• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • sugarrush
    MCT79 skrev 2011-07-13 15:50:21 följande:
    Vände det efter han fick droppet? Ibland flippar ju kroppen sådär... att den gör sig av med allt för den orkar inte ta hand om det... då kan dropp vända skutan..
    Det var efter andra gången han fick dropp som det vände. Men FASIKEN vad långsamt det gick att friskna till. Kroppen hade verkligen tagit stryk under de här veckorna. Men ja, det var nog mycket tack vare droppet, dropp is verkligen da shit!

Tack för allt ert fina stöd när det var som värst, jag var så orolig att jag höll på att flippa själv.
    Fjärde gången gillt?
  • sugarrush
    plutten02 skrev 2011-07-13 16:02:36 följande:
    Någon här inne som INTE plussat med testlagrets stickor med PLUS med CB vanliga???
    Jag har bara kört billiga stickor. Tycker de är bäst, där tycker jag att man lättare ser hur strecket förändras över tid.
    Fjärde gången gillt?
  • MCT79
    plutten02 skrev 2011-07-13 16:02:36 följande:
    Någon här inne som INTE plussat med testlagrets stickor med PLUS med CB vanliga???
    Hittade den här www.familjeliv.se/Forum-4-252/m59078259-4.html det verkar inte helt ovanligt med plus på CB som sen inte är nått.... men var är din mens då kan man ju undra??
    Gravid igen, tvillingar! Chock!
  • sugarrush

Fan vad jag spammar tråden nu men jag måste bara säga detta:
    JAG GÅR IN I VECKA 30 idag!!!!!

Fjärde gången gillt?
  • Mmmbop

Tjenare, jag har nog varit i den här tråden förut (efter x i november 2010, tjenare MCT79!)

Jag är gravid igen nu, och tog ett testlagret test i tisdag förra veckan, då var jag i vecka 5+3, det var superstarkt, teststrecket kom före kontrollsträcket och var mycket mörkare. Nu igår tog jag ett nytt, alltså i vecka 6+3 och det var inte starkare.

Någon som vet om det liksom finns en gräns när testlagrets stickor inte blir starkare eller ska jag börja oroa mig (igen)?

• MCT79
    sugarrush skrev 2011-07-13 16:08:18 följande:
    Det var efter andra gången han fick dropp som det vände. Men FASIKEN vad långsamt det gick att friskna till. Kroppen hade verkligen tagit stryk under de här veckorna. Men ja, det var nog mycket tack vare droppet, dropp is verkligen da shit!

Tack för allt ert fina stöd när det var som värst, jag var så orolig att jag höll på att flippa själv.
    Mmm... det kan vara segt... kommer inte ihåg vad det där tillståndet heter som kroppen hamnar i....hmm.. jag troooor det heter katabolt syndrom eller så....leder ofta till nedbrytning av musklerna, skador på tarmslemhinnan och minskar immunförsvarets funktioner...
    Kroppen är så svag att den inte riktigt klarar av att tillgodogöra sig den näring man tillför utan allt passerar igenom.. då kan dropp vara lösningen.. Jag har sett det flera ggr efter större operationer..

När man väl får det att vända så är det en bit att vandra tillbaka sen men man blir bra! =)
  • Safireee
    SoMa: Jag var grymt yr första månaden efter plusset. Det snurrade i huvudet när jag gick omkring hemma. Hade också lågt blodtryck i början pga att jag inte åt pga illamående. 

Nu är jag i vecka 26 och har blivit yr igen. Har varit på väg att svimma 4-5 gånger sedan 1,5 vecka tillbaka. Men blodtrycket, järnet osv. var okej i förra veckan när jag var på mvc så jag antar att det beror på oregelbundna matvanor, värme och lite fysisk överansträngning från min sida. Ska dricka mer, äta ordentligt och ta det LUGNT!  

Sugarrush: Jippieeee!!! 3/4 avverkade! Skål 

Mmmbop: Välkommen till tråden och grattis till ditt plus! Jag tror inte att du behöver oroa dig, till slut kan ju testen inte bli starkare. Om du fått ett starkt teststreck som kom innan det andra strecket så är det ett jättebra tecken! (så var det för mig sista gången nu med, så var det inte vid de tre missfallen).  Har du något inplanerat VUL för att se så att hjärtat slår?
  • MCT79
    Mmmbop skrev 2011-07-13 16:17:26 följande:
    Tjenare, jag har nog varit i den här tråden förut (efter x i november 2010, tjenare MCT79!)

Jag är gravid igen nu, och tog ett testlagret test i tisdag förra veckan, då var jag i vecka 5+3, det var superstarkt, teststrecket kom före kontrollsträcket och var mycket mörkare. Nu igår tog jag ett nytt, alltså i vecka 6+3 och det var inte starkare.

Någon som vet om det liksom finns en gräns när testlagrets stickor inte blir starkare eller ska jag börja oroa mig (igen)?
    Hej!

Jag fick ett vrålstarkt bim+8 och tog ett nytt när jag kom hem från new york 6+3... då var sträcken lika starka båda två plötsligt. (Det har alltså blivit svagare) Jag har blivit strängeligen tillsagd här inne att det inte är nån fara och att jag ska sluta testa...  :)
  • MCT79

Jag är sådär jättemoget suuuuuuuuuuuuuuuuuuuuur nu... har lurpassat på glassbilen för att köpa ispinnar och så när den kommer springer jag ut och tjejen bara blåser förbi! HOn stannade inte fast hon såg mig! MORR!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma