• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Mabaja

Sugar; jag har ulcerös kolit och när det upptäcktes var det genom blodiga diarréer och springa på toa fem min efter att jag ätit. Det enda som talade emot min uc var att jag inte tappade i vikt. Vilket man ska! Först tog de det för hemorrojder men nej det var det inte. Blöder dagligen från nr 2 men orkar inte jaga läkare och recept.

Däremot hade jag som din kille förra sommaren. Fick inte behålla något alls. Men det berodde på att vi var i Egypten ( underbar smekmånad). Det gav med sig efter en vecka hemma!

Förresten, underbart med mct!

Och helt fantastiskt med foglossning i vecka 5+. Tur att jag har en vagn att stötta emot!

• MCT79

Sugar KRÄV att de lägger in honom och provar vätska upp honom ändå!! Ibland kan kroppen bli helt knäpp efter en rejäl magsjuka... det är som att den inte orkar ta emot någon näring och därför stöter bort allting! Ibland kan lite näring intravenös vara det som vänder skutan!!

Jahajaaa....
  • sugarrush
    MCT79 skrev 2011-06-28 14:28:05 följande:
    Ihhh nu ska jag packa!!!
    Ha en underbar semester!
    Mitt bästa tips för en gravid NY-besökare - besök butiken Destination Maternity!
    Den jag besökte ligger nära central park, adress:

Destination Maternity
    575 Madison Avenue
    28 East 57th Street

P.S. Sambon fick tydligen lite dropp idag iallafall. Men skickades hem efter att de tagit prov för parasiter. Suck!
    Fjärde gången gillt?
  • Evve81

MCT: Grattis!

Sugar: Härligt med tredje trimestern. MIndre kul med sambon De måste ju kolla ordentligt. Eftersom du inte verkar bli smittad kan det ju inte vara magsjuka utan det måste ju nästan vara nåt annat....

Nu har jag varit till bm Bebis ligger med huvudet neråt och är iofs ruckbar men hon var helt säker! Mitt glukosvärde var på 5,0 så det var ju jättebra så hon tyckte att jag kunde fortsätta äta som jag gör! Min järnsprutoir verkar göra underverk för mitt HB är på 136 nu och hon tyckte att det var jättebra att jag får järnsprutorna så jag känner mig helt ärligt talad väldigt lättad idag

• needtobreathe
    Prommis;

Hahaha.. Devin låg "ruckbar" 3 ggr, varje gång flyttade han på sig.. hur de nu gick till ;) Tillslut låg han ändå me huvudet vid revbenen.. men han e ju som han e också ;D

Hoppas din lilla bebis stannar så nu!
  • telgebo
    Labolinas skrev 2011-06-28 13:27:22 följande:
    Hej tjejer! Vet att det är OT från er tråd, men hade nyligen ett ma i v 10. Haft en mens emellan, nu är mens nr 2 sen, men inte fått + ännu med cb digital...Nu undrar jag bara hur lång tid det tog för er att bli gravida igen efter ma:t? & om era kroppar "krånglade" mycket efteråt? Tacksam för svar!
    Tog 9 månader. Hade MA i v.7+2 i maj 10 och plussade igen i feb 11. Jag hade lite krångel med ÄL.
    Gravid v.23+1 BF 23/10 Bara 117 dagar dit
  • MCT79
    Labolinas skrev 2011-06-28 13:27:22 följande:
    Hej tjejer! Vet att det är OT från er tråd, men hade nyligen ett ma i v 10. Haft en mens emellan, nu är mens nr 2 sen, men inte fått + ännu med cb digital...Nu undrar jag bara hur lång tid det tog för er att bli gravida igen efter ma:t? & om era kroppar "krånglade" mycket efteråt? Tacksam för svar!
    Hej Angelina, jag hade en mens emellan och plussade sen... Hoppas du får ett fint plus snart!
    Jahajaaa....
  • telgebo

Grattis MCT och trevlig resa till NY.

Sugar: Grattis till trimester 3

• telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-06-28 13:01:19 följande:
    Okej jag har hört av läkare att man hälst ska hålla sig borta från kattlådan som gravid. och om man måste och det inte finns någon annan som kan hjälpa så får man ta en mun/näs mask för att slippa andas in.
    Andas in är väl inte det farliga? Så har jag inte förstått det iaf, utan det är väl att ha händerna i det samt i jord så man ska tvätta händerna noggrannt efter åt och skölja av all frukt och grönsaker noga.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma