• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • needtobreathe

Nemen Sugar, nu har jag missat ngt, vad har hänt me sambon?

Grattis till 3e trimestern!!

• Alicia 72
    sugarrush skrev 2011-06-28 13:00:01 följande:
    Attans Mabaja. Blod i första trimestern kan få den bästa att få panik! Men sexade du igår så har vi förhoppningsvis förklaringen där. har du bokat ngt VUL?

OM bara en minut ligger MCT i gynstolen och får VUL... håller alla tummar och tår. Tror min bebis gör det också!

Känns häftigt att idag gå in i TREDJE TRIMESTERN! Vad tiden går nu! Dock är jag ändå en aning nedstämd, sambon är fortfarande sjuk och blir förmodligen inlagd på lasarettet idag. Och ingen vet vad det kan vara för fel på honom.... Tredje veckan magsjuka är påbörjad och han tynar bort... jobbigt!
    Hoppas ändå att han blir inlagd! Via dropp kan man ju i alla fall hindra borttyningen medans man utreder vad det kan vara. Vilket sjukhus är det han hoppas bli inlagd på?

Alicia
  • sugarrush
    needtobreathe skrev 2011-06-28 13:01:48 följande:
    Nemen Sugar, nu har jag missat ngt, vad har hänt me sambon?

Grattis till 3e trimestern!!
    Han fick någon mystisk magsjuka för 2-3 veckor sedan.
    Kan inte äta, kan inte behålla någon mat och rasar i vikt. Läkarna hittar inget, vi har varit på akuten flera gånger och vårdcentraler och ingen hittar något alls, han är inte uttorkad, har ingen sänka, kanonbra värden och ser kärnfrisk ut på alla prover. Men han spyr eller har diarré 20-30 ggr per dygn. Till och med vatten kräks han av nu. Det har gått så långt att han har fått muskelspasmer och knappt kan gå upprätt. Och så har han feber på nätterna och krypningar i skinnet.
    Han har tappat många kg och väger nu typ 56 kg till sina 180 cm.
    Väldigt oroande och hemskt att se honom såhär.
    Fjärde gången gillt?
  • 3 barns mamma84

Mamma hade samma sak i ca 2 veckors tid spydde inte men hade bara diarr'e hela tiden. hon vågade inte ta sig någonstans alls var tvungen att stanna hemma och bara springa fram och tillbaks från toan. kunde inte äta alls inte dricka häller då allt kom ut. Hoppas din man blir bättre gumman.

sugarrush skrev 2011-06-28 13:07:11 följande:
    Kan inte äta, kan inte behålla någon mat och rasar i vikt. Läkarna hittar inget, vi har varit på akuten flera gånger och vårdcentraler och ingen hittar något alls, han är inte uttorkad, har ingen sänka, kanonbra värden och ser kärnfrisk ut på alla prover. Men han spyr eller har diarré 20-30 ggr per dygn. Till och med vatten kräks han av nu. Det har gått så långt att han har fått muskelspasmer och knappt kan gå upprätt. Och så har han feber på nätterna och krypningar i skinnet.
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥ mamma84.bloggagratis.se/
  • 3 barns mamma84

Grattis gumman det närmas sig

Som jag innan skrev mamma hade detta i 2 veckor och jag kan tänka mig hur jobbigt det är och skönt om han kommer in för hjälp måste man ha. Min mamma är inte stor/lång alls hon är 167cm med sina 54kg

sugarrush skrev 2011-06-28 13:00:01 följande:
    Attans Mabaja. Blod i första trimestern kan få den bästa att få panik! Men sexade du igår så har vi förhoppningsvis förklaringen där. har du bokat ngt VUL?

OM bara en minut ligger MCT i gynstolen och får VUL... håller alla tummar och tår. Tror min bebis gör det också!

Känns häftigt att idag gå in i TREDJE TRIMESTERN! Vad tiden går nu! Dock är jag ändå en aning nedstämd, sambon är fortfarande sjuk och blir förmodligen inlagd på lasarettet idag. Och ingen vet vad det kan vara för fel på honom.... Tredje veckan magsjuka är påbörjad och han tynar bort... jobbigt!
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥ mamma84.bloggagratis.se/
  • needtobreathe
    sugarrush skrev 2011-06-28 13:07:11 följande:
    Kan inte äta, kan inte behålla någon mat och rasar i vikt. Läkarna hittar inget, vi har varit på akuten flera gånger och vårdcentraler och ingen hittar något alls, han är inte uttorkad, har ingen sänka, kanonbra värden och ser kärnfrisk ut på alla prover. Men han spyr eller har diarré 20-30 ggr per dygn. Till och med vatten kräks han av nu. Det har gått så långt att han har fått muskelspasmer och knappt kan gå upprätt. Och så har han feber på nätterna och krypningar i skinnet.
    Har dom gjort avföringsprov? Salmonella?
  • Labolinas

Hej tjejer! Vet att det är OT från er tråd, men hade nyligen ett ma i v 10. Haft en mens emellan, nu är mens nr 2 sen, men inte fått + ännu med cb digital...Nu undrar jag bara hur lång tid det tog för er att bli gravida igen efter ma:t? & om era kroppar "krånglade" mycket efteråt? Tacksam för svar!

~Carpe Diem~
  • MCT79

Hello! En fin hinnsäck motsvarande ca 5+5! ägget släppte från vänster sida!
    5+5 lät ju bra men han sa det kan vara mindre för hinnsäcken är inte lika tillförlitlig att mäta som fostret!
    Nu kan jag njuta av New York!

• sugarrush
    needtobreathe skrev 2011-06-28 13:25:23 följande:
    Har dom gjort avföringsprov? Salmonella?
    Japp! Det kollades förra veckan men de hittade inget sånt heller. Det var min första tanke själv också.
    Alicia 72 skrev 2011-06-28 13:02:38 följande:
    Hoppas ändå att han blir inlagd! Via dropp kan man ju i alla fall hindra borttyningen medans man utreder vad det kan vara. Vilket sjukhus är det han hoppas bli inlagd på?

Alicia
    Helsingborg.
    3 barns mamma84 skrev 2011-06-28 13:21:33 följande:
    Mamma hade samma sak i ca 2 veckors tid spydde inte men hade bara diarr'e hela tiden. hon vågade inte ta sig någonstans alls var tvungen att stanna hemma och bara springa fram och tillbaks från toan. kunde inte äta alls inte dricka häller då allt kom ut. Hoppas din man blir bättre gumman.
    Nej, min kille varken vågar eller kan ta sig någonstans. Inte ens för att hämta tidningen faktiskt. Han kan inte gå upprätt, får kramper i hela magen bara han försöker stå upp rakt, eller sitta. När han lägger sig ner får han spykänslor och måste till toa för att hulka.
    Fan, nu ville tydligen inte akuten skicka in honom till mag-tarmenheten heller! De ville bara ta nytt avföringsprov, denna gång för att kolla parasiter och sedan skicka HEM honom igen!!! Jag blir så trött, kan de göra en såndär tarm-skopi så man får kolla om det är ngn infektion?????´
    Gah!

Sorry för mina negativa inlägg idag men jag är så arg, ledsen och OROLIG!!!!

Fjärde gången gillt?
  • sugarrush
    MCT79 skrev 2011-06-28 13:37:48 följande:
    Hello! En fin hinnsäck motsvarande ca 5+5! ägget släppte från vänster sida!
    5+5 lät ju bra men han sa det kan vara mindre för hinnsäcken är inte lika tillförlitlig att mäta som fostret!
    Nu kan jag njuta av New York!
    GRATTIS MCT!!!!! Jippie!!!!!!
    Fjärde gången gillt?
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma