• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • färnik

Hej på er! En kort uppdatering från mig via mobilen kommer här. Jag är inlagd på bb (!) med dropp då jag var uttorkad, och diagnosen hyperemesis är ställd även denna graviditeten. Mitt lilla frö mår fint och har vuxit ikapp sig och storleken motsvarar åldern som den ska. Dåligt mår jag, men att frö lever var förstås underbart!

• färnik

Hej på er! En kort uppdatering från mig via mobilen kommer här. Jag är inlagd på bb (!) med dropp då jag var uttorkad, och diagnosen hyperemesis är ställd även denna graviditeten. Mitt lilla frö mår fint och har vuxit ikapp sig och storleken motsvarar åldern som den ska. Dåligt mår jag, men att frö lever var förstås underbart!

• färnik

• Happiness

Haha!  Jag vet inte om uppdateringen var så kort. 3 sidor *asg*....Vad skönt att du har fått hjälp!!!! håller tummarna för att du mår bättre snart. Skönt att allt såg bra ut med bönan.

• Smålands jänta i storstaden

Välkommen sofy! Och grattis till plusset!! Fick idag en äcklig flytning eller lite mer än så med färskt blod i, fick panik och ringde hem sambon så nu har vi varit på huddinge och gjort ännu ett VUL. blödningen kommer frpn ena kanten av moderkakan som verkar ha släppt lite!!? Vissa släpper den helt på och vissa växer den fast igen på. Nu hoppas jag att mi. Växer fast ordentligt igen! Min mini mätte 11+3 1 dag längre än vad jag själv räknar. Allt så ändå bra ut med mycket fostervatten och ett fint tickande hjärta. Men när hon skulle ta ut staven sa hon vänta.... Nu rör den på sig!! Och jisses vad den sprattlade! Och vinkade till oss! Tydligen ett jättebra tecken på att den mår bra! Glädjetårarna rann för mina kinder! Så ni som grubblar över bruna/rosa flytningar så kan jag säga att min mini iaf mår bra trots 6 veckor me brun/rosa/blodiga flytningar! Skickar även en tanke och kram till dig färnevik! Skönt att din lill* mår bra ändå! Och

• Längtan efter liten
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-08-17 16:33:00 följande:
    Välkommen sofy! Och grattis till plusset!! Fick idag en äcklig flytning eller lite mer än så med färskt blod i, fick panik och ringde hem sambon så nu har vi varit på huddinge och gjort ännu ett VUL. blödningen kommer frpn ena kanten av moderkakan som verkar ha släppt lite!!? Vissa släpper den helt på och vissa växer den fast igen på. Nu hoppas jag att mi. Växer fast ordentligt igen! Min mini mätte 11+3 1 dag längre än vad jag själv räknar. Allt så ändå bra ut med mycket fostervatten och ett fint tickande hjärta. Men när hon skulle ta ut staven sa hon vänta.... Nu rör den på sig!! Och jisses vad den sprattlade! Och vinkade till oss! Tydligen ett jättebra tecken på att den mår bra! Glädjetårarna rann för mina kinder! Så ni som grubblar över bruna/rosa flytningar så kan jag säga att min mini iaf mår bra trots 6 veckor me brun/rosa/blodiga flytningar! Skickar även en tanke och kram till dig färnevik! Skönt att din lill* mår bra ändå! Och
    så skönt att den lilla mår bra och att du också mår bra...
    Längtan efter liten är stor
  • Längtan efter liten
    färnik skrev 2010-08-17 16:08:28 följande:
    härligt att den lilla mår bra. hoppas du snart mår bra också,.. stor kram
  • Längtan efter liten
    sofy skrev 2010-08-17 10:27:51 följande:
    jag har inte läst hela tråden än :( hade du samma sak? eller kan de va för man e så jävla inställd på att man inte känner ngt för man e så rädd så de "försvinner" lite?! molvärken är kvar, inget blod, massa flytningar o brösten ömmar ju men inte så att dom spänner som häromdan! :'(
    nej jag har inte alls samma problem. men jag har ju 3 missfall bakom mig och är nu gravid för 5 gången.
    denna graviditeten har jag haft gula,bruna,rosa,beiga flytningar och varit/är suuuuper nojjig.
    har fått tid till psykolog på mvc på torsdag. ska bli skönt att bara få prata av sig.
    Men känner redan nu att jag mår lite bättre efter att "peppar,peppar" flytningarna gett med sig lite.
  • Cat79

Färnevik: Skönt att höra att liten mår bra i magen och hoppas du piggar på dig.

Smålands jänta i storstaden: Härligt med livstecken och ett vinkande :)

Positiva tråden är här för att stanna

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma