• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • MCT79
    sugarrush skrev 2011-07-13 11:29:44 följande:
    Jo, nu försöker jag igen.
    Den där första trimestern är VIDRIG, lider så med dig som är där. Det kändes som om man bara väntade på ett nytt missfall... Men kämpa på, nu är det väl drygt 5 veckor kvar till du kommer in i vecka 13? Jag VET att du fixar det, du är starkare än du tror!!!! Och på vägen dit så har du ju många koller väl?

För mig var det väldigt skönt att ha VUL ungefär varannan vecka i början, jag bokade några privat och några fick jag genom sjukvården. Medicinsk behandling, som både du och jag har fått, fyller två funktioner också, både är det lugnande och så hjälper det graviditeten på traven.
    JAG VET ATT DU FIXAR DET HÄR!
    Superkram!!!
    Suuuger i mig!!  5 veckor... det klarar jag!
    Gravid igen, tvillingar! Chock!
  • Evve81
    MCT79 skrev 2011-07-13 11:42:15 följande:
    Låter jättekonstigt om det inte skulle vara tillförlitligt.. det är ju det typ 1 diabetiker hänger upp sitt liv på liksom! Däremot är blodprov för blodvärde i fingret inte lika tillförlitligt då det är väldigt nog med hur man gör. Klämmer man för mycket å fingret dödar man de röda blodkropparna och då får man ett lägre blodvärde. Därför man ofta fyller två pipetter och sen analyserar båda två och tar ett medelvärde.

Men att blodsockret inte skulle vara tillförlitligt låter jättekonstigt...
    Ja hon var som sagt lite svår att förstå med men så uppfattade jag det. Tänker att det är ju ändå bra att de håller koll ordentligt för bebis är som sagt +19%
  • MCT79
    Evve81 skrev 2011-07-13 11:49:46 följande:
    Ja hon var som sagt lite svår att förstå med men så uppfattade jag det. Tänker att det är ju ändå bra att de håller koll ordentligt för bebis är som sagt +19%
    Bra koll är alltid bra.. =)

Fick precis kallelse till ett nytt VUL.... 2/8...det är ju tre veckor dit... så det blir nästan 5 veckor mellan det jag gjorde och nästa.... BLÄÄÄÄ!

Sen ett hos min läkaren den 18/8...
  • Sir Bubbalots mamma
    MCT79 skrev 2011-07-13 12:30:28 följande:
    Bra koll är alltid bra.. =)

Fick precis kallelse till ett nytt VUL.... 2/8...det är ju tre veckor dit... så det blir nästan 5 veckor mellan det jag gjorde och nästa.... BLÄÄÄÄ!

Sen ett hos min läkaren den 18/8...

oj va länge i mellan tiderna. kan du inte boka ett till privat?
  • MCT79
    Sir Bubbalots mamma skrev 2011-07-13 12:36:43 följande:
    oj va länge i mellan tiderna. kan du inte boka ett till privat?
    Jo jag ska nog göra det...
  • Evve81

MCT: Åh jag förstår att du är nervös man är liksom inställd på att det ska hända nåt och man går på helspänn. Det gjorde jag med..... Gör fortfarande i v 38 MEN det kommer att gå bra för er för nu är det er tur!

Nu har jag bakat och funderar på om jag ska scrappa lite......... Vore ju skoj nu när jag är ensam hemma dessutom för när barnen är hemma vill de gärna vara med vilket inte gör nåt men då pysslar ju mest de och inte jag.

• Sir Bubbalots mamma
    MCT79 skrev 2011-07-13 12:39:00 följande:

Låter bra :)
    Evve81 skrev 2011-07-13 12:48:05 följande:
    MCT: Åh jag förstår att du är nervös man är liksom inställd på att det ska hända nåt och man går på helspänn. Det gjorde jag med..... Gör fortfarande i v 38 MEN det kommer att gå bra för er för nu är det er tur!

Nu har jag bakat och funderar på om jag ska scrappa lite......... Vore ju skoj nu när jag är ensam hemma dessutom för när barnen är hemma vill de gärna vara med vilket inte gör nåt men då pysslar ju mest de och inte jag.
    Oh vad har du bakat? *sååå kaksugen*
  • sugarrush
    MCT79 skrev 2011-07-13 12:39:00 följande:
    Gör det! Fem veckor är ju fruktansvärt länge att vänta!

Jag har för mig att redan i vecka 8+ såg vi en liten teletubbies-liknande bebis, man såg alltså huvud och kroppen och små klumpar som skulle bli armar och ben, som rörde på sig lite. Så gör du ett nästa vecka så får du säkert se något sånt. Fast i DUBBEL UPPLAGA! Coolhetsfaktor multum, liksom!
    Fjärde gången gillt?
  • Bellas7

Jag har gjort 8 ul på 15 veckor och varit värt det. Jag har gjort 3 privat resten har varit genom sjukvården.

MCT jag försökte höra mig fram i tvilling/trilling trådarna om att en återbildas men det visar sig vara väldigt ovanligt. Vi har en som hade två från början och nu bara en kvar i vår tråd av ca 100 så tror inte du ska vara så orolig.

Sen vet jag själv hur jag är och förstår verkligen att man är orolig. Jag gjorde ju ul i måndags och allt var ok. Men sen i går och idag har jag inte känt mycket rörelser och verkligen i te känt mig gravid och direkt så m

• Bellas7

Misstror man fast nu har jag haft ett par kraftiga sparkar och då lugnar man sig. 5 veckor går fort och ser man hjärtat slå v 10 så brukar det gå super så du är snart där :)

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma