• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • needtobreathe
    Sötfilur;

Som 2barnsmamma skrev så kommer dom försöka putta honom rätt igen om han ligger fel då, o sen tar man hinnorna för då sjunker han ner lättare. :)

Idag låg han me huvudet ner igen men rörligt.. o han snurrar runt som fasen så man vet aldrig me honom ;)
  • telgebo
    Safireee skrev 2011-04-03 09:21:48 följande:
    Hej! Har inte varit så aktiv här på sistone eftersom jag bara sooooooover hela tiden! Obestämd

Men idag går jag in i vecka 12! Bara en vecka kvar av den här första tiden. På torsdag ska vi göra KUB-ultraljudet och sen efteråt kan vi äntligen börja berätta för folk. Vår dotter som är 3,5 år står först på tur. Ska bli sååå skönt att äntligen få berätta för henne (särskilt om varför jag varit så vresig och illamående på sistone och sovit på samma tider som henne!). Ska ta hit familjen på söndag om en vecka och visa UL-foto. Hjärta Första gången berättade jag direkt för dem, men efter tre tidiga missfall så har jag fått hålla mig den här gången. Men nu är det snart dags!
    PS. Tar för givet att KUB ser bra ut, har oroat mig tillräckligt den här tiden. OM nåt skulle vara fel så tar vi det då!  
    Jag känner likadant, är också så gräsligt trött och sover runt 18-20 timmar per dygn.

Nästa vecka ska jag på KUB jag med, jag ska på tisdag och jag känner lika mycket oro nu som när jag fick kallelsen för 2 veckor sedan.
    Gravid v.11+1 BF 24/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • telgebo
    Safireee skrev 2011-04-03 09:21:48 följande:
    Hej! Har inte varit så aktiv här på sistone eftersom jag bara sooooooover hela tiden! Obestämd

Men idag går jag in i vecka 12! Bara en vecka kvar av den här första tiden. På torsdag ska vi göra KUB-ultraljudet och sen efteråt kan vi äntligen börja berätta för folk. Vår dotter som är 3,5 år står först på tur. Ska bli sååå skönt att äntligen få berätta för henne (särskilt om varför jag varit så vresig och illamående på sistone och sovit på samma tider som henne!). Ska ta hit familjen på söndag om en vecka och visa UL-foto. Hjärta Första gången berättade jag direkt för dem, men efter tre tidiga missfall så har jag fått hålla mig den här gången. Men nu är det snart dags!
    PS. Tar för givet att KUB ser bra ut, har oroat mig tillräckligt den här tiden. OM nåt skulle vara fel så tar vi det då!  
    Grattis till vecka 12, jag är i tolfte veckan nu, 11+1
  • telgebo
    sugarrush skrev 2011-04-04 09:47:30 följande:
    Hej hopp!
    Har varit hos BM och lyssnat på hjärtat. tydligen har jag räknat fel tidigare (eller så räknade hon fel) för hon sade att det slog i 140-142 slag/minut.
    Jaja. Huvudsaken är att det slog jämnt och fint.
    Härligt och lyssna på hjärtat. Vilken vecka är du i?
  • Sir Bubbalots mamma
    needtobreathe skrev 2011-04-04 12:33:40 följande:
    Sötfilur;

Som 2barnsmamma skrev så kommer dom försöka putta honom rätt igen om han ligger fel då, o sen tar man hinnorna för då sjunker han ner lättare. :)

Idag låg han me huvudet ner igen men rörligt.. o han snurrar runt som fasen så man vet aldrig me honom ;)
    Jag tror han kommer envisas med att rulla runt tills de e dax bara för att jävlas :) men när de väl e dax kommer de gå bra.
  • telgebo
    Mamma till W skrev 2011-04-04 10:32:05 följande:
    jag saknar spädbarnstiden lite men samtidigt är det hur kul som helst nu när det är fullt ös all vaken tid! wilda sover bra på nätterna, men så gäller det att hålla hennes rutiner annars är det kört!

kul att ni flyttat, då ses vi framöver på sats! och du, ta en sak i taget och stressa inte! det är mina tips!
    Vad fort tiden gått, redan 6 månader. Men du, Wilda är ju ff spädbarn ju. Den tiden varar väl tills barnet fyller 1 år iaf.
  • Pancakes
    Muffe skrev 2011-04-04 11:20:57 följande:
    Nu händer det saker, redan v 33 för dig Pancakes och v 16 för Sugar, nu kommer tiden bara rusa fram tror jag garanterat att du kommer tycka

Vecka 36 för mig nu, nu börjar det verkligen närma sig.... men jag fattar fortfarande inget haha!!

Sofy, jag har funderat lite på din parvel. Han har ju itne vänt sig än, kommer de sätta igång dig fast han ligger fel eller blir det KS om han inte vänt sig nästa vecka?

Vår ligger fortfarande helt galet och jag ställer mer och mer in mig på KS, känns snopet eftersom jag verkligen sett fram emot en vanlig förlossning i typ 10 år

Skulle ni ha nåt vändningsförsök den här veckan, var det inte så?

• needtobreathe
    Sir Bubbalots mamma skrev 2011-04-04 12:38:32 följande:
    Jag tror han kommer envisas med att rulla runt tills de e dax bara för att jävlas :) men när de väl e dax kommer de gå bra.
    Haha ja de trorja också! ;) Men de gör inge, ut ska han ju. Hur de blir de löööser sig alltid!
  • needtobreathe

Sista BM besöket avklarat då..

Vecka 38;

Blodtryck; 105/80
    P-glukos; 5,2
    Urin; Ua
    SF mått; 34
    Hjärtslag; 152

Förlossningsplan skriven, blev typ ingenting. Charlie är sprut + sjukhusrädd så de skrevs iallafall in, så han får lite mer info o stöd om de är ngt som händer. För min del va de ingenting som skrevs in, de blir som de blir helt enkelt. 

Gött! Om 7 dgr ligger vi på förlossningen.. galet!

• Pancakes
    needtobreathe skrev 2011-04-04 12:56:49 följande:
    Sista BM besöket avklarat då..

Vecka 38;

Blodtryck; 105/80
    P-glukos; 5,2
    Urin; Ua
    SF mått; 34
    Hjärtslag; 152

Förlossningsplan skriven, blev typ ingenting. Charlie är sprut + sjukhusrädd så de skrevs iallafall in, så han får lite mer info o stöd om de är ngt som händer. För min del va de ingenting som skrevs in, de blir som de blir helt enkelt. 

Gött! Om 7 dgr ligger vi på förlossningen.. galet!
    Shit, vad spännande!! Snart får ni träffa honom! Jag har nog inte riktigt hängt med, men är det planerat snitt eller är det bara igångsättning som gäller?
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma