• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • telgebo
    needtobreathe skrev 2011-04-04 17:22:58 följande:
    Jag va TOKPLATT i vecka 17.. min mage kom inte förrän SENT.. o ändå har jag en "stor" bebis i magen o mitt SF mått har alltid legat på mittenkurvan, strax över ngn gång.
    Jag är gravid för sjätte gången så man undrar varför man är fortfarande är platt och tom ÄNNU plattare nu i v.12 än vad jag var före graviditeten. Sägs ju att man får mage tidigare ju fler graviditeter man har bakom sig.
    Gravid v.11+1 BF 24/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • needtobreathe
    telgebo skrev 2011-04-04 17:26:16 följande:
    Jag är gravid för sjätte gången så man undrar varför man är fortfarande är platt och tom ÄNNU plattare nu i v.12 än vad jag var före graviditeten. Sägs ju att man får mage tidigare ju fler graviditeter man har bakom sig.
    Jo de sägs så mycke men allt kan variera ändå serru. Du mår ju illa, sover hela tiden o äter inte som du ska - inte konstigt o gå ner lite då o inte ha ngn mage?
  • telgebo
    needtobreathe skrev 2011-04-04 17:31:41 följande:
    Jo de sägs så mycke men allt kan variera ändå serru. Du mår ju illa, sover hela tiden o äter inte som du ska - inte konstigt o gå ner lite då o inte ha ngn mage?
    Illamåendet är bättre, mår inte illa hela tiden som jag gjorde förra veckan, då kunde jag inte ens gå in i en mataffär för jag mådde tokilla av att se all mat. I helgen släppte illamåendet och sedan i fredags kväll har jag inte alls mått lika illa och det är så skönt att det kanske är över nu.

Tröttheten är fortfarande förlamande men likt förbannat så vaknar jag pigg kl 03 på natten.

Och så är man så rädd då vissa har känt jättemycket symtom på graviditet och ändå fått MA och jag tycker ändå att det borde synas lite på magen att det är en bebis på G.
  • needtobreathe
    telgebo skrev 2011-04-04 17:42:19 följande:
    Illamåendet är bättre, mår inte illa hela tiden som jag gjorde förra veckan, då kunde jag inte ens gå in i en mataffär för jag mådde tokilla av att se all mat. I helgen släppte illamåendet och sedan i fredags kväll har jag inte alls mått lika illa och det är så skönt att det kanske är över nu.

Tröttheten är fortfarande förlamande men likt förbannat så vaknar jag pigg kl 03 på natten.

Och så är man så rädd då vissa har känt jättemycket symtom på graviditet och ändå fått MA och jag tycker ändå att det borde synas lite på magen att det är en bebis på G.
    Gött.

Ja är i v 38 o de syns absolut inte på mig att ja e så långt gången, har ja kläder syns ingenting alls. Tycker också de borde synas men nä.
  • telgebo
    needtobreathe skrev 2011-04-04 17:49:20 följande:
    Gött.

Ja är i v 38 o de syns absolut inte på mig att ja e så långt gången, har ja kläder syns ingenting alls. Tycker också de borde synas men nä.
    Har du bakåtlutande livmoder så att Devin ligger mer mot din rygg? Jag tycker det syns på din mage att du gravid, men jag har inte sett nån bild på dig med magen med kläder på. Kan du inte lägga in en så jag får se?

Jag tycker det är så skumt bara för när jag var i denna vecka dom andra gångerna så har det iaf syns lite när jag varit naken, men nu ingenting. Och samtidigt så avtar symtomen, alltså illamåendet. Samtidigt som jag tycker det är så skönt att slippa det så blir man ju orolig också, man är knäpp alltså

Dessa mardrömmar jag har är så jobbiga och jag fattar inte vad allt kommer ifrån. Idag drömde jag att min son fastande i tunnelbanedrömmarna och slungades in i väggen vid tunneln och dog. Fy fan vad jag grät och mådde skit när jag vaknade och hade svårt att släppa den drömmen. Varför drömmer jag sånt sjukt för? Jag åker ju knappt aldrig tunnelbana och med min son aldrig, var flera år sedan.

Vill bara att den ska bli den 12 april då jag ska på KUB, jag kommer vara ett nervvrak. Jag ska gå själv, min syrra kunde tyvärr inte följa med. Är så nervös att jag nästan gråter av rädsla att den ska vara död. Flera ggr har jag varit nära på att ringa oxbacken för att boka ett UL, men jag har en känsla att dom inte gillar mig då jag bytte MVC och inte ville gå hos dom på mödravård. Fan jag hatar att nojja och aldrig kunna slappna av och njuta av graviditeten.

På det så har jag det jobbigt just nu med mina äldre barn, jag älskar dom så mycket och vill dom bara väl. Min son mår dåligt och är väldigt utåtagerande och nu har dom åter igen ställt in umgänget pga det så nu får jag inte träffa dom på obestämd tid alls och hur bra är det för mina barn, speciellt för min son? Mitt hjärta gråter.
  • Evve81

Telgebo: Usch vad mycket jobbigt det är för dig nu. Angående magen så har de allra flesta ingen mage i v 12. Inte särskillt stor i alla fall........... Kram till dig!

Sofy: Snart är han här er prins!

Jag har gått in i v 24! idag vad händer med tiden liksom! Min rygg är MYCKET bättre idag är tidigare. Nästa onsdag ska jag ändå till sjukgymnasten!

Ikväll har vi varit ute och det är säkert 10 grader varmt superskönt och härligt! Imorgon ska jag vara hemma och vabba.

Sedan är vi med i en stegtävling på jobbet så jag var in och registrerade mig. Jag hoppas jag får till mina 10000 steg om dagen så jag inte sabbar för laget. Men i alla fall skulle man fylla i längd och vikt och jag är ju alldeles för tjock det vet jag men det stod sedan att de skulle se hur BMI förändrades under tiden...... Hmmm mitt BMI lär ju inte bli lägre

• needtobreathe
    telgebo skrev 2011-04-04 18:18:45 följande:
    Har du bakåtlutande livmoder så att Devin ligger mer mot din rygg? Jag tycker det syns på din mage att du gravid, men jag har inte sett nån bild på dig med magen med kläder på. Kan du inte lägga in en så jag får se?

Jag tycker det är så skumt bara för när jag var i denna vecka dom andra gångerna så har det iaf syns lite när jag varit naken, men nu ingenting. Och samtidigt så avtar symtomen, alltså illamåendet. Samtidigt som jag tycker det är så skönt att slippa det så blir man ju orolig också, man är knäpp alltså

Dessa mardrömmar jag har är så jobbiga och jag fattar inte vad allt kommer ifrån. Idag drömde jag att min son fastande i tunnelbanedrömmarna och slungades in i väggen vid tunneln och dog. Fy fan vad jag grät och mådde skit när jag vaknade och hade svårt att släppa den drömmen. Varför drömmer jag sånt sjukt för? Jag åker ju knappt aldrig tunnelbana och med min son aldrig, var flera år sedan.

Vill bara att den ska bli den 12 april då jag ska på KUB, jag kommer vara ett nervvrak. Jag ska gå själv, min syrra kunde tyvärr inte följa med. Är så nervös att jag nästan gråter av rädsla att den ska vara död. Flera ggr har jag varit nära på att ringa oxbacken för att boka ett UL, men jag har en känsla att dom inte gillar mig då jag bytte MVC och inte ville gå hos dom på mödravård. Fan jag hatar att nojja och aldrig kunna slappna av och njuta av graviditeten.

På det så har jag det jobbigt just nu med mina äldre barn, jag älskar dom så mycket och vill dom bara väl. Min son mår dåligt och är väldigt utåtagerande och nu har dom åter igen ställt in umgänget pga det så nu får jag inte träffa dom på obestämd tid alls och hur bra är det för mina barn, speciellt för min son? Mitt hjärta gråter.
    Haha, ja. De är klart det syns att jag är gravid! Men det syns inte att jag är såpass långt gången, och med kläder syns som sagt ingenting. Har inte lagt in ngn bild me kläder men kan fixa de i veckan.

Ja, jag har bakåtvänd livmoder, men den är precis lika framåt som hos en "normal" person nu o har varit sen tidigt, han ligger heller inte mot ryggen utan långt fram.

KUB kommer nog gå finfint, och mardrömmar tillhör. Jag drömde allt möjligt sjukt i början, speciellt innan UL osv.

Och ang oxbacken så gjorde jag ett VUL där men avstod från deras MVC då de är en bit o åka ändå, inga problem o få tid där pga det. :)
  • sugarrush

Tjejer, jag har känt något konstigt i magen nu idag. Antingen så är det någon slags liten kramp, eller så är det bebisen som ger tillkänna, jag vet inte. Måste få veta om någon av er känner igen det här!

Det känns liksom som en bestämd liten buff på ett specifikt ställe. Mycket tydligt, det känns nästan lite obehagligt faktiskt. Det känns i ungefär 1-2 sekunder, sedan försvinner det. Jag kände lite förut på höger sida av livmodern  men tänkte att det nog var gaser. Men så fort jag började äta middag så började det igen, men nu hade det liksom flyttat på sig till vänster sida. Och hoppsan, precis nu kändes det i mitten!

Är det någon som känner igen det här? Är det kramp/mini-sammandragningar, ligamentvärk, eller måhända en livlig bebis? Oj, nu kändes det på vänster sida igen!

Fjärde gången gillt?
  • telgebo

FL ser helkonstigt ut, ser inte hela inläggen och menyn är på höger sida och ska ju vara på vänster
    ser helskumt ut så jag loggar ut nu och hoppas dator internet och FL funkar som det ska imorgon.

Såg nyss Odd i trailern till nästa veckas en unge i minuten.

• 3 barns mamma84

Min puss pojk om 4 dagar är han redan 4 mån
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma