• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Safireee

Jag tycker också att jag känner något, men jag är bara ca 12+0. Det är kanske för tidigt? Har känt massor i två veckor nu, men jag tror det har varit tarmarna mest. Möjligen att jag känt något mer idag och igår, men som sagt, kan vara tarmarna. Flört Såg ju iaf igår att parveln var väldigt rörlig och sparkade hela tiden. Men det borde ju rimligen inte kännas ännu, eller?

Förra gången kände jag fladder från vecka 17 och sparkar från vecka 19.  

Molly okt-07, Lillkotten okt-11 (ca v.12+0)
  • MelikaH
    Sir Bubbalots mamma skrev 2011-04-08 13:20:41 följande:
    12+6 fatta de inte förens 13+2. idag har de varit flera gånger!:)

hur känns de?
    Jag vet inte om jag ska tro på att det var det men det kändes inte som ¨kurr¨ i magen utan lite under naveln som vet inte hur jag ska förklara men lite bubbligt på något sätt i bara en sekund typ. Det var på morgonen när jag la mig på rygg o sträckte ut benen lite smått. Gick väldigt fort, förstod inte något. Men jag e ju bara 11+1 idag så det var nog tarmarna som spökade till tror jag. Måste vara fööör tidigt.
  • MelikaH
    Safireee skrev 2011-04-08 13:29:32 följande:
    Jag tycker också att jag känner något, men jag är bara ca 12+0. Det är kanske för tidigt? Har känt massor i två veckor nu, men jag tror det har varit tarmarna mest. Möjligen att jag känt något mer idag och igår, men som sagt, kan vara tarmarna. Flört Såg ju iaf igår att parveln var väldigt rörlig och sparkade hela tiden. Men det borde ju rimligen inte kännas ännu, eller?

Förra gången kände jag fladder från vecka 17 och sparkar från vecka 19.  
    Har ingen om det var det, känns så tidigt för mig. skäms nästan för att tro att det kunde ha varit bebben hehe.
    Grattis för lyckat UL, skönt :) 
  • Sir Bubbalots mamma

jag trodde med de va förtidigt men är nu säker på att de e bebisen.. de e inte som nåt magkurr eller bubble för mig iaf..och idag när de sprattla en massa där testa jag sätta min angelsound där och bebben låg precis där de kändes..

• MelikaH
    Sir Bubbalots mamma skrev 2011-04-08 13:42:04 följande:
    jag trodde med de va förtidigt men är nu säker på att de e bebisen.. de e inte som nåt magkurr eller bubble för mig iaf..och idag när de sprattla en massa där testa jag sätta min angelsound där och bebben låg precis där de kändes..
    Jag vet inte hur jag ska förklara det, finns inget ord för det men jag har aldrig kännt det innan. När magen kurrar så låter det ju med men detta var bara inom mig, gick fort. Men det måste väl vara för tidigt i V 11+1?
  • Sir Bubbalots mamma
    MelikaH skrev 2011-04-08 13:47:46 följande:
    Jag vet inte hur jag ska förklara det, finns inget ord för det men jag har aldrig kännt det innan. När magen kurrar så låter det ju med men detta var bara inom mig, gick fort. Men det måste väl vara för tidigt i V 11+1?
    jag e inte rätt person å fråga om d e förtidigt!  vänta å se om de känns fler gånger.. ända sättet att veta om de e bebben eller inte..

mitt fladdrar å kittlas
  • Safireee
    Sir Bubbalots mamma skrev 2011-04-08 14:10:46 följande:
    mitt fladdrar å kittlas
    Så känns mitt med! Kände det massa gånger på precis samma ställe alldeles nyss. Det är som om bebisen låg och sparkade/sprattade snett uppåt vänster. (eller så är det tarmen som bubblar). Jag får avvakta och se!
  • Safireee

Just det ja, måste berätta en urgullig grej som dottern sa igår helt appropå när vi borstade tänderna. 
    "Jag älskar bebisen! Bebisen som du har i magen! Den kan komma ut nu! Den kan få låna min nalle". Hjärta 

Jag höll på att börja böla av ömhet. tänk, hon hade bara vetat om bebisen i ungefär två timmar och redan så kärleksfull och förväntansfull! Solig ("älskar" är inget ord som vi använder lättvindligt i vår familj heller) 

• Sir Bubbalots mamma
    Safireee skrev 2011-04-08 14:30:12 följande:
    Just det ja, måste berätta en urgullig grej som dottern sa igår helt appropå när vi borstade tänderna. 
    "Jag älskar bebisen! Bebisen som du har i magen! Den kan komma ut nu! Den kan få låna min nalle". Hjärta 

Jag höll på att börja böla av ömhet. tänk, hon hade bara vetat om bebisen i ungefär två timmar och redan så kärleksfull och förväntansfull! Solig ("älskar" är inget ord som vi använder lättvindligt i vår familj heller) 
    awes va gullig hon e!Hjärta
  • Sir Bubbalots mamma
    Safireee skrev 2011-04-08 14:26:59 följande:
    Så känns mitt med! Kände det massa gånger på precis samma ställe alldeles nyss. Det är som om bebisen låg och sparkade/sprattade snett uppåt vänster. (eller så är det tarmen som bubblar). Jag får avvakta och se!
    härlig känsla!!:)
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma