• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • MissT
    Sir Bubbalots mamma skrev 2011-05-06 12:02:06 följande:
    Varför blir man så förbannat luden på magen? hela magen e helt luden ju! ser ju hur skummt ut som helst..
    Haha.... Mina hårstrån står rakt ut på magen fast jag bara är i v 6 än....de har gjort det varje graviditet. Har ingen aning om varför det blir så.
  • sugarrush

Förresten, min mage är också luden!  
    Fjärde gången gillt?
  • Sir Bubbalots mamma

Jaa långa hårstrån e de ju med. :-P fattar inte varför

• Sir Bubbalots mamma

ojoj vilken mage.. de har gått snabbt nu ju åå så avis!! längtar med.. e i 19+0 imån å e inte så stor än...

Men har förberedt mig för att den ska växa snart.. min syrra tar studenten den 1/6 å jag har köpt en klänning som de finns utrymme för en växande mage i

• sugarrush

Haha, ja snart tar din fart också!
    Ja de sista veckorna har den börjat sticka ut ordentligt! Så kul!

Fjärde gången gillt?
  • sugarrush

Tack snälla ni!
    Kjaam... rätt som det är så poppar den ut, jag tror att den redan om några veckor kommer vara svår att dölja!

MissT, du kommer säkert att få en fin liten mage lagom till sommarvärmen! Härligt va! Gå omkring i en skön sommarklänning och visa upp den... mys!

Fjärde gången gillt?
  • Sir Bubbalots mamma

Jo de tror jag med.. de brukar ju ta ett språng helt plötsligt. enligt min mormor å min gravida svägerska iaf..
    Där av mitt val av kläning. Den e så fin!! å den kosta bara 300kr!

• Sir Bubbalots mamma

Ska be maken ta en bild på den ikväll så jag kan visa! :)

• kajsalisa

Hej tjejer! Mysigt att era bebbar har börjat sparka. Kan nästan sakna min mage ibland, men förhoppningsvis får jag uppleva det igen så småningom.
    Alla oroar sig nog för om man kommer klara av att ta hand om barnet och om man kommer att bli en bra förälder. Allt det där löser sig, men det är nog inte så dumt att komma ihåg att bebisen är en helt ny person som man måste lära känna, och det tar sin lilla tid. Jag kan bara tala för mig själv, men jag tyckte att dom första 3-4 veckorna var jättetuffa och inte alls sådär myspysiga som alla andra verkade tycka. MEN... det blir bättre. Nu är det alldeles juvligt att vara hemma med min lilla Ted... :)

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma