• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • sofy
    Daniela01 skrev 2010-08-16 23:20:47 följande:

den första tiden är värst då oroar man sig konstant :( det gjorde jag med, och gör iofs det fortfarande

Men nu kommer det gå bra för dig!!! GladHar du tagit progesteron tidigare?

jaa :/ hemskt! väntar mig ju bara blod, men ändå inte. dock gör molvärken att ja ju hela tiden tror att de e blod på g!

nej, aldrig tagit de.. o har inget nu heller :(
  • rontgensyrran

För mig har det gått kanon utan läkemedel. Är idag v 20 (19+4) och allt går som tåget! Det ska det göra för dig med denna gången!

• Mabaja
    sofy skrev 2010-08-16 23:00:58 följande:
    förresten, e de nåra här som haft massa molvärk i början? ja har haft de flera dagar nu o även "trött" i svanken liksom, spänner o kännner mig svullen. tror hela tiden de ska börja blöda :( hemska tankar!!
    Det är ju fullt normalt att ha mycket molvärk i början iom att livmodern växer så det knakar! :) Jag hade det och tror att många i tråden hade det. :)

Det SKA gå bra för dig nu! Vi är en positiv tråd! :)
  • Längtan efter liten

Sofy: tjohooo grattis. Be om medicin direkt nu på morgonen

Längtan efter liten är stor
  • sofy
    Mamma till W skrev 2010-08-17 07:18:22 följande:
    Det är ju fullt normalt att ha mycket molvärk i början iom att livmodern växer så det knakar! :) Jag hade det och tror att många i tråden hade det. :)

Det SKA gå bra för dig nu! Vi är en positiv tråd! :)
    joo, de spänner o har sig heeela tiden.

den här oron är hemsk! över att få mf igen! tycker inte brösten ömmar exakt lika mycke nu som i förrgår.. suck!!! :( men de kanske bara e inbillning. inge blod än iallafall!
  • Längtan efter liten
    sofy skrev 2010-08-17 08:53:23 följande:
    joo, de spänner o har sig heeela tiden.

den här oron är hemsk! över att få mf igen! tycker inte brösten ömmar exakt lika mycke nu som i förrgår.. suck!!! :( men de kanske bara e inbillning. inge blod än iallafall!
    jag ver precis hur du känner dig.
    vet inte om du sett mina inlägg tidigare?
    jag har varit ett nervvrak av oro!
    men nu ska jag börja gå och prata med kurator för att lära mig tygla min oro.. kanske skulle vara något för dig med?
    Jag tror mest du känner oro över att du inte har din medicin ännu, kan det vara så? att du känner dig hjälplös?
    det är vi också, det finns egentligen inget vi kan göra förutom att hjälpa till lite på traven.
    Längtan efter liten är stor
  • sofy
    Längtan efter liten skrev 2010-08-17 10:18:24 följande:
    jag ver precis hur du känner dig.
    vet inte om du sett mina inlägg tidigare?
    jag har varit ett nervvrak av oro!
    men nu ska jag börja gå och prata med kurator för att lära mig tygla min oro.. kanske skulle vara något för dig med?
    Jag tror mest du känner oro över att du inte har din medicin ännu, kan det vara så? att du känner dig hjälplös?
    det är vi också, det finns egentligen inget vi kan göra förutom att hjälpa till lite på traven.
    jag har inte läst hela tråden än :( hade du samma sak? eller kan de va för man e så jävla inställd på att man inte känner ngt för man e så rädd så de "försvinner" lite?! molvärken är kvar, inget blod, massa flytningar o brösten ömmar ju men inte så att dom spänner som häromdan! :'(
  • sofy

min MF läkare ringer upp i eftermiddag förresten, får se om hon kan skriva ut ngt ändå, o pratade me BM o ska dit imorn kl 10 o ta massa prover osv, sen inskrivning 2 septemer.. gah! de gick undan. skrämmande och en jävla väntan på att se om ja klarar mig tills dess..

• EricaN81

Känner igen den där oron...man blir ju nojig...det känns inte som sists, käånns mer molävärk nu...o nu känns inget alls...hur det är  är oroar man sig...fast man inte borde...vad är det för medicin ni ska äta? Hur många mf har ni i bagaget då? Ni andra som är i tidig grav, hur tidigt ringde ni till BM?

• sofy
    EricaN81 skrev 2010-08-17 10:48:08 följande:
    Känner igen den där oron...man blir ju nojig...det känns inte som sists, käånns mer molävärk nu...o nu känns inget alls...hur det är  är oroar man sig...fast man inte borde...vad är det för medicin ni ska äta? Hur många mf har ni i bagaget då? Ni andra som är i tidig grav, hur tidigt ringde ni till BM?
    jaa, de är fan förjävligt! hemska jävla oro. blir ju psykiskt nedbruten av det. buu!

äre nån här som också haft symptom som varierat? eller tror ni de sitter i psyket för ja "förväntar" mig att de ska gå åt skogen? och dumma molvärken + svanken, de spänner rejält.

jag ringde BM idag 4+0 (eller 4+1, eller 4+2) ngt sånt. bara för ja måste ta prover på min sköldkörtel o se hur ja ligger o då ville dom ha tillbaka mig den 2a för inskrivning o ev VUL osv så snart som möjligt.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma