• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • telgebo
    Sir Bubbalots mamma skrev 2011-04-07 15:34:14 följande:
    Låter bra. hoppas någon vet!

Myalgisk encefalomyelit heter sjukdommen jag har. ingen rolig sjukdom alls. har varit mycket prat om den i tidiningar å sånt nu de senaste månaderna för man hittat att många med denna sjukdommen bär på ett retrovirus som heter XMRV.

drick nåt varmt å vila en stund!
    Inget svar än i min tråd.

Aldrig hört talas om den sjukdomen faktiskt.
    Gravid v.11+4 BF 24/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • Sir Bubbalots mamma
    telgebo skrev 2011-04-07 15:40:30 följande:
    Åhh fy stackaren. Det är ju full storm, men när det inte blåser så är det jätteskönt ute.

Var bor du? Stockholm?
    nä i malmö.. men de blåser på bra här med.. han fick medvind så han e glad! haha

fick höra bebben..
  • maria204

Hej på er!

Grattis Längtan! Vilken fin pojke ni har fått! Hjärta 

Jag möts av spekulationer kring kön hela dagarna av så väl elever som kollegor och det verkar som om de flesta tror att det kommer att bli en pojke....eller en flicka. Flört Jag tror som sagt stenhårt på en pojke och blir glad vilket som! Namn är vi långt ifrån klara med. Våra söner heter Folke och Einar, så vi vill ha något namn som passar in i den stilen. 

Tror ni inte att de ringde från dagis idag? Äldsta pojken hade ont i magen och nu har han kräkts. Det är tredje veckan i rad som de har varit borta ett par dagar från dagis. Ska det aldrig ta slut? Jag hoppas att det är sushin som han inte tålde, men oddsen för det är jättelåga. Ingen av oss andra har ju blivit sjuka...

• telgebo
    Sir Bubbalots mamma skrev 2011-04-07 16:08:19 följande:
    nä i malmö.. men de blåser på bra här med.. han fick medvind så han e glad! haha

fick höra bebben..
    Skönt med medvind.

Åhh mys att höra bebis hjärtljud.

Skrattar så jag gråter åt Willy i Bygglov som tuttar eld på halmbockar för att se hur fort dom störtar på nosen, sett det förr men skrattar fortfarande så jag gråter Så funtar du på att elda upp julbocken i Gävle så är bensin bäst

Fått svar i tråden nu, kan vara foglossning eller åderbråck. Kul att ha det redan nu och typ 29 veckor kvar till BF.
  • Safireee

Här är min jättespralliga lilla bebis! Hjärta H*n krumbuktade sig och sparkade jättemycket, en riktig vilding! Fick bra siffror på KUBet så nu behöver jag inte vara orolig alls! Känns superskönt! Är så glad över att allt såg så bra ut! Barnmorskan räknade mig till v. 12+0 så nu vet jag inte riktigt hur jag ska räkna, är i 11+5 enligt vul i vecka 8 och 11+4 enligt första uträkningen. Men vecka 12+0 låter ju trevligt!

Min dotter har fått veta också, känns jätteskönt. Hennes kommentar var: "har du köpt bebisen?" Solig Hon har snackat om syskon länge nu, tror hon känt sig utanför på förskolan och så. Hon blir 3,5 år på söndag.
  • maria204
    Safireee skrev 2011-04-07 17:15:13 följande:

Här är min jättespralliga lilla bebis! Hjärta H*n krumbuktade sig och sparkade jättemycket, en riktig vilding! Fick bra siffror på KUBet så nu behöver jag inte vara orolig alls! Känns superskönt! Är så glad över att allt såg så bra ut! Barnmorskan räknade mig till v. 12+0 så nu vet jag inte riktigt hur jag ska räkna, är i 11+5 enligt vul i vecka 8 och 11+4 enligt första uträkningen. Men vecka 12+0 låter ju trevligt!

Min dotter har fått veta också, känns jätteskönt. Hennes kommentar var: "har du köpt bebisen?" Solig Hon har snackat om syskon länge nu, tror hon känt sig utanför på förskolan och så. Hon blir 3,5 år på söndag.
    Grattis! Vad skönt att allt var bra! Det måste kännas bra att få "hoppa fram" lite i graviditeten. Jag har alltid blivit tillbakaflyttad...
  • Sir Bubbalots mamma

Yey.. vilken söt liten filur.. grattis!!
  • telgebo

åhh vad härligt för dig.

Vad fick du för siffror?

Gullig dotter du har som frågor om du köpt bebisen
  • telgebo

Usch vad det trycker neråt i underlivet, inget hjälper heller och ingen BM har ringt. Vet inte vad det kan vara men hoppas det inte är något farligt.

• Evve81

Grattis! Härligt att det såg bra ut!

Längtan: Grattis vilken sötis!!!!!

Läste att ni diskuterat namn. Vi har pratat lite men maken tycker att det är LÄNGE kvar. Hmm jag är i v 24 så det kan ju diskuteras. Jag har mina förslag klar för mig i alla fall. Men vi har inte bestämt men vi ska göra det innan den kommer ut! 
    Flicka: Hilja eller Hilda
    Pojke: Elis

Fick en trevlig start på dagen dottern är sjuk   Eftersom jag jobbade extra 10h idag ringde jag hem maken. Imorgon ska hon vara hos morfar sedan är det ju helg så jag hoppas det är slut på sjukdomar sedan!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma