• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • MCT79
    Mamma till W skrev 2011-07-13 17:56:06 följande:
    jo men jag orkar inte vara i en tråd där det finns en som önskar mig ett mf..

de i v-ås tar 300 för ett besök och har man frikort tar de det med. jag tänker boka ett besök där i v 13 typ för att se att det fortfarande lever om det ser bra ut imorgon.
    Näe det förstår jag... :(

Frågan är om deras landstingsavtal gäller för mig... jag bor ju inte i Uppsala län?
    Gravid igen, tvillingar! Chock!
  • MCT79
    plutten02 skrev 2011-07-13 18:43:50 följande:
    Ja det undrar jag med... Och varför denna molande verken till och från och bröst värken till och från... Ska göra ett nytt cb i morgon bitti...

Men vad är bäst... Kissa direkt på testet eller kissa i en mugg och sen doppa stickan??? Det ska ju vara 5 sekunder i urinstrålen eller 5 sekunder i hållaren med kiss i.
    Det kvittar nog, jag har alltid kissat i plastkopp för jag är så dålig på att pricka! hahahha!
  • Odetta
    Mamma till W skrev 2011-07-13 17:37:22 följande:
    Nu kommer jag och inflikar fast jag skrev igår att jag lämnar tråden.

Mct om alla är upptagna i Sthlm- kolla Västerås! www.kvinnolakarna.se eftersom du bor i bro blir det ju inte jättelång extrasträcka till v-ås. Man behöver inte ens åka in i stan då man parkerar uppe på högskolan
    Dem är jätte bra! Där gick vi på våran privata utredning och det är den läkaren som skrivit ut Trombylen till mig och såg till at vi fick massor med vul och ul och sedan specMVC efter v12. dem rekomenderar jag vaaaaaaarmt!!!

*kramisar*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Mabaja

Mmmbop: jag tänkte på dig med men vet inte var i Sthlm du bor (innerstan och söder) blir kanske för långt.

Mct; Västerås är Västmanland så jag tillhör inte heller. :) men 300 är ett bra pris jämfört med de jag hittat inne i stan och för oss tar det typ lika lång tid att åka.

• MCT79
    Mamma till W skrev 2011-07-13 19:25:53 följande:
    Mmmbop: jag tänkte på dig med men vet inte var i Sthlm du bor (innerstan och söder) blir kanske för långt.

Mct; Västerås är Västmanland så jag tillhör inte heller. :) men 300 är ett bra pris jämfört med de jag hittat inne i stan och för oss tar det typ lika lång tid att åka.
    Perfekt, då ska jag ringa dom i morgon...=)
  • MissT
    Mamma till W skrev 2011-07-13 18:26:35 följande:
    Det är vul kl 14 imorgon! Min man tror stenhårt på att det finns hjärta som slår. Jag är mer skeptisk. Jag mår ju så bra!

Stort lycka till i morgon. Håller tummarna för att allt ser bra ut.
  • MCT79

Jamen sådär ja... så står katronplommondrycken på kylning.... mums. not..

• Alicia 72
    MCT79 skrev 2011-07-13 20:24:01 följande:
    Jamen sådär ja... så står katronplommondrycken på kylning.... mums. not..
    Min räddning är att ha massa linfrön i filen på morgonen. Ett gott och lätt sätt att hålla fart på magen!
    ¨
    Ett tips för er som precis som jag mår illa av niferexen - för mig funkar det att ta kapseln precis innan jag går och lägger mig tillsammans med ett stort glas vatten. Då känner jag inte alls av den!

ALicia
  • MCT79
    Alicia 72 skrev 2011-07-13 20:30:43 följande:
    Min räddning är att ha massa linfrön i filen på morgonen. Ett gott och lätt sätt att hålla fart på magen!
    ¨
    Ett tips för er som precis som jag mår illa av niferexen - för mig funkar det att ta kapseln precis innan jag går och lägger mig tillsammans med ett stort glas vatten. Då känner jag inte alls av den!

ALicia
    Ja filmjölk i sig brukar jag bli dålig i magen av... ska ta ett glas ikväll innan jag lägger mig.. lite svårdoserat bara... antar att det är lite laktosöverkänslighet sådär..=)
  • Evve81

Mmmbop: Grattis till plusset!

Vi har lagt barnen nu och jag har städat dotterns rum och GISSES vad hon sparar skräp. UNdra vem hon ärvt det av??? Jag slänger ALLT som inte behövs. Jag har kommit in i en period av att BOA tror jag. Har ju itne gjort det och nu är jag ju i v 38. Har väl inte orkat förrän nu när jag slutat jobba. Jag städar och städar och slänger MASSOR med saker och bli så himla irriterad på att ingen (inklusive mig själv) verkar klara av att lägga saker där de ska vara. Tror det är liiite synd om min käre make nu för egentligen är han en klippa på att städa och hålla ordning på ytan liksom..... Finns nog ingen som dammsuger så ofta som honom. Flera gånger om dagen.   Jag skulle ju scrappa ikväll och istället har jag ägnat  kvällen till att städa dotterns rum...

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma