• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • fröken SJ

Har varit väldigt nervös senaste dygnet och igår efter ultraljudet så släppte allt och jag blev bara så fruktansvärt trött att jag somnade halv nio och sov hela natten=)

MEN nu är ultraljudet gjort och vi fick se en liten levande vinkande och tjurig bebis som inte riktigt ville visa sig!!!!!
    UNDERBARTHjärta va det.Helt klart det häftigaste jag någonsin varit med om! Nu blev denna graviditet på riktigt =)

• fröken SJ
    Och välkommen hit sofy!! =)

Kan någon vara gullig och ändra mitt Bf datum till 19 Januari ist,nytt igår efter ul..hihi
    (kan fortf inte göra det på min j**la dator! )
  • sofy
    Odetta skrev 2010-08-18 17:51:08 följande:
    Känns det bättre när du ligger ner och vilar så ska du lyssna på din kropp och ligga ner och vila samtidigt så när du rör på dig så jobbar tarmarna kanske lite och det är nog därför du känner obehag. Men vila du....medan du äter en macka med messmör. Det skulle jag gjort (och är vad jag gjorde)

Kul med hälsosamtal också och bra att du nu vet hur kroppen mår. Med så högt HB ska du dricka mycket och äta mindre järnrik kost. Mitt hb ligger för högt under hela graviditeten, så jag är expert på det där typ *suck* Om din järndepå i kroppen skulle vara för låg och bm tycker att du trots ditt höga hb ändå ska äta järntillskott så ska du INTE göra det. Jag gjorde det i en knapp vecka och då fick jag huvudvärk....3 dagar efter att jag slutade äta niferex låg mitt hb kvar på 144 (och 146 är gränsvärdet). så högt hb = inget järntillskott, OAVSETT vad din depå har för värde

*kram*
    Haha, jaa.. min MF läkare sa igår att jag skulle inta viloläge tills efter vi sett hjärtaktivitet, o sen fortsätta ta de väldigt lugnt. De känns bra! Jag har bakåtvänd livmoder, kan de ha ngt me att ja känner av svanken också?! Har liksom som spänningar runt hela magen o svanken. Inge skönt alls!

Jaa, och jag som e så dålig allmänt på o äta. Frukost har ja aldrig i mitt liv ätit liksom, utan äter när ja e hungrig. Men får ta de stegvis de där me käket o äta lite och ofta så jag vänjer mig.

Tack för tipsen också ang järntillskott, då ska ja komma ihåg de ;)

KRAM!
  • Mabaja
    sofy skrev 2010-08-18 18:26:51 följande:
    Haha, jaa.. min MF läkare sa igår att jag skulle inta viloläge tills efter vi sett hjärtaktivitet, o sen fortsätta ta de väldigt lugnt. De känns bra! Jag har bakåtvänd livmoder, kan de ha ngt me att ja känner av svanken också?! Har liksom som spänningar runt hela magen o svanken. Inge skönt alls!

Jaa, och jag som e så dålig allmänt på o äta. Frukost har ja aldrig i mitt liv ätit liksom, utan äter när ja e hungrig. Men får ta de stegvis de där me käket o äta lite och ofta så jag vänjer mig.

Tack för tipsen också ang järntillskott, då ska ja komma ihåg de ;)

KRAM!
    jag har haft svårt för frukost... men nu MÅSTE jag, annars blir jag kräkfärdig. Går inte att hoppa över frukosten för då vill jag bara krama toastolen. :)
  • Happiness
    ODD: Härliga nyheter....jaaaa det verkar som att du ska bli mamma en femte gång .

Idag var jag och lämnade blod för glykos...har legat högt. Men idag var det bra 5,0. Jätte skönt! Livrädd för att få för mycket socker och därmed föda fram ett stort barn till. Det gör jag bara INTE då kommer jag KRÄVA kejsarsnitt...aldrig säger jag bara. -03:an vägde 46oo gram och det var ingen gullig historia. Fick dödsångest och trodde på fullt allvar att jag skulle dö. Det var ingen bebis jag fick utan ett liten barn meddetsamma.

Läste någonstans att det beror på mammans gener och kropp hur tung barnet kommer att bli. Tänk om det är så att min kropp "kommer ihåg" att jag både klarar att bära och föda fram ett stort barn. Hemska tanke! Dom säger ju också att andra barnet blir större. Ta mig långt härifrån. Ska tjata till mig tillväxt ultraljud i slutet av graviditeten för att dom ska kunna ha järnkoll. Sen vill jag planera in en igångsättning med Aurora BM (läkare)...allt för at förhindra ett stort barn. Ska få komma till Aurora vart det lider.

Men det gick bra idag och imorgon får jag reda på TSH.t.......KRAM
  • sofy
    Mamma till W skrev 2010-08-18 18:30:07 följande:
    jag har haft svårt för frukost... men nu MÅSTE jag, annars blir jag kräkfärdig. Går inte att hoppa över frukosten för då vill jag bara krama toastolen. :)
    haha jaa, ja kände de idag också :/ men lite fil, en banan.. något, får börja lugnt.. aldrig varit en frukostätare innan haha.
  • Odetta
    Happiness skrev 2010-08-18 18:35:11 följande:
    ODD: Härliga nyheter....jaaaa det verkar som att du ska bli mamma en femte gång .

Idag var jag och lämnade blod för glykos...har legat högt. Men idag var det bra 5,0. Jätte skönt! Livrädd för att få för mycket socker och därmed föda fram ett stort barn till. Det gör jag bara INTE då kommer jag KRÄVA kejsarsnitt...aldrig säger jag bara. -03:an vägde 46oo gram och det var ingen gullig historia. Fick dödsångest och trodde på fullt allvar att jag skulle dö. Det var ingen bebis jag fick utan ett liten barn meddetsamma.

Läste någonstans att det beror på mammans gener och kropp hur tung barnet kommer att bli. Tänk om det är så att min kropp "kommer ihåg" att jag både klarar att bära och föda fram ett stort barn. Hemska tanke! Dom säger ju också att andra barnet blir större. Ta mig långt härifrån. Ska tjata till mig tillväxt ultraljud i slutet av graviditeten för att dom ska kunna ha järnkoll. Sen vill jag planera in en igångsättning med Aurora BM (läkare)...allt för at förhindra ett stort barn. Ska få komma till Aurora vart det lider.

Men det gick bra idag och imorgon får jag reda på TSH.t.......KRAM
    Kul att se dig igen vännen!!!! Mår du bättre?

Jag tror inte att det enbart är mammans gener Och inte heller att det alltid blir 2:an som blir tyngst.

ettan vägde 3985gram
    tvåan 3635 gram
    trean 4540 gram

sedan ny man och fyran vägde fjuttiga 3080 gram Så fyran var minst....fast han var en vecka tidig också medans ettan var 10 dagar sen, tvåan 5 dagar sen och trean 3 dagar sen

Det kommer att gå bra vännen! *kramisar*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Lallan

Välkomna alla nya!

Nu när man börjat jobba igen så orkar man inte med att vara här inne lika mycket längre tyvärr. Idag är jag dock ledig och har lämnat ungarna på förskola samt förskoleklass och ska snart iväg på bm besök. Hoppas att allt ser bra ut även om jag starkt misstänker att järnvärdet sjunkit ytterliggare. Vågar knappt säga det men den här gången längtar jag verkligen tills jag blir sjukskriven och får gå hem men det lär nog dröja några veckor i alla fall. Börjar nojja över att dom ska födas för tidigt och att det ska bli tid på neo och sånt också. Går säkert bra men mycket tankar som far i huvudet just nu.

Odd: Härligt att allt såg bra ut.

Skickar iväg en kram till Färnevik också! Hoppas att du blir bättre snart och får komma hem igen!

Dax att dra, har tid 9,30! Ses senare

• sugarrush

H.E.R.R.E.G.U.D!
    I två dagar har jag fått spökstreck efter testets utgångstid, men idag kom det upp streck upp efter 4-5 minuter, alltså inom giltig tid. Kolla in bilderna i mitt galleri, jag är så chockad att jag darrar.

• Smålands jänta i storstaden

Var på kub-ul igår och fick åter igen se våran lille stjärna! fick resultat 1/20 000 tydligen kan man inte få bättre resultat? Mini var lite blyg och försökte gömma sig men icke att det gick!

Dock så kändes det som om hon tryckte nästan för gåårt för idag är jag öm över bebismagen! någon mer som kännt så? kan det vara farligt?

själklart måste jag oxå lägga in en bild på våran mini!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma