• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Safireee

maria204: Håller tummarna för att bebisen kommer ut snart och att du slipper dras med många falsk alarm! Förstår att det måste vara väldigt frustrerande! När har du BF? (dina andra barn kom tidigt eller hur var det?)

• maria204
    Safireee skrev 2011-06-21 11:48:56 följande:
    maria204: Håller tummarna för att bebisen kommer ut snart och att du slipper dras med många falsk alarm! Förstår att det måste vara väldigt frustrerande! När har du BF? (dina andra barn kom tidigt eller hur var det?)
    Ja, jag går på övertid nu. I alla fall om man jämför. Jag har BF 13/7, så det kan ju lika gärna vara så att jag går i tre veckor till, men hoppas inte!

Nu försöker jag njuta av att det är sommarlov och ledigt, men det är så svårt! Jag orkar ju inenting. VId minsta ansträngning protesterar ryggen. Jag ska försöka sätta mig ner och sticka eller virka något, men den stackars bebisen har redan en full hemsydd/virkad/stickad garderob och det är ju inte riktigt årstid för varma kläder. Kanske ett vinterset? Mössor/vantar/sockar? Ja, det får det nog bli! 
  • sugarrush

Spännande för er som närmar er! Maria, heja heja!

Safireee, hoppas bebisen fortsätter ta sovmorgnar även när den tittat ut..!

Har haft en tuff dag idag. Åkte in på akuten halv fyra inatt med sambon som fått en klump i en testikel och hade jätteont. Via ultraljud fick vi till slut veta att hade fått en cysta, men innan det var bekräftat hade jag inbillat mig att det var cancer och att han skulle dö. Har gråtit och varit så sjukt orolig. Nu är vi hemma igen efter 10 timmar där och vi båda är så trötta att vi nästan dör.

• telgebo

Sovit skitdåligt, fött barn inatt, vänt och vridit på mig, legat och kliat mig överallt sov 2 timmar allt som allt men var så pigg kl var bara 04 så jag la mig igen och sov till 08 men kände mig helt väck i skallen så jag la mig igen och sov tills 13.45.

Ähh, jag får inget gjort om dagarna annat än att sova, äta och hänga här och så ett och annat telefonsamtal.

3 barns mamma: Kan tyvärr inte styra över dessa idioter som försöker göra mitt liv till ett hell.

Gravid v.22+1 BF 23/10 Bara 124 dagar dit
  • maria204
    sugarrush skrev 2011-06-21 14:13:33 följande:
    Spännande för er som närmar er! Maria, heja heja!

Safireee, hoppas bebisen fortsätter ta sovmorgnar även när den tittat ut..!

Har haft en tuff dag idag. Åkte in på akuten halv fyra inatt med sambon som fått en klump i en testikel och hade jätteont. Via ultraljud fick vi till slut veta att hade fått en cysta, men innan det var bekräftat hade jag inbillat mig att det var cancer och att han skulle dö. Har gråtit och varit så sjukt orolig. Nu är vi hemma igen efter 10 timmar där och vi båda är så trötta att vi nästan dör.
    Nej men fy! Var det en godartad cysta då! Jag föstår din reaktion. Jag tycker att människor runt omkring mig får cancer hela tiden, som om det bara är en tidsfråga innan man drabbas själv. Hoppas att ni kan vila ut nu och ta hand om varandra!
  • Evve81

Sugar: Åh vad jobbigt! Skönt att det inte var som du trodde!

Maria: Snart har ni ju er bebis. Jag längtar nu och tycker att jag varit gravid klart.

Idag har jag storhandlat och faktiskt köpt blöjor till bebis man ska ju handla för 200 kr för att få dem billigt. Fattas bara nappar, amningsinlägg och bindor till mig så är vi ganska klara tror jag i alla fall........

• telgebo

Blöjor, ja vilka är bra egentligen till nyfödda små flickor?

Gravid v.22+1 BF 23/10 Bara 124 dagar dit
  • Evve81
    telgebo skrev 2011-06-21 15:28:15 följande:
    Blöjor, ja vilka är bra egentligen till nyfödda små flickor?
    Ingen aning men vi har haft libero till bägge våra stora barn och det är ju en av varje så jag köpte ett paket såna!
  • needtobreathe
    Evve81 skrev 2011-06-21 16:34:02 följande:
    Ingen aning men vi har haft libero till bägge våra stora barn och det är ju en av varje så jag köpte ett paket såna!
    Vi har Libero, Ica's egna som är kanooon och Huggies :) Varierar lite. HATAR dock pampers, så äckliga! ;D
  • kajsalisa

Å jag tycker Pampers är klart bäst. Tycker andra är så stora och klumpiga och Libero går så lite omlott i sidan jämfört med Pampers. Smaken är som baken...

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma