• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • sugarrush

Okej, LUGNT och FINT nu i tråden!
    Annars lämnar jag också. Faktiskt.

Kan inte alla bara släppa det och prata om något trevligt nu, typ vad ni ska göra i sommar? (Jag tänker inte ge mig in i något tjafs eller försvara någon eller skylla på någon.)

P.S. Odd, vilka underbara godingar du har!

Fjärde gången gillt?
  • telgebo
    Evve81 skrev 2011-04-06 18:01:56 följande:
    Telgebo: Jobbigt att du oroar dig och om jag vore du skulle jag INTE köpa en doppler du som verkar oroa dig för allt och det spelar ingen roll vad vi andra skriver så tar du inte åt dig utan bara oroar dig vidare om du nu bryter i hop för allting hur skulle du ta om du inte hittar hjärtljudet?! MIn BM hittade som sagt inga hjärtljud i v 19 men jag kände ju bebis och man hörde att den rörde sig. Så det är ju ingen garanti och  som sagt MCT skrev absolut inget elakt utan det var DU som tolkade det så!

Pankakes: Jag håller med dig om tjafset!

Fina magar och barn det varit på bild här i tråden idag!

Det är såklart att man får oroa sig men man kan INTE låta det ta över hela livet. Jag var också väldigt orolig tidigare men det har mest gått över och nu känner jag att det var ju bara JAG som mådde dåligt när jag oroade mig över nåt jag faktiskt inte kan påverka och dessutom helt i onödan. Ibland är det bäst att inte läsa alla trådar om det man oroar sig över för det hjälper inte ändå!

Jag träffade en igår som faktiskt såg att jag är gravid! Det tyckte jag var JÄTTEKUL!!!!!

Någon som kan rekomendera en bra babysitter till bra pris????
    Okej nu blir jag villrådig hur jag ska göra. Min BM vill  inte lyssna förrän i v.20 tidigast (början på juni för min del) och jag har ingen mage ohc känner ingen bebis så då har jag att välja på att oroa mig många veckor till eller ja...vad ska jag göra.

Du kanske är cool men jag har läst ändå sendan början denna tråd och det var mycket nojja från dig också ibörjan av din graviditet så jag är väl inte så överdrivet orolig ändå nu innan magen syns och man känner bebisen röra sig där. När man känner det så känner man ju sig ju lugnare. Och jag sitter inte och letar upp allt som kan hända och gå fel...långt ifrån, jag läser denna, det är det enda som har med MA/MF att göra läser inga andra sådana trådar eller googlar på allt, orkar inte det.
    Gravid v.11+3 BF 24/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • Sir Bubbalots mamma
    sugarrush skrev 2011-04-06 18:19:51 följande:
    Okej, LUGNT och FINT nu i tråden!
    Annars lämnar jag också. Faktiskt.

Kan inte alla bara släppa det och prata om något trevligt nu, typ vad ni ska göra i sommar? (Jag tänker inte ge mig in i något tjafs eller försvara någon eller skylla på någon.)

P.S. Odd, vilka underbara godingar du har!
    hihi i sommar ska jag vara gravid.. mer än så är inte planerat Själv då?
  • needtobreathe

Har jag kommit till Älta nu? Haha där fick jag till de va! (Ni hajjar säkert inte.. men när ni gör kanske ni drar på smilbanden..)

Natten va skiiitjobbig, låg me förvärkar nonstop, sov max 2 timmar. Sen har ja hållt igång, myst me 3veckors bebis också! Mmm.. så jäkla söt!! Nu är ja hemma o har slängt i en hårfärg, ska tvätta lite nya kläder ja fått idag till Dev, plugga o hm.. säkert nått mer! :D Nu är det bara 4 dgr kvar hemma.. herreguuuuud!

Sugar; Finfin mage! ;)

Odd; Gullgrisar!!!

• Evve81

Telge: Fast du skrev ju bara för någon dag sedan att du hade läst om så många som fått veta att fostret var dött på KUB i din ålder......... Du får oroa dig hur mycket du vill. Jag har också oroat mig och varit allt annat än cool det har jag aldrig sagt annat.  Nu tycker jag att alla lägger ner tjafset!

I sommar ska vi väl inte göra så mycket! Eftersom bebis är beräknad 31 juli och maken går på semester strax innan blir vi nog hemma... Eller vi får se kanske tar en hotell helg eller nåt i juni.....Till hösten ska vi hitta på nåt i stället och så håller vi på spara till nästa sommar när vi ska åka till Mallorca! NI andra då?

• telgebo
    sugarrush skrev 2011-04-06 18:15:57 följande:

Telge, jag tror man kan köpa mer sån kräm på apoteket, eller så funkar det säkert med vanlig lotion.
    Man lyssnar med hörlurar, det är riktigt mysigt faktiskt. Man ligger ner så att magmusklerna slappnar av, så har jag gjort iaf.

Ja, det finns ju en risk att köpa en doppler som sagt. Hittar man inte hjärtjuden så blir man ju tok-rädd. Man får liksom vara beredd på det innan man lyssnar, att det kan ta tid, att det kan vara svårt, att man kanske inte hittar.

Jag vet faktiskt inte vad jag sj´ka göra sugar. Kan man inte få lyssna innan man köper ha ha. Nej jag vet att man inte får det.

Usch vad velig jag är.

Känner mig inte så omtyckt här inne, att alla bara tycker kan hon inte bara dra härifrån så ni slipper mig, känns riktigt ledsamt att känna så men nu man väl skit att man tror det men det känns faktiskt så och att jag är den som tjfasar men det gör jag inte, jag är ledsen men ni kallar det tjafs, känns som ni inte förstår och jag tycker det inte är snällt stöttande att skriva til en orolig att du är fan paranoid, så skriver man inte.
    Gravid v.11+3 BF 24/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • sugarrush
    Sir Bubbalots mamma skrev 2011-04-06 18:23:24 följande:
    hihi i sommar ska jag vara gravid.. mer än så är inte planerat Själv då?
    Desamma !  
    Jag har en mental bild av att sitta på en brygga med stor tung mage, bada fötterna i det svala skvalpande vattnet och slicka på en glass! Shit vad jag längtar till sommaren nu!  
    Fjärde gången gillt?
  • Sir Bubbalots mamma
    needtobreathe skrev 2011-04-06 18:23:45 följande:
    Har jag kommit till Älta nu? Haha där fick jag till de va! (Ni hajjar säkert inte.. men när ni gör kanske ni drar på smilbanden..)

Natten va skiiitjobbig, låg me förvärkar nonstop, sov max 2 timmar. Sen har ja hållt igång, myst me 3veckors bebis också! Mmm.. så jäkla söt!! Nu är ja hemma o har slängt i en hårfärg, ska tvätta lite nya kläder ja fått idag till Dev, plugga o hm.. säkert nått mer! :D Nu är det bara 4 dgr kvar hemma.. herreguuuuud!

Sugar; Finfin mage! ;)

Odd; Gullgrisar!!!
    en kanske konstig fråga men va bebisen lung å fin när du höll i den?
    min släkt har en teori om de där nämligen så man blir lite nyfiken! :)
  • Evve81

Telgebo: Vi förstår din oro allihopa för det bästa med denna tråd (även om det är synd att dessa trådar ska behöva finnas) är att alla råkat ut för samma sak! SEdan kanske du är extra orolig med tanke på situationen med dina andra barn. Jag hoppas ALLT löser sig för dig och jag tror att du om 10 veckor kommer sitta och fundera på varför du oroade dig så mycket för allt precis som jag gör nu!

• Sir Bubbalots mamma
    sugarrush skrev 2011-04-06 18:26:51 följande:
    Desamma !  
    Jag har en mental bild av att sitta på en brygga med stor tung mage, bada fötterna i det svala skvalpande vattnet och slicka på en glass! Shit vad jag längtar till sommaren nu!  
    åå mjukglass... va sugen jag blev ¨på de nu när du prata om glass!!
    låter som en härlig bild du har..
    jag längtar med till sommaren.. sol å värme!!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma