• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Cat79

Sötfilur: Det kan bara vara lite signaler på att du kommit så långt i graviditeten... Men jag fick ju kraftig mensvärk på natten/tidig morgon och på fm är hon ju född. Hur känns det nu? Tagit någon alvedon? Ring in om det blir värre. Många har ju som mensvärk nån vecka innan BF så det är fullt normalt. Ligger den bebis inte fixerad och har du isåfall planerat snitt el ska du göra vändningsförsök snart? KRAM

• needtobreathe

Sötfilur; de är ju de ja gått me konstant nu sen v 34 typ.. På förlossningen klassade dom de som förvärkar :)

• Cat79

2barnsmamma84: Finaste Elias :) Visst är det härligt när det älskar att åka bil!

• MelikaH

Gud så mycket ni skriver här, hänger knappt med. Känner mig stressad var gång jag ska läsa igenom tråden, hehe Glad

Men tjejer har ni någon aning om det är okej att äta punchrullar (dammsugare) som gravid?
    Jag känner att jag måste äta sådana nu, så goda :) 

• MelikaH

Aww Elias så sööt, vill också ha en nu :)

• Pancakes
    MelikaH skrev 2011-04-08 12:36:50 följande:
    Gud så mycket ni skriver här, hänger knappt med. Känner mig stressad var gång jag ska läsa igenom tråden, hehe Glad

Men tjejer har ni någon aning om det är okej att äta punchrullar (dammsugare) som gravid?
    Jag känner att jag måste äta sådana nu, så goda :) 
    Ja, men visst kan du göra det. Har väldigt svårt att tänka mig att man skulle kunna bli full av massa dammsugare :) Det är säkert bara "punchessens" eller nåt sånt i. Svulla på!
  • MelikaH
    Pancakes skrev 2011-04-08 12:50:12 följande:
    Ja, men visst kan du göra det. Har väldigt svårt att tänka mig att man skulle kunna bli full av massa dammsugare :) Det är säkert bara "punchessens" eller nåt sånt i. Svulla på!
    Skönt, nu ska jag vräka i mig ett par st Tungan ute

Tack för svaret Glad
  • MelikaH

Har en fråga till... när började ni som tidigast känna av bebben i magen? Någon märklig känsla under naveln?

• Sir Bubbalots mamma
    MelikaH skrev 2011-04-08 13:13:32 följande:
    Har en fråga till... när började ni som tidigast känna av bebben i magen? Någon märklig känsla under naveln?
    12+6 fatta de inte förens 13+2. idag har de varit flera gånger!:)

hur känns de?
  • Pancakes
    MelikaH skrev 2011-04-08 13:13:32 följande:
    Oj, för mig var det senare. I vecka 18 strax innan VUL tror jag det var. Innan kunde jag nog inte avgöra om det var magkurr eller bubbel eller vad det var. Det var precis runt jul så man hade ju ätit en del också :)
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma