• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Muffe

svårt det där med om sambon törs åka bort eller inte, vi får väl se hur det känns den dagen han åker helt enkelt...

Jag ha sammandaragningar i stort sett hela tiden, alltså då magen är stenhård och det är så obehagligt. Det gör inte speciellt ont.

• Evve81

Sötfilur: Precis ni får se hur det känns då!

Kjaam: Ja se till att kolla dina värden. Man kan ju få järnsprutor om man inte fixar tabletter

Jag har tagit en liten promenad i dag. Till min faster det gick bra att gå dit men inte hem.... Eller det gick men jag hade ihållade magvärk och en stenhård mage när jag kom hem.

• Muffe

Tror jag ska gå och lägga mig för kvälle nu faktiskt. Är lite less också för det verkar som att vår envisa unge vill vara en rumpnisse med rumpan ner

Hur kände ni andra när bebis var fixerad eller i alla fall låg med huvud ner?

Jag känner som en knäl på höger sida (rumpa eller huvud), samt lite kittel på vänster sida om magen och nu lite kickar eller tryck nedåt på urinblåsan typ.... Känns som den snurrar runt lite hur som helst.. hur lyckas den?!

• 3 barns mamma84
    Muffe skrev 2011-04-17 19:36:16 följande:
    Tror jag ska gå och lägga mig för kvälle nu faktiskt. Är lite less också för det verkar som att vår envisa unge vill vara en rumpnisse med rumpan ner

Jag känner som en knäl på höger sida (rumpa eller huvud), samt lite kittel på vänster sida om magen och nu lite kickar eller tryck nedåt på urinblåsan typ.... Känns som den snurrar runt lite hur som helst.. hur lyckas den?!
    Ebba kommer jag inte ihåg
    men amadeus så var han nere men när han fixerade sig var det som en el stöd mellan bennen och en tung kännsla.
    Med elias var det en tung kännsla och en illning

Gumman tror nog huvudet är nere på din bebis
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Muffe

men hur bör man känna sparkarna om huvudet är ner?
    inte kan jag känna som en stor klump högt upp, det låter ju inte som den ligger helt rätt då?

• 3 barns mamma84
    Muffe skrev 2011-04-17 19:51:38 följande:
    inte kan jag känna som en stor klump högt upp, det låter ju inte som den ligger helt rätt då?

En bebis ligger typ C formad i magen man känner

Det häftiga med elias var att hans huvud rörde sig mellan mina ben när jag hade min hand mellan benen typ kunde jag hänna hans huvud som rörde sig ibland innan den fasnade till

En bebis han minsan sparka och röra sig när huvudet är nere

• Odetta
    Muffe skrev 2011-04-17 19:36:16 följande:

Du, kom att tänka på en sak...sitter du mycket med datorn i knät? Det gjorde jag med E och han låg med rumpan ner. När jag slutade ha datorn i knät vände han sig (i v36 tror jag det var) Jag tror att han helt enkelt inte tyckte om datorn och därför la sig som han gjorde...det är ju strålning, sus och värme...

bara en tanke

*kram på dig*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Odetta
    Muffe skrev 2011-04-17 19:51:38 följande:
    om bebis ligger rätt så kan du känna en rumpa upp och sparkar på sidorna....men det kan kännas så om den ligger fel med.

Den bästa indikatorn att gå efter är att känna efter vart hickan känns messt faktiskt. Känns hickan mer nere så ligger bebis med huvudet ner...känns hickan uppe ligger bebis mest troligt fel
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • 3 barns mamma84
    Odetta skrev 2011-04-17 19:58:13 följande:
    om bebis ligger rätt så kan du känna en rumpa upp och sparkar på sidorna....men det kan kännas så om den ligger fel med.

Den bästa indikatorn att gå efter är att känna efter vart hickan känns messt faktiskt. Känns hickan mer nere så ligger bebis med huvudet ner...känns hickan uppe ligger bebis mest troligt fel
    sj kände ja hickan uppe o nere o han låg hela tiden nere
  • Muffe

jag känner ingen hicka alls... bör jag oroa mig för det?

Vi gjorde en lyckad vändning häromdagen, men nu känns det som magen är större igen(som innan) och samma rörelser som innan den lyckade vändningen. Suck! Känns även som ngn pillar mig mellan benen, och det tolkar jag inte som ett huvud... haha!
    däremto har jag mer mensvärk efter nu, men det kan ju bero på vändingen och inte att den ligger rätt.

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma