• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • telgebo
    FruW skrev 2011-04-07 19:56:16 följande:
    Ja det är klart :) men ibland kan jag tycka att det blir lite knas, tex om man har 2 barn som heter erik o Erika.., blir för lika tycker jag.

Va tycker ni förresten, kan man döpa ett barn till lillebror?
    Jag skulle nog inte göra det, men det är jag.

Jag har en tanke att kanske lägga till Stjärna som ett mellannamn om det är en flicka då jag kallar bebisen stjärna, men jag vet inte om det kanske låter konstigt.
    Gravid v.11+4 BF 24/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • telgebo
    FruW skrev 2011-04-07 20:32:39 följande:
    Jag håller helt med, kan inte se att det är ett namn! Min sambos kollega fick sin andra son för ett tag sen, en lillebror, som heter just det... Fruktansvärt tycker jag! Men det är ju upp till var o en så klart.. :)
    Det är alltså hans tilltalsnamn? En sak och kalla han för det men döpa han till det, stackars barn tänk själv när han blir äldre och tänk när han gifter sig "tager du denna lillebror till din äkta man att älska i nöd och lust" Låter ju väldigt konstigt
  • MCT79
    FruW skrev 2011-04-07 19:56:16 följande:
    Ja det är klart :) men ibland kan jag tycka att det blir lite knas, tex om man har 2 barn som heter erik o Erika.., blir för lika tycker jag.

Va tycker ni förresten, kan man döpa ett barn till lillebror?
    Det fanns en sjuksköterska på akuten på orten där jag växte upp som hette lillebror... han presenterade sig alltid som "syster lillebror"...vilket gjorde mig som barn väldigt förvirrad! hahah!
    det gick åt skogen...igen.
  • 3 barns mamma84

Min sötnos gillar att åka bil
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • telgebo

Tvåbarns mamma: Vad stor Elias börjar bli?

När var det du skulle komma till Stockholm? Hade du lust att ses? Tror nog inte Ebba känner igen mig fast vi lekte så mycket och knäpps katteen som gillar Chees doddelz följer väl inte med ;-D?

• telgebo

Ursäkta att texten ser konstig ut eller nåt, har ny laptop och den lever sitt eget liv. Min förra dator dog så nu har jag ny.

• 3 barns mamma84
    telgebo skrev 2011-04-07 22:59:43 följande:
    Tvåbarns mamma: Vad stor Elias börjar bli?

När var det du skulle komma till Stockholm? Hade du lust att ses? Tror nog inte Ebba känner igen mig fast vi lekte så mycket och knäpps katteen som gillar Chees doddelz följer väl inte med ;-D?
    Gumman han blir 4 månader i morgon
    Det var sagt 20 april men tyvärr kan vi inte åka den dagen då sambon jobbar kl 7.00 och slutar 14.00 o är hemma 14.30 så att åka sen blir jobbigt för honom.
    Så vi åker 21 april vi kommer att äta frukost och sen packar jag redan den 20:e passa på då han jobbar och barnen är hemma då dom har lov som börjar 18-19-20
    Så packa packa haha

Såklart vi ska ses vill se dig och magen åååh musigt.
    Näääh katten kommer inte att komma så du får vara lugn med dina Chees Doddelz
    Vi tänket faktist bada åxå i sydpoolen med barnen kanske du ville ta och följa med
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Muffe

vilket fint väder man vaknar upp till idag!!

jag har varit vaken en del timmar i natt känns det som, har ihållande mensvärk som sitter kvar. Vad kan det vara?
    Förvärkar borde ju vara övergående, men mensvärk hela tiden? kan det vara någon infektion eller är detta normalt?

Var nära att ringa förlossningen inatt och fråga men vill inte nojja för mycket. dock börjar jag oroa mig för att vattnet plötsligt ska gå, för eftersom bebis ligger fel kan det vara farligt med navelsträngen, då är det tydligen bråttom. Men, det kommer ju inte hända. Nu är det mest mensvärken som jag funderar på.
    V 37 nu.

• Safireee
    telgebo skrev 2011-04-07 18:48:43 följande:
    Vad fick du för siffror?
    Jag är 27 år och fick ca 1:16000 på trisomi 21 och ännu högre för 18 och 13. Så det känns skönt!

Hoppas du också får bra siffror på ditt KUB nästa vecka!
  • Pancakes

Grattis Safiree, vilken söt liten bebis!

Sötfilur, ring förlossningen om du är orolig! Det är ju jättesvårt som förstföderska att känna igen signaler och veta vad som är vad.

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma