• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • needtobreathe
    Pancakes skrev 2011-04-04 12:59:24 följande:
    Shit, vad spännande!! Snart får ni träffa honom! Jag har nog inte riktigt hängt med, men är det planerat snitt eller är det bara igångsättning som gäller?
    Haha ja vi fattar ingenting! Men de kommer nog som en käftsmäll på månda morron ;) Nope, inte planerat snitt.. igångsättning! :) Dom försöker få honom rätt (igen) om han skulle ligga fel då (han låg me huvudet ner idag men de kan ju ändras igen....) o så tar dom hål på hinnorna, om de absolut inte skulle gå blir det snitt.. :)
  • Pancakes
    needtobreathe skrev 2011-04-04 13:14:52 följande:
    Haha ja vi fattar ingenting! Men de kommer nog som en käftsmäll på månda morron ;) Nope, inte planerat snitt.. igångsättning! :) Dom försöker få honom rätt (igen) om han skulle ligga fel då (han låg me huvudet ner idag men de kan ju ändras igen....) o så tar dom hål på hinnorna, om de absolut inte skulle gå blir det snitt.. :)
    Hoppas det funkar! Vilken envis unge :) Kommer tänka på dig på måndag! Så kul när det kommer bebisar och man har följts åt sen starten liksom!

Jag har jättelångt kvar i jämförelse. Jag hoppas att resten av tiden blir lika smidig som den varit hittills, men man vet ju aldrig.
  • 3 barns mamma84

herregud telgebo att du änns orkar !
    Jag vet nog bättre än dig då jag bor här.
    Väderraporten stämmer inte alltid det borde du veta
    Du behöver inte bli arg ingen trampar dig på tårna gravid hormoner herre jösses säger jag bara.

Åh idag har vi sol och jag har tvättat fönstrena tvättat golvet och bara njutit av denna sköna värme.
    Snart dags att hämta barnen med

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-04-04 15:23:31 följande:
    herregud telgebo att du änns orkar !
    Jag vet nog bättre än dig då jag bor här.
    Väderraporten stämmer inte alltid det borde du veta
    Du behöver inte bli arg ingen trampar dig på tårna gravid hormoner herre jösses säger jag bara.

Åh idag har vi sol och jag har tvättat fönstrena tvättat golvet och bara njutit av denna sköna värme.
    Snart dags att hämta barnen med
    Kan du bara inte sluta provocera då och trigga igång hela tiden och jag fattar inte hur du orkar hålla på och påstå att jag ens orkar. Allvarligt jag bryr mig inte var du bor och hur varmt eller kallt du har det.
    Gravid v.11+1 BF 24/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • telgebo

Det står i min gravidbok jag har att jag ska kunna känna livmoderkanten nu, men jag känner då ingen kant alls. Hur känns den och var ska jag leta? 10 cm nedan naveln känner nada. Magen är ju så platt och jag var inte ens såhär platt om magen innan jag blev gravid ens och hela jag har blivit så smal. Är så rädd inför nästa vecka att jag ska se en död bebis på skärmen, usch.

• Muffe

Hur ofta är det normalt att ha sammandragningar i v 36 egentligen?
    Har nog en var femte minut men de gör inte ont...
    och kan man ha förvärkar fast bebis ligger fel i magen? har lite svag mensvärk emellanåt.

• 3 barns mamma84
    telgebo skrev 2011-04-04 16:00:47 följande:
    Kan du bara inte sluta provocera då och trigga igång hela tiden och jag fattar inte hur du orkar hålla på och påstå att jag ens orkar. Allvarligt jag bryr mig inte var du bor och hur varmt eller kallt du har det.
    provoserar ööh jasså
  • 3 barns mamma84
    Muffe skrev 2011-04-04 16:22:20 följande:
    Hur ofta är det normalt att ha sammandragningar i v 36 egentligen?
    Har nog en var femte minut men de gör inte ont...
    och kan man ha förvärkar fast bebis ligger fel i magen? har lite svag mensvärk emellanåt.
    kan komma oftast men ta ett bad o se om det går över och sen lägg dig ner på soffan och ta det lugnt.
    om du får ont åk in.
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-04-04 16:26:42 följande:
    provoserar ööh jasså
    Ja och nu med. Har du inget mer att göra än att provocera så behöver du inte ens svara.
  • Muffe

en sak till som jag funderar på: om man ska snittas eller så, så ska man ju vara fastande, men hur funkar det om de blir akutsnitt? Då kanske man nyligen ätit mat hemma t ex?! :)

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma