• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Happiness

Grattis grattis Sofy! Vad roligt att en till har kommit över från den andra tråden. Hoppas nu det kommer ett helt gäng. *tumhållning*..

har sniglar sig tiden fram. Känns som den står stilla . Pratade med BM idag. Ska dit imorgón och lämna blod för sköldkörtel (ev ska jag höja Levaxindosen). Samtidigt tar dom även glykos då det förra var lite högt 7,6.

Sen ska jag dit igen den 23 aug och lämn mer blod för KUBen är då i vecka 10+4 och det är den mest optimlala tiden att lämna blod för KUB. Sen fick jag tid den 2 september till BM för att fortsätta med något hon höll på med. *asg*. Sen den 8 september är det tidn för UL och nackuppklarningen. Puh! Vilket springande det blir till sjukvården.....4 besök bara på några veckor....menmen det är skönt att dom håller koll på en.

Om det blir något negativt på resultaten kommer jag vrålskrika här på tråden...KUBn kommer jag vara nervös inför eftersom det var då dom upptäckte kromosom felet förra gången. Väl det är över kan jag sakta börja andas ut.

***************************************KRAM TILL ALLA********************************************************

• sofy
    Happiness skrev 2010-08-17 12:50:20 följande:
    Grattis grattis Sofy! Vad roligt att en till har kommit över från den andra tråden. Hoppas nu det kommer ett helt gäng. *tumhållning*..

har sniglar sig tiden fram. Känns som den står stilla . Pratade med BM idag. Ska dit imorgón och lämna blod för sköldkörtel (ev ska jag höja Levaxindosen). Samtidigt tar dom även glykos då det förra var lite högt 7,6.

Sen ska jag dit igen den 23 aug och lämn mer blod för KUBen är då i vecka 10+4 och det är den mest optimlala tiden att lämna blod för KUB. Sen fick jag tid den 2 september till BM för att fortsätta med något hon höll på med. *asg*. Sen den 8 september är det tidn för UL och nackuppklarningen. Puh! Vilket springande det blir till sjukvården.....4 besök bara på några veckor....menmen det är skönt att dom håller koll på en.

Om det blir något negativt på resultaten kommer jag vrålskrika här på tråden...KUBn kommer jag vara nervös inför eftersom det var då dom upptäckte kromosom felet förra gången. Väl det är över kan jag sakta börja andas ut.

***************************************KRAM TILL ALLA********************************************** **********
    TACK så mycket! :D hoppas jag får stanna kvar här bara.. *peppar peppar!!*

förstår va du menar me allt spring ;) ja har tid imorn för prover osv, sen den 24/8 för o träffa läkaren på mvc,sen 25/8 för uppföljning me MF läkaren (om de skulle gå snett o för o få reda på provsvar), sen den 6/9 för inskrivning! en hoppas ja på VUL så fort de går o se ngt också!
  • Odetta

vår lilleman har börjat på förskolan idag (första inskolningsdagen) och det kändes så bra innan och nu känner jag mig bara sååååååå ledsen

Förskolan är hur bra som hellst, barngruppen är bra den med (förutom en liten kille som är väldigt stökig och på hela tiden), köksan som vi varit lite nervösa för (pga lillemans allergier) har visat sig vara bättre än vad hon först gav sken av och all annan personal är helgo...så allt är toppen!

Men...

...jag har sådan separationsångest Gråter 

Jag känner mig så superlöjlig och som värsta hönsmamman just nu. Och gravidhormonerna hjälper inte direkt heller. Efter det som hände med töserna har jag utvecklat en enorm separationsångest ifrån alla som är mig kära....ibland har jag suttit och gråtit i flera timmar när mannen min gått till jobbet för att jag är så rädd att han inte ska komma tillbaks...sitter alltid på helspänn när jag vet att han är på väg hem och är han några minuter sen så blir jag direkt rädd att något har hännt, att han kört ihjäl sig eller så

Separationsångesten har jag jobbat jätte mycket med och nu går det för det mesta bra, men ja....jag tänkte inte att jag skulle få dem känslorna nu när lilleman börjar förskolan. Det kändes ju så genomgående positivt och bra och något som vi alla sett fram emot. Han är så social så förskolan kommer han trivas jättebra på!

Men så kommer dem där tankarna. Tänk om han sätter i halsen och dör och sånnt? Är så förbaskat livrädd att något händer, att jag inte får ha honom hos mig heller

Usch...känner mig inte riktigt klok när min hjärna snurrar iväg sådär och nu sitter jag och gråter...fan. Hoppas det känns bättre efter den här veckan...nästa kommer vi ju få börja lämna honom en liten stund och åhhhh det grämer jag mig för

Får försöka att tänka på att han faktiskt hade jätte roligt...

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • färnik

Hej på er! En kort uppdatering från mig via mobilen kommer här. Jag är inlagd på bb (!) med dropp då jag var uttorkad, och diagnosen hyperemesis är ställd även denna graviditeten. Mitt lilla frö mår fint och har vuxit ikapp sig och storleken motsvarar åldern som den ska. Dåligt mår jag, men att frö lever var förstås underbart!

• färnik

Hej på er! En kort uppdatering från mig via mobilen kommer här. Jag är inlagd på bb (!) med dropp då jag var uttorkad, och diagnosen hyperemesis är ställd även denna graviditeten. Mitt lilla frö mår fint och har vuxit ikapp sig och storleken motsvarar åldern som den ska. Dåligt mår jag, men att frö lever var förstås underbart!

• färnik

• färnik

• färnik

• färnik

• färnik

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma