• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Pancakes

Godmorgon! Ja, visst var det Odd i trailern för nästa veckas program? Åh, vad roligt det ska bli att se!

Såg ni andra också programmet igår? Det var mer "läskigt" förra veckan än den här veckan tycker jag.

• Odetta
    Pancakes skrev 2011-04-05 08:31:09 följande:

Godmorgon! Ja, visst var det Odd i trailern för nästa veckas program? Åh, vad roligt det ska bli att se!

Såg ni andra också programmet igår? Det var mer "läskigt" förra veckan än den här veckan tycker jag.

haha, jag, det var jaaaag satt och fnittrade hysterikt när jag såg mig själv...på TV liksom! Haha!
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • sugarrush

Är det någon som måhända har någon aning om det jag frågade om igår kväll... Jag funderar så!

• Odetta
    sugarrush skrev 2011-04-05 10:40:51 följande:
    Är det någon som måhända har någon aning om det jag frågade om igår kväll... Jag funderar så!
    låter ju som bebis  myyysigt vännen! *kram*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Muffe

Sugar, jag tror också det är bebis du känner!!! :)

Åh, nu har jag sån "mensvärk"... hm!

en fråga ang. filtar till bebis, hur många tror ni det går åt att ha hemma i början? :)  

• needtobreathe
    Muffe skrev 2011-04-05 10:46:05 följande:
    Sugar, jag tror också det är bebis du känner!!! :)

Åh, nu har jag sån "mensvärk"... hm!

en fråga ang. filtar till bebis, hur många tror ni det går åt att ha hemma i början? :)  
    Haha, mensvärken har ja haft nu i typ 2 månader.. ba vänja sig ;)
  • needtobreathe

Sugar;

När ja började känna Devin (va inte säker på de just DÅ, men i efterhand förstod jag..) så kändes de typ som om nån petade liiite lätt me ett finger inifrån på samma punkt, de va mestadels vänstersidan men ibland även höger. Några veckor senare kändes de mer som "sockerdricka" liksom lite bubblande sprattel o sen kom dom små kickarna i v 20.. o de började i v 15-16 för mig! Alltså 15+..

Kram!

• telgebo

Fl ser ff helkonstigt ut för mig med menyn på höger sida en bit ner och så ser jag inte hela inläggen
    för radbytet tar liksom slut. nån mer som har det så?

Jag blir galen på alla otäcka mardrömmar jag har, nu har jag drömt om att jag fann en väska i skogen
    med en bebis i som nån bara lämnat där. Jag tog upp bebisen och plötsligt var det en pojke på
    4 år. Plötsligt var det mitt i natten och jag satt där i mörkret med pojken och var så rädd för mörkret
    och att nåt otäckt skulle hända oss och helt plötsligt gallskrek jag ett dödsskrik i drömmen och
    så vaknade jag helt skräckslagen. Vad i helvetes fan drömmer jag så otäcka drömmar för?

Gravid v.11+2 BF 24/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • 3 barns mamma84
    Odetta skrev 2011-04-05 08:50:57 följande:
    haha, jag, det var jaaaag satt och fnittrade hysterikt när jag såg mig själv...på TV liksom! Haha!
    Gumman jag tittade på repris nyss och såg dig jag längtar nu att se dig.
    haha man blir aldrig trött på att föda

Nästa gång jag blir gravid tänker jag föda !
    Dom får säga vad dom vill men jag ska föda nästa gång så är det bara
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • 3 barns mamma84
    telgebo skrev 2011-04-05 11:10:29 följande:
    Fl ser ff helkonstigt ut för mig med menyn på höger sida en bit ner och så ser jag inte hela inläggen
    för radbytet tar liksom slut. nån mer som har det så?

Jag blir galen på alla otäcka mardrömmar jag har, nu har jag drömt om att jag fann en väska i skogen
    med en bebis i som nån bara lämnat där. Jag tog upp bebisen och plötsligt var det en pojke på
    4 år. Plötsligt var det mitt i natten och jag satt där i mörkret med pojken och var så rädd för mörkret
    och att nåt otäckt skulle hända oss och helt plötsligt gallskrek jag ett dödsskrik i drömmen och
    så vaknade jag helt skräckslagen. Vad i helvetes fan drömmer jag så otäcka drömmar för?
    Ibland får man marddrömmar men jag tror det är för man är så rädd om det som kommer att hända att kroppen ger marddrömmar.
    När jag väntade ebba drömde jag om att jag hittade henne i en svart soppsäck död och att det var en pojk.
    Men när hon föddes var det en flicka och allt gick jätte jätte bra.
    Drömmde aldrig om Didos eller elias
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma