• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • EricaN81
    sofy skrev 2010-08-16 18:46:53 följande:

Hej tjejer!!

Jag vågar inte riktigt hoppas än även om något inom mig säger att de ska gå vägen nu.. men jag plussade nyss!!! Jag är i total chock! Skakar o gråter o vet inte va ja ska göra. Totalt oväntat denna månaden då vi hade fått gravförbud o råkade slarva 2ggr, men visst fan tog de sig då. MF utredning pågår o vi ska få provsvar osv nästa torsdag, men näe.. jag blev ju visst gravid! :| Strecket e tokstarkt o kom direkt nu på kvällsurin! Aldrig varit så starkt innan!

Hoppas jag får hänga kvar här hela vägen.. Och hoppas ja klarar mig utan MF nu även om ja inte fått progesteron osv utskrivet! :| Men.. de kanske kan gå vägen ändå?! Pepp eftersökes!!!

BF runt 23 april nästa år...

Grattis...håller tummarna för dig! Får an fråga hur många mf du har i bagaget?? Kram
  • kajsalisa

Hej tjejer!!

Jag vågar inte riktigt hoppas än även om något inom mig säger att de ska gå vägen nu.. men jag plussade nyss!!! Jag är i total chock! Skakar o gråter o vet inte va ja ska göra. Totalt oväntat denna månaden då vi hade fått gravförbud o råkade slarva 2ggr, men visst fan tog de sig då. MF utredning pågår o vi ska få provsvar osv nästa torsdag, men näe.. jag blev ju visst gravid! :| Strecket e tokstarkt o kom direkt nu på kvällsurin! Aldrig varit så starkt innan!

Hoppas jag får hänga kvar här hela vägen.. Och hoppas ja klarar mig utan MF nu även om ja inte fått progesteron osv utskrivet! :| Men.. de kanske kan gå vägen ändå?! Pepp eftersökes!!!

Välkommen Sofy! Tittade in i andra tråden och uppmanade dig att komma hit, men det har du ju redan gjort. Härligt!. Som jag skrev i andra tråden. håller tummarna och lyckosparkar å allt det där!
  • Odetta

Hej tjejer!!

ÅH!!! TUMAR OCH TÅR håller jag här vännen!!!! Ett starkt plus är bra...GRATTIS!!!! Och nu är du ju härinne och här måste det gå bra, det är en regel! KRAAAAAAAM!!!!
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Mabaja
    Välkommen Sofy!!! Håller tummarna, det här är en positiv tråd där alla mf/ma/x osv är bannlysta!

Färnevik: Det är precis så jag och min bm kommit överens om, att jag ska väga mig hemma och uppdatera viktökningen men inte nödvändigtvis siffrorna. Jag blev verkligen helt ställd när hon tvingade upp mig på vågen för det var inte vad vi kommit överens om! Så ska ta en diskussion med min bm och berätta att det inte är några 10 kg det handlar om utan att verkliga viktökningen faktiskt är 5.5 kg. för mig är det väldigt viktigt att det är rätt eftersom jag kämpat sååå för att hålla vikten nere. Har ju tom. gått ner 1.5 kg senaste 2 veckorna.

Jag har ju fortfarande vissa problem, men är stolt över att jag inte stoppat fingrarna i halsen sen november. Däremot när det blir såna här dagar så kommer det oftast av sig själv. anorexi och bulimi går ju gärna hand i hand och även jag hade tendenser till anorexi även om jag inte hade koll på vikten (fanns ingen våg i min fosterfamilj som fungerade). Däremot så hoppade jag över frukost och lunch och middagen spydde jag upp... Jag fick först lite kontroll på det hela när jag gick upp i vikt och hamnade på bmi på ca 26. Nu hade jag ett på 30 men det beror mycket pga muskler så hade jag inte varit så pass tränad så hade jag inte vägt så mycket heller.
  • acure

Välkommen Sofy! :)

Tack för alla lugnande kommentarer kring kattbajs, en sak mindre att oroa sig över. :)

• Cat79

Sofy: stort grattis till ditt starka plus, nu är du här för att stanna.

Skickar över massa kramar till er som behöver det!

• Cat79

Jag har fått ett fint graviditetssmycke av min mamma och hade det idag för första gången. Ska tydligen lugna bebisen och att den kanske blir lugnare även utanför magen (vill ju även att den ska börja sparka och kännas.....). Har någon annan något sådant eller använt det i tidigare graviditeter ni som har barn sen innan? Har det även för att jag tycker det är snyggt med silverkula i ett läderband.

• sofy
    Odetta skrev 2010-08-16 19:52:38 följande:
    ÅH!!! TUMAR OCH TÅR håller jag här vännen!!!! Ett starkt plus är bra...GRATTIS!!!! Och nu är du ju härinne och här måste det gå bra, det är en regel! KRAAAAAAAM!!!!
    TACK allihop!!! :D känns så jävla overkligt på ngt sätt, de va så oväntat denna gången! men jag känner på mig att de kommer gå bra då jag inte haft ngn nidis denna månaden, o den kanske varit ett tecken på att de inte skulle gå bra de andra gångerna?! att de fäste men inte helt?! bara en fundering. o så e plusset starkare nu än nånsin innan o de samt inga blödningar gör att ja hooopppas av hela mitt hjärta!! nu har ja inte haft nånting sånt o jag HOPPAS o fan.. nu jävlarimig ska de gå bra!! jag vägrar lämna denna tråd!!

jag blir yr o tokvarm om ja står för länge, matt i kroppen liksom. diffust illamående om ja inte äter o så.

nån frågade om hur många MF, 4 st bekräftade sen dec - 09. det här är min 4e graviditet i år alltså. men ja, 4 MF sen dec och ett i juli -09 samt juni -07.

någon förresten som de går bra för utan mediciner?
  • sofy

förresten, e de nåra här som haft massa molvärk i början? ja har haft de flera dagar nu o även "trött" i svanken liksom, spänner o kännner mig svullen. tror hela tiden de ska börja blöda :( hemska tankar!!

• Daniela01

den första tiden är värst då oroar man sig konstant :( det gjorde jag med, och gör iofs det fortfarande

Men nu kommer det gå bra för dig!!! GladHar du tagit progesteron tidigare?

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma