• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Muffe
    MCT79 skrev 2011-04-07 13:44:38 följande:
    Bara du prickar fötterna tycker jag det måste räknas som lyckat, tanken som räknas! ;)  Är du hemma nu? Antar att du inte målar tånaglarna på jobbet.. =)
    Pancakes skrev 2011-04-07 13:32:25 följande:
    Åh, vad gulligt! Hur vanligt är det att killar gör så liksom :)
    Näe det är det nog inte... han vill verkligen verkligen verkligen ha barn.... så det gör extra ont i hjärtat på mig när "jag" inte kan ge honom det...
    sofy, fusk att du sover på mage. här funkar bara vänster sida med kudde mellan benen, inte så skönt att ligga på samma sätt en hel natt.

Hehe jag lyckades pricka någorlunda rätt med lite kladd utanför men de får duga Vill också vara fin till förlossningen som Pancakes säger... knasig man är va?! :)

Men ååå....ni är två om att göra barn och du kan visst ge honom barn, det kommer! Åh det är väl så här man inte ska skriva för det tröstar ju inte, men ni kan ju bli gravida. Hoppas att de hjälper er nästa gång så att pyret vil lstanna kvar också.
  • MCT79
    Muffe skrev 2011-04-07 13:52:29 följande:
    sofy, fusk att du sover på mage. här funkar bara vänster sida med kudde mellan benen, inte så skönt att ligga på samma sätt en hel natt.

Hehe jag lyckades pricka någorlunda rätt med lite kladd utanför men de får duga Vill också vara fin till förlossningen som Pancakes säger... knasig man är va?! :)

Men ååå....ni är två om att göra barn och du kan visst ge honom barn, det kommer! Åh det är väl så här man inte ska skriva för det tröstar ju inte, men ni kan ju bli gravida. Hoppas att de hjälper er nästa gång så att pyret vil lstanna kvar också.
    Jaa..jag vet att vi är två att göra bebis.. å det gör vi rätt bra.. sen ska den stanna... hur svårt kan det va? gah! :)  Oh well.. en dag...kanske.
    Igår kväll satt vi i soffan och rabblade alla fördelar med  att INTE ha några barn... Psykologi. =)
    det gick åt skogen...igen.
  • Pancakes
    MCT79 skrev 2011-04-07 13:44:38 följande:
    Pancakes skrev 2011-04-07 13:32:25 följande:
    Åh, vad gulligt! Hur vanligt är det att killar gör så liksom :)
    Näe det är det nog inte... han vill verkligen verkligen verkligen ha barn.... så det gör extra ont i hjärtat på mig när "jag" inte kan ge honom det...
    Så ser han det nog inte, vännen! Han vill ju ha barn med dig för att det är dig han älskar. Ta inte på dig detta som att det är "ditt" fel. Förstår att det gör ont i hjärtat men ni kommer att få barn, så är det bara. Jag läste en intervju med en läkare som jobbat med fertilitetsfrågor i 30 år eller nåt sånt och han sa att han aldrig varit med om i sin yrkeskarriär att det INTE slutar med barn till slut för de som faktiskt blir gravida men får upprepade missfall. Det la jag på minnet och tänkte på när jag tyckte det kändes tungt.
  • MCT79
    Pancakes skrev 2011-04-07 13:58:22 följande:
    Så ser han det nog inte, vännen! Han vill ju ha barn med dig för att det är dig han älskar. Ta inte på dig detta som att det är "ditt" fel. Förstår att det gör ont i hjärtat men ni kommer att få barn, så är det bara. Jag läste en intervju med en läkare som jobbat med fertilitetsfrågor i 30 år eller nåt sånt och han sa att han aldrig varit med om i sin yrkeskarriär att det INTE slutar med barn till slut för de som faktiskt blir gravida men får upprepade missfall. Det la jag på minnet och tänkte på när jag tyckte det kändes tungt.
    Den meningen ska jag lägga på minnet... :)
    det gick åt skogen...igen.
  • Mabaja
    needtobreathe skrev 2011-04-07 13:43:04 följande:
    Haha inga problem för mig o raka mig, klippa/måla tånaglar o sånt ;) Sover fortfarande på mage också, underbart! Brukar bada ofta också o då sitter ja i skräddarställning o lutar mig över kanten eftersom datan står på en pall där ;)
    mage sov jag inte på på slutet, men det gör jag inte i vanliga fall heller... i övrigt gjorde jag likadant som dig! Min man blev dock lite funderad när jag rakade mig för jag hade ju min jättemage i vägen.. Men inga problem... Man hittar sina knep även som stor och otymplig! =) rakar mig fortfarande på samma vis nu även utan jättemagen men kom på att det är himla praktiskt (läs: latfasoner) som jag gjord edå
    Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
  • Sir Bubbalots mamma

uj va sömnig jag e idag. bara jäspar å jäspar..

maken skulle köpa en sån angelsound idag på vägen hem sa han. se om de kan stilla min nojja lite iaf. har nojjat mig till feber nu,  hatar min kropp.. att man kan få feber av att tänka för mycket e sjukt...

• 3 barns mamma84

Jag somnade till i sängen med elias
    Nu har jag fått sova ut lite också skööööönt hihi

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • telgebo
    Sir Bubbalots mamma skrev 2011-04-07 14:51:04 följande:
    uj va sömnig jag e idag. bara jäspar å jäspar..

maken skulle köpa en sån angelsound idag på vägen hem sa han. se om de kan stilla min nojja lite iaf. har nojjat mig till feber nu,  hatar min kropp.. att man kan få feber av att tänka för mycket e sjukt...
    Känner mig också seg idag, var uppe för länge igår fastnade framför Kvällsöppet med Ekdal igår som handlade om barnuppfostran.

Hoppas en angelsound kan stilla din oro.

Jag har ett konstant tryck i slidan idag som suttit i sedan igår, vet inte vad det är då jag inte känner igen det. Hoppas det inte är åderbråck mellan benen redan i v.11 men vad kan det annars vara? Det ömmar och känns allmänt obehagligt. Har lämnat meddelande till min BM. Vet inte om det är nåt som ska kollas upp. Det trycker liksom inuti och utåt.
    Gravid v.11+4 BF 24/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • Sir Bubbalots mamma
    telgebo skrev 2011-04-07 14:55:43 följande:
    Känner mig också seg idag, var uppe för länge igår fastnade framför Kvällsöppet med Ekdal igår som handlade om barnuppfostran.

Hoppas en angelsound kan stilla din oro.

Jag har ett konstant tryck i slidan idag som suttit i sedan igår, vet inte vad det är då jag inte känner igen det. Hoppas det inte är åderbråck mellan benen redan i v.11 men vad kan det annars vara? Det ömmar och känns allmänt obehagligt. Har lämnat meddelande till min BM. Vet inte om det är nåt som ska kollas upp. Det trycker liksom inuti och utåt.
    ja de hoppas jag med. vet som sagt att jag e löjlig å sånt men.  Å med min sjukdom e de inte bra att jag jagar upp mig så jag får feber. de har jag fått stränga orders från spec mvc om ju.. inte utsätta mig för sånt som gör mig sjukare.
  • telgebo
    Sir Bubbalots mamma skrev 2011-04-07 15:01:41 följande:
    ja de hoppas jag med. vet som sagt att jag e löjlig å sånt men.  Å med min sjukdom e de inte bra att jag jagar upp mig så jag får feber. de har jag fått stränga orders från spec mvc om ju.. inte utsätta mig för sånt som gör mig sjukare.
    Du är inte på väg att bli sjuk då med tanke på febern och tröttheten
    Gravid v.11+4 BF 24/10 Efter 21 mån slit och ett MA
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma