaknar av att de känns som att någon tar tag i mig eller trycker ner mig. I natt va de att någon tar tag hårt om mina höfter å drar uppåt, jag blir klar vaken men som paralyserad, hur mycket jag än försöker kan jag inte skrika, röra mig eller öppna ögonen.. å jag ligger verkligen i en båge som att nån drar  i mig å de känns som att nån gör de. men jag kan inte röra mig.. Skrämde skite ur maken..

å när de släpper storbölar jag.

• Mabaja
    Muffe skrev 2011-04-05 10:46:05 följande:
    Sugar, jag tror också det är bebis du känner!!! :)

Åh, nu har jag sån "mensvärk"... hm!

en fråga ang. filtar till bebis, hur många tror ni det går åt att ha hemma i början? :)  
    jag har tre filtar till W... En tjock, en fleece och en snuttis..
    Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
  • 3 barns mamma84
    Muffe skrev 2011-04-05 10:46:05 följande:
    Sugar, jag tror också det är bebis du känner!!! :)

Åh, nu har jag sån "mensvärk"... hm!

en fråga ang. filtar till bebis, hur många tror ni det går åt att ha hemma i början? :)  
    Vi har 8 tunna och 1 tjock
    2 stickade en vit och en lila
    2 fleece (rosa)
    1 vanlig tun blå som Amadeus hade när han föddes och som Elias hade när han föddes
    Sen har jag 3 st som är tunna som jag köpte till Ebba när hon var en baby

Men jag har bara 1 fleece som elias har som snutta och 1 fleece som han har på sig och sen en tjock tecke på över sig.
    Sen går det inte åt så mkt häller men man tvättar och tar nytt fram
  • needtobreathe

Är på spec mvc för lite koller inför månda, legat me ctg i 30 min o devin är heeelt tokig haha. Bm kom in o sa att han fick lugna sig.. Jo tjena! Läkarbesök kl 1.. Sen när ja e hemma ska ja lägga in en bild på hans kurva haha den e galen.

• Evve81

Sugar: Jag tror det är bebis!

Sofy: Han är en liten buse redan!

Jag har också många filtar men ska köpa en till nu har jag tänkt eller 2.

Idag vabbar jag och planen var att ta det lungt...... Gick sådär kan jag säga.... Imorse så kissade sonen i vår säng. Vi hade inget överdrag på bäddmadrassen för det han hänt tidigare.... Så nu på em måste jag åka och köpa en ny bäddmadrass. Sedan har jag städat, varit ute med barnen, vikit tvätt, strykit så tänkte jag gå till vårt förråd och hämta en duk till köksbordet och vad hittar jag där. Råttskit!

Så Jä**a äckligt. Ringde till maken och sa att DU ska ta och kolla igenom det där idag eller helst igår. Såg dessutom råttskit i garderoben som såklart stod lite på glänt. Där inne har vi gardiner (alla till hela huset utom de vi har uppe nu då) , dukar, dopklänning (i påse) lammskinnsåkpåse, alla bebisfiltar och en massa annat ........ Så det blir ju spännande att se hur mycket som är förstört där..... Maken har hela tiden sedan han hittade ett hål i golvet på förrådet hävat att det är råttfritt. Jo men säkert liksom..... Fy vad irriterad jag är nu och en himla massa extra jobb bara för att dörren inte varit riktigt stängd!

• sugarrush

Tack, hoppas ni har rätt! Ni är så gulliga! Men ja, det var ju inga klassiska bubblor eller fisksprattel, men ja, något var det.

• telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-04-05 11:59:38 följande:
    Det kanske är något du ska lyssna på i din dröm ?
    Vet inte men något vill säga dig något.
    Det kanske är någon som vill ha din hjälp.
    Inte om dina barn utan något annat omkring.
    Om du nu ser en död beby i skogen exp.
    Undrar vad då? Jag är livrädd för mina egna drömmar.
    Mina barn, speciellt min son mår dåligt skrev om det här igår men fick ingen respons på det. Försöker hjälpa
    men fucking familjerätten är ju sjuka i huvudet och ställer in umgänget istället.

Nu ska jag iväg, kikar in i em om jag mår okej och inte spyilla.

Jag ser helgravid ut idag med dessa kläder på mig och jag har bara ätit ett äpple på hela dagen, sjukt, ha ha
    Gravid v.11+2 BF 24/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • 3 barns mamma84
    telgebo skrev 2011-04-05 12:29:30 följande:
    Undrar vad då? Jag är livrädd för mina egna drömmar.
    Mina barn, speciellt min son mår dåligt skrev om det här igår men fick ingen respons på det. Försöker hjälpa
    men fucking familjerätten är ju sjuka i huvudet och ställer in umgänget istället.

Nu ska jag iväg, kikar in i em om jag mår okej och inte spyilla.

Jag ser helgravid ut idag med dessa kläder på mig och jag har bara ätit ett äpple på hela dagen, sjukt, ha ha
    Jag vet inte men något vill säga dig något bara.
    Skit i familjerätten !
    Du vet vad du kan och vill
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma