• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • telgebo
    sugarrush skrev 2011-04-06 16:07:10 följande:
    Jag blir riktigt hungrig av era inlägg! Mmmm...
    Har suttit i möte hela dagen så det var MYCKET att läsa ikapp!
    Telgebo, köp en doppler på Kjell o Company eller Teknikmagasinet så kan du lyssna själv på hjärtat. De kostar inte så mycket, typ 349 eller något sånt.
    Får ta mig till Haninge eller nåt och köpa en angelsound och lyssna med, men först ska jag göra KUB. Är det lätt att hitta hjärtljuden med en sådan? Vet inte riktigt var man ska lägga dopplern.
    Gravid v.11+3 BF 24/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • telgebo
    sugarrush skrev 2011-04-06 16:39:37 följande:
    Hahaha, måste dela med mig av den här bilden på min bisarrt uppsvällda mage, som jag och sambon skrattade gott åt igår kväll. Så här såg den ut efter gårdagens middag på restaurang....

Åhh vilken fin mage du har Sugar
  • sugarrush
    telgebo skrev 2011-04-06 17:32:44 följande:
    Får ta mig till Haninge eller nåt och köpa en angelsound och lyssna med, men först ska jag göra KUB. Är det lätt att hitta hjärtljuden med en sådan? Vet inte riktigt var man ska lägga dopplern.
    Tack Telge!

Jo, såhär gör du: Ta rejält med gele (medföljer i en tub) och kleta på på magen. Det är den som leder ljudet så man får inte vara snål. Börja sedan lyssna långt ner, strax ovanför könshåret. För dopplern suuupersakta från sida till sida, stanna till ungefär varje cm, eller ännu tätare. På varje punkt, innan du flyttar den vidare, så testar du att vinkla den uppåt, neråt, åt höger och åt vänter innan du flyttar den igen. Det är inte speciellt svårt men man måste ha tålamod, det kan ta några minuter att hitta det första gången. Rätt som det är så hör du ett snabbt hjärta som slår.

Innan du börjar lyssna kan du lyssna på ditt eget hjärta på bröstet. Då hör du hur snabbt ditt eget slår. Bebisens hjärta är alltså ett snabbare hjärtslag. Hittar du det så är det ingen tvekan om att det är bebisens.

Min doppler har varit en riktig life-saver för mig när jag fått nervös-sammanbrott, typ efter min hastiga inbromsning förra helgen då jag trodde att bebisen skadats.

Hur långt gången är du? På förpackningen står det att den inte rekommenderas före vecka 12, antagligen för att det kan vara svårt att hitta hjärtat då...
    Fjärde gången gillt?
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-04-06 13:10:33 följande:
    Telgebo:
    Skriver här istället jag var 20 år när ebba föddes och inte 22 år som du trott.
    Jag är 26 år och blir 27 år i år den 22 nov.
    Så 20 var jag när jag blev mamma.
    Okej så du är född 84 och Ebba 05 och när jag räknar blir det 21, men okej du skulle fylla 21 år samma år hon föddes.
    FruW skrev 2011-04-06 13:12:36 följande:
    Telgebo, jag förstår att du oroar dig. Men försök att slappna av o njuta av din graviditet, du är gravid till motsatsen bevisas! Jag har inga barn, tre mf bakom mig o har nu kämpat ett år den senaste mf, inte blivit gravid en enda gång på 12 försök.. Har lovat mig själv att nästa gång jag blir gravid ska jag göra allt jag kan för att njuta av graviditeten o vara glad, blir det ytterligare ett mf så blir det, inget jag gör eller inte gör påverkar, så då är det bra att va glad o njuta så länge det går bra, eller hur?! ;)
    Jo du har rätt, men jag är så orolig. Jag känner igen mig mycket av det Odd skrev förut, att innan man råkade ut för MA själv så fanns det men man tog för givet att nu när jag plussat så är det samma sak med bebis, men så tänker man inte alls nu för man vet att MA/MF inte bara drabbar andra utan det kan faktiskt drabba en själv. Jag är nojjig och orolig och ju mer man läser att vissa kände sig så gravida och ändå gick det åt helvete så blir man ju inte oroligare, speciellt inte nu när allt plötsligt försvunnit, men så var jag och handlade mat på affären och allt som jag kämpat med de senaste 5 veckorna vad jag sjutton ska handla som jag kan tänka mig äta kom tillbaks. Det är mycket frukt kan ja säga, såhär nyttig är jag bara när jag är gravid kan jag tillägga.
  • sugarrush

Kjaam, du är ju jättefin! Jag skulle direkt gissa att du var gravid om jag såg dig klädd sådär med en så snygg mage som sticker ut!

Fjärde gången gillt?
  • telgebo
    Muffe skrev 2011-04-06 13:22:11 följande:
    Det är väl jätteskönt telgebo att du inte har massa skitsymtom! Njut istället. snart är det ju KUB!
    tjejer, vi ska äta pannbiffar ikväll, vad tror ni om att steka upp dessa redan nu och micra på sen, blir det bra eller är det godast att äta helt nystekta?
    Jo det är skönt att slippa må spyilla, men jag ropade nog hej för tidigt för det är inget höjdare att handla, billigt blir det ju iofs då knappt passar mig i smaken längre, stark mat får jag halsbränna av och fet mat gör mig illamående, fort och kallt ska det vara.
  • Odetta

Bara för att, mina två fina pojkar

V som är 10½ veckor gammal och E som är 2 år

En glad liten V:

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Pancakes

De är helt underbara Odd!!!

Tänk att vi ska få vara med och se när den lille kommer till världen på måndag! Ser fram emot det!

• Sir Bubbalots mamma
    sugarrush skrev 2011-04-06 17:41:59 följande:
    Kjaam, du är ju jättefin! Jag skulle direkt gissa att du var gravid om jag såg dig klädd sådär med en så snygg mage som sticker ut!
    tackHjärta jo med kläderna nu känner jag mig gravid. men naken mest fet:P
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma