• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • 3 barns mamma84

Har en oöppnad Hallonbladsthe själv här hemma om någon önskade sig

Kläderna behåller jag till nästa

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Sir Bubbalots mamma

hmm jag vet att de där med yrsel e vanligt men när bör man söka hjälp?

Jag klarar inte av att stå upp i längre stunder. hänt 2ggr nu. Igår när jag va å handlade å idag när jag skulle klippa makens hår.

Blir yr, hjärtat rusar som fan, kallsvettig å darrig. hörslen försvinner efter ett tag å de bara svartar för ögonen.. tycker de e skit läskigt ju..
    å jag e ändå van vid yrsel

• 3 barns mamma84
    Sir Bubbalots mamma skrev 2011-04-17 14:48:58 följande:
    hmm jag vet att de där med yrsel e vanligt men när bör man söka hjälp?

Jag klarar inte av att stå upp i längre stunder. hänt 2ggr nu. Igår när jag va å handlade å idag när jag skulle klippa makens hår.

Blir yr, hjärtat rusar som fan, kallsvettig å darrig. hörslen försvinner efter ett tag å de bara svartar för ögonen.. tycker de e skit läskigt ju..
    å jag e ändå van vid yrsel
    Låter som om du ska ringa bm och gå järntabletter.
    Eller gå till apotecket och skaffa gravid jern
    Det har jag en stor full burk kvar om du vill ha som oxå har vitaminer
  • färnik
    3 barns mamma84 skrev 2011-04-17 14:45:19 följande:
    Kläderna behåller jag till nästa
    Min man vill ju inte "ge mig" någon nästa. Obestämd Så det är ingen ide att spara ngt för min del tror jag...
  • 3 barns mamma84
    färnik skrev 2011-04-17 14:51:35 följande:
    Min man vill ju inte "ge mig" någon nästa. Obestämd Så det är ingen ide att spara ngt för min del tror jag...
    Kanske inte nu men senare ge inte upp jag tror nog han vill men inte just nu.
    Så behåll skulle jag iaf göra.
  • Evve81

Odd: Sötisen!

2 barnsmamma: Grattis till Elias på namnsdagen!

Färnevik: Ja det är svårt med baciller men som sagt så finns de ju överallt så kommer någon JÄTTEFÖRKYLD behöver de kanske inte nysa på henne...... Är väl ofta så att andra och förmodligen tredje barnet får mer baciller så syskonen tar hem baciller från alla håll.

Kjaam: Svårt med det där ring och prata med din bm du kanske har lågt blodtryck? Jag har på slutet också lätt att bli yr och att det svartnar. Tidigare har jag ibland blivit så yr att jag kräkts och varit hemma från jobbet men det var inget fel då.

• färnik
    Evve81 skrev 2011-04-17 14:53:03 följande:
    Färnevik: Ja det är svårt med baciller men som sagt så finns de ju överallt så kommer någon JÄTTEFÖRKYLD behöver de kanske inte nysa på henne...... Är väl ofta så att andra och förmodligen tredje barnet får mer baciller så syskonen tar hem baciller från alla håll.
    ja det är ju så... men vi vill vara friska nu, jag har fått nog av sjukhus! Rynkar på näsan
    3 barns mamma84 skrev 2011-04-17 14:52:34 följande:
    Hoppas kan man ju alltid, men ärligt talat så är fler barn för oss inte lämpligt av flera skäl. Så jag ska istället lägga energin på att acceptera att det bara blir två!
  • Sir Bubbalots mamma
    Evve81 skrev 2011-04-17 14:53:03 följande:
    Kjaam: Svårt med det där ring och prata med din bm du kanske har lågt blodtryck? Jag har på slutet också lätt att bli yr och att det svartnar. Tidigare har jag ibland blivit så yr att jag kräkts och varit hemma från jobbet men det var inget fel då.
    3 barns mamma84 skrev 2011-04-17 14:51:20 följande:
    får nog ringa imån. skadar väl inte iaf.  hoppas de e mitt järnvärde som spökar.. tåler dock inte de vanliga järnpillsen.. sista gångerna jag fått dåliga blodvärden har jag fått blodtransfusioner..  blodtrycket kan man väl inte göra så mycket åt.

hoppas bara inte de e min ME som e värre.. vet ju att man kan få problem med ortostatisk intolerans.  börjar jag få de så blir jag riktigt ledsen..
  • 3 barns mamma84
    Sir Bubbalots mamma skrev 2011-04-17 15:06:27 följande:
    3 barns mamma84 skrev 2011-04-17 14:51:20 följande:
    får nog ringa imån. skadar väl inte iaf.  hoppas de e mitt järnvärde som spökar.. tåler dock inte de vanliga järnpillsen.. sista gångerna jag fått dåliga blodvärden har jag fått blodtransfusioner..  blodtrycket kan man väl inte göra så mycket åt.

hoppas bara inte de e min ME som e värre.. vet ju att man kan få problem med ortostatisk intolerans.  börjar jag få de så blir jag riktigt ledsen..
    fy vad jobbigt du måste ringa din bm om just detta gumman.

själv har jag lågt blodvärde + långt blodsocker o svimmar hela tiden värre som gravid
  • 3 barns mamma84
    färnik skrev 2011-04-17 14:55:17 följande:
    ja det är ju så... men vi vill vara friska nu, jag har fått nog av sjukhus! Rynkar på näsan
    3 barns mamma84 skrev 2011-04-17 14:52:34 följande:
    Hoppas kan man ju alltid, men ärligt talat så är fler barn för oss inte lämpligt av flera skäl. Så jag ska istället lägga energin på att acceptera att det bara blir två!
    Låter jobbigt juRynkar på näsanär det ekonomit med då?
    här e det konomisk skäll så därför ska vi vänta.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma