• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • MCT79
    telgebo skrev 2011-06-27 17:51:49 följande:
    Tack för svar, du är en klippa. På vilket sätt gör en inflammation ont, får man vrålont alltså? Jag har ju innan jag blev gravid känt av att jag ibland får trycka på för att kunna kissa ibland för att jag är så kissnödig så att det liksom blir en sorts blockering och ibland bara är det så. Jag har haft det så i flera år och sökt för det men det är ingen som tar mig på allvar utan säger bara tryck inte på, låt det rinna bara och gå inte på toa stup i ett som kvinnor ofta gör. Jag undrar om det vara nåt fel på mina njurar, min pappa har ju problem med den är typiska åldern alltså prostata.

Jag känner inte sveda alltid, det kommer då och då och alltid efter jag haft sex, precis som att jag skulle ha en liten spricka eller nåt litet litet sår vid urinröret typ.
    Hur lång tid kan det ta att läka ut en urinrörskatarr för kroppen? Jag har ju haft dessa vita blodkroppar i urinen nu ända sedan inskrivningen på MVC den 18 mars.
    Det kan ta lååång tid, särskilt om man är gravid gissar jag... slemhinnorna är ju redan känsligare och jag gissar att deras motståndskraft är sämre som gravid...

Att du får trycka på tror jag inte har med njurarna att göra... man märker inte av njurarna så mycket...=) Förrän man får infektioner eller inflammationer i dem...
    Ibland kan jag tycka det "går trögt" också... brukar underlätta om jag ändrar vinkel på bäckenet bara, typ lutar mig bakåt/framåt etc...  provat det?
    Jahajaaa....
  • telgebo
    MCT79 skrev 2011-06-27 18:09:47 följande:
    Det kan ta lååång tid, särskilt om man är gravid gissar jag... slemhinnorna är ju redan känsligare och jag gissar att deras motståndskraft är sämre som gravid...

Att du får trycka på tror jag inte har med njurarna att göra... man märker inte av njurarna så mycket...=) Förrän man får infektioner eller inflammationer i dem...
    Ibland kan jag tycka det "går trögt" också... brukar underlätta om jag ändrar vinkel på bäckenet bara, typ lutar mig bakåt/framåt etc...  provat det?
    Jaha så det kan gå segt alltså, tyckte väl att det annars borde vara borta vid detta laget, för det är ju över 3 månader sedan jag var på inskrivning. På min MVC är det inte rutin att lämna urinprov vid BM besöken utan bara vid inskrivning och sedan om man upplever besvär som trängningar och eller sveda.

Jag har provat att luta mig framåt när jag kissar och ibland hjälper det och ibland inte. Sista tiden har jag känt att jag är så vrålkissnödig och så har det bara kommit några droppar och då har jag ibland lyckats få fram mer när jag lutat mig framåt och ibland inte.

Får se vad urinodlingen visar på onsdag då, om de ringer.

Tack för ditt svar!!
    Gravid v.23+0 BF 23/10 Bara 118 dagar dit
  • Evve81
    MCT79 skrev 2011-06-27 16:49:15 följande:
    Det kan jag tänka mig att det är!! Såg hur mina kollegor led mot slutet.... Hur länge till ska du jobba?
    Jag ska jobba denna vecka och nästa. Känns verkligen som att jag inte gör en kanon insats på jobbet. Usch ibland lider jag nästan med mina kollegor som måste jobba med mig

Telge: Så hade ju från början när jag kissade att det knappt kom nåt utan att man fick luta sig framåt eller så MEN det har gått över. Kan ju vara bebis som trycker på nåt.

Jag har fortfarande emellanåt sdamma smärta i magen som jag hade i helgen men det går ju över efter ett tag när jag sitter ner så jag är ju inte alls intresserad av utflykter mm just för tillfället för om det behövs vill jag kunna sätta mig......
  • MCT79
    Evve81 skrev 2011-06-27 20:08:34 följande:
    Jag ska jobba denna vecka och nästa. Känns verkligen som att jag inte gör en kanon insats på jobbet. Usch ibland lider jag nästan med mina kollegor som måste jobba med mig

Telge: Så hade ju från början när jag kissade att det knappt kom nåt utan att man fick luta sig framåt eller så MEN det har gått över. Kan ju vara bebis som trycker på nåt.

Jag har fortfarande emellanåt sdamma smärta i magen som jag hade i helgen men det går ju över efter ett tag när jag sitter ner så jag är ju inte alls intresserad av utflykter mm just för tillfället för om det behövs vill jag kunna sätta mig......
    Äh ta det lugnt... de förstår säkert. Det brukar vara en själv som har dåligt samvete....=)
    Jahajaaa....
  • Mabaja
    MCT79 skrev 2011-06-27 16:24:56 följande:
    Hihi jag vet inte riktigt vilken tråd jag hör till längre, jag är nyplussad, ska inte ha barn i sommar/höst och har inte fått barn men jag skriver här!

Måste få ur mig det bara! Jag har ju ett VUL i morgon kl 13 påd et lilla stället där jag gjorde första utredningen. 5+1 då gissar jag... jag gör det mest för att se att det inte sitter i äggledaren innan jag åker till NY på onsdag!

Idag ramlade det dessutom ner en kallelse i brevlåda från Ultragyn Danderyd om VUL fredag den 8:e juli!!  WOHO!! Om allt går vägen är jag 6+4 då.... hoppas jag får fortsätta göra flera där sen!
    Haha, du vet inte var du hör hemma! JAG vet inte var jag hör hemma! :) Wilda är så mycket äldre än andra att jag inte kan dela erfarenheter så jag känner mig inte hemma i barntråden. Jag har inte fått något mf efter W så jag passar inte i den här tråden heller...

Du och jag kanske ska starta en "mittemellan-tråd"? =)
    Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
  • telgebo
    Evve81 skrev 2011-06-27 20:08:34 följande:

Ingen aning. Hade samma besvär innan jag blev gravid också att jag typ fick ta i för att kunna kissa.
  • telgebo

Hur är det egentligen, ska man tvätta rent och kissa en skvätt innan man tar själva urinprovet? Inte fått höra att jag ska göra så men det är kanske nåt som är självklart att man gör så att man därför inte informerar om det.

• MCT79
    telgebo skrev 2011-06-27 20:34:19 följande:
    Hur är det egentligen, ska man tvätta rent och kissa en skvätt innan man tar själva urinprovet? Inte fått höra att jag ska göra så men det är kanske nåt som är självklart att man gör så att man därför inte informerar om det.
    Ähh, kissa lite, ta provet i mittstråle, kissa klart... =)
    Mamma till W skrev 2011-06-27 20:31:22 följande:
    Haha, du vet inte var du hör hemma! JAG vet inte var jag hör hemma! :) Wilda är så mycket äldre än andra att jag inte kan dela erfarenheter så jag känner mig inte hemma i barntråden. Jag har inte fått något mf efter W så jag passar inte i den här tråden heller...

Jamen det kanske inte är nån dum idé! "Vi som siktar på skottdagen efter mf/MA!"  hahah!
    Jahajaaa....
  • Mabaja
    MCT79 skrev 2011-06-27 20:39:16 följande:

Jamen det kanske inte är nån dum idé! "Vi som siktar på skottdagen efter mf/MA!"  hahah!
    men det är lite roligt att vi ändå är två som har bf ganska precis samtidigt. :) och sen samma "icke-symptom" på det! haha
    Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
  • telgebo
    MCT79 skrev 2011-06-27 20:39:16 följande:

Det var just så jag inte gjorde och det kanske påverkar då.

Usch måste ut och andas frisk luft dör av odören som luktar här hemma, fattar inte vad det är som luktar så hemskt men gissar på golvbrunnen trots genomspolning, luktar avlopp/bajs typ.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma