• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • sugarrush
    kajsalisa skrev 2011-04-04 17:05:08 följande:
    Tack Sugarrush!
    Mannen kommer från Melbourne. Har du varit i Australien?
    Okej!  
    jag har inte varit där, men min sambos bästa kompis bor där, i brisbane, så vi har funderat på att ta en resa dit nästa vårvinter... Om det blir en lika lång vinter som det varit nu de sista åren här hemma så hade det varit otroligt skönt!
    Fjärde gången gillt?
  • telgebo
    Sir Bubbalots mamma skrev 2011-04-04 17:01:48 följande:
    ja snälla sluta tjafsa nu! blir så less när de ska tjafsas..du e sövd så liten tid att de e ingen fara med mat i magen.. du får medicin mot illamående sen så du inte ska bli så illamående.. (inte för att jag gjort snitt innan men de e de jag läst=)
    Jag med är trött på det och det har jag skrivit också.
    Gravid v.11+1 BF 24/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • telgebo

Är ledsen och orolig idag. Ledsen för att det hänt tråkiga saker i mitt liv och orolig för MA. Jag tycker alla oktobermamma har fått så mycket gravidmage och jag är skiträdd nu att min bebis är död och att det är därför magen är ännu plattare nu i v.11 än var den före jag blev gravid. En hel vecka kvar innan jag vet om allt är bra eller inte.

Jag drömmer en massa otäckt på nätterna och vaknar av det och kan inte somna om. Imorse vaknade jag vid 03.40, åt frukost vid 04 och somnade om vid 06 kanske.Drömde då nästa mardröm och vaknade med ett ryck och storgrät. Klockan var 08.40 ca.

Drömmer ni också mycket mardrömmar?

• Sir Bubbalots mamma
    telgebo skrev 2011-04-04 17:09:45 följande:
    Jag med är trött på det och det har jag skrivit också.
    sluta då tjafsa. lägg ner ämnet.
  • 3 barns mamma84

Telgebo:
    Vi lägger ner då jag blir så trött på dig men det var du som började du påstod att jag hittade på då danmark och sverige är typ samma oc att du hade kollat vädret det gjorde mig less att du ska anklaga mig men du fick ditt bevis och det gjorde dig arg !!
    Så tack för mig nu behöver du inte höra av dig till mig om detta mer.

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-04-04 17:15:26 följande:
    Telgebo:
    Vi lägger ner då jag blir så trött på dig men det var du som började du påstod att jag hittade på då danmark och sverige är typ samma oc att du hade kollat vädret det gjorde mig less att du ska anklaga mig men du fick ditt bevis och det gjorde dig arg !!
    Så tack för mig nu behöver du inte höra av dig till mig om detta mer.
    Men snälla, jag skrev för flera timmar sen att jag bryr mig inte så lägg ner och du behöver inte skriva om samma sak om och om igen, jag är inte blind.
  • kajsalisa

Sugar; låter som en bra idé. Vi kommer åka till Australien över nästa jul. High life det kommer bli att flyga 25 timmar med en ettåring... ;)

• Sir Bubbalots mamma
    kajsalisa skrev 2011-04-04 17:20:31 följande:
    Sugar; låter som en bra idé. Vi kommer åka till Australien över nästa jul. High life det kommer bli att flyga 25 timmar med en ettåring... ;)
    uj de hade jag nog inte fixat.. fast jag e flygrädd så jag hade nog inte klarat flyga 25h själv äns:P
  • needtobreathe
    telgebo skrev 2011-04-04 17:13:57 följande:

Är ledsen och orolig idag. Ledsen för att det hänt tråkiga saker i mitt liv och orolig för MA. Jag tycker alla oktobermamma har fått så mycket gravidmage och jag är skiträdd nu att min bebis är död och att det är därför magen är ännu plattare nu i v.11 än var den före jag blev gravid. En hel vecka kvar innan jag vet om allt är bra eller inte.

Jag drömmer en massa otäckt på nätterna och vaknar av det och kan inte somna om. Imorse vaknade jag vid 03.40, åt frukost vid 04 och somnade om vid 06 kanske.Drömde då nästa mardröm och vaknade med ett ryck och storgrät. Klockan var 08.40 ca.

Drömmer ni också mycket mardrömmar?

Jag va TOKPLATT i vecka 17.. min mage kom inte förrän SENT.. o ändå har jag en "stor" bebis i magen o mitt SF mått har alltid legat på mittenkurvan, strax över ngn gång.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma