• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Evve81
    Mamma till W skrev 2011-07-13 18:33:17 följande:
    Det är det jag säger till min man att det måste vara en pojke om hjärtat slår. Förra gången kramade jag toastolen från v 6-30... Nu har jag spytt två ggr men det har varit för att det varit stopp i kanalen åt andra hållet. ;) Sen mår jag bara illa när jag är hungrig. Tröttheten har jag däremot! :)
    Du har ju symptomen och ingen graviditet är den andra lik! Jag har ju varit gravid 4 gånger och om jag bortser från MA så har symptomen varit olika alla gånger eller vissa saker har varit lika. När det blev MA mådde jag helt som vanligt eller symptomen försvann helt och håller när det stannade av.
  • Fru Dahllöw
    Mamma till W skrev 2011-07-13 18:33:17 följande:
    Det är det jag säger till min man att det måste vara en pojke om hjärtat slår. Förra gången kramade jag toastolen från v 6-30... Nu har jag spytt två ggr men det har varit för att det varit stopp i kanalen åt andra hållet. ;) Sen mår jag bara illa när jag är hungrig. Tröttheten har jag däremot! :)
    Jag mådde oxå bra under början av graviditeten. (Började bara att må illa om jag glömde bort att äta) Min BM sade att tröttheten är ett starkt och bra tecken!

{#emotions_dlg.flower}
  • Mabaja
    Evve81 skrev 2011-07-13 18:37:06 följande:
    Du har ju symptomen och ingen graviditet är den andra lik! Jag har ju varit gravid 4 gånger och om jag bortser från MA så har symptomen varit olika alla gånger eller vissa saker har varit lika. När det blev MA mådde jag helt som vanligt eller symptomen försvann helt och håller när det stannade av.
    Det här är min 4e grav och hittills har tre grav varit lika och fjärde (den här) helt annorlunda. :) Imorgon får vi veta...

Berättade för maken för nån vecka sen att jag drömt om trillingar så nu tror han benhårt på det. HAHA. Han har börjat kolla vagn, ny bil och funderar hur de ska få plats här hemma. Jag skrattar bara över hans övertygelse. haha
    Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
  • plutten02
    MCT79 skrev 2011-07-13 16:12:06 följande:
    Hittade den här www.familjeliv.se/Forum-4-252/m59078259-4.htm... det verkar inte helt ovanligt med plus på CB som sen inte är nått.... men var är din mens då kan man ju undra??
    Ja det undrar jag med... Och varför denna molande verken till och från och bröst värken till och från... Ska göra ett nytt cb i morgon bitti...

Men vad är bäst... Kissa direkt på testet eller kissa i en mugg och sen doppa stickan??? Det ska ju vara 5 sekunder i urinstrålen eller 5 sekunder i hållaren med kiss i.
  • Sir Bubbalots mamma
    sugarrush skrev 2011-07-13 16:13:45 följande:
    Fan vad jag spammar tråden nu men jag måste bara säga detta:
    JAG GÅR IN I VECKA 30 idag!!!!!

Wohoo.. inte många veckor kvar nu.. själv går jag med in i v30 (29+0) på lördag..
    Mmmbop skrev 2011-07-13 16:17:26 följande:
    Tjenare, jag har nog varit i den här tråden förut (efter x i november 2010, tjenare MCT79!)

Jag är gravid igen nu, och tog ett testlagret test i tisdag förra veckan, då var jag i vecka 5+3, det var superstarkt, teststrecket kom före kontrollsträcket och var mycket mörkare. Nu igår tog jag ett nytt, alltså i vecka 6+3 och det var inte starkare.

Någon som vet om det liksom finns en gräns när testlagrets stickor inte blir starkare eller ska jag börja oroa mig (igen)?
    Grattis!! Härligt att vi blir fler å fler nyplussade i tråden!
  • Bellas7

Mabaja jag har inte mått så värst illa ;) så kanske det e sanndrömm hehe. Klart det kommer gå bra i morgon :)

• Sir Bubbalots mamma
    Mamma till W skrev 2011-07-13 17:56:06 följande:
    jo men jag orkar inte vara i en tråd där det finns en som önskar mig ett mf..

de i v-ås tar 300 för ett besök och har man frikort tar de det med. jag tänker boka ett besök där i v 13 typ för att se att det fortfarande lever om det ser bra ut imorgon.
    hon e som hon e tyvärr.. har råkat ut för henne med. dock inte lika illa som du, mig sa hon bara att jag hade grova personlighetsstörningar.. de e bara att ignorera henne.. Jag hoppas du stannar men förstår till 100% om du inte vill..

Lycka till imorgon.. håller alla tummar å tår för dig!   
  • FruW

Plutten jag brukar kissa i en liten plastmugg o sen doppa testet i, tycker det är enklare, o så räknar jag till 5 :) håller tummarna gör dig!!!

Mabaja jag hoppas också att du stannar!! Stort lycka till i morgon!!!!!

• Mmmbop
    MCT79 skrev 2011-07-13 16:48:03 följande:
    Ahh var har du ringt? Jag tänkte ringa lite i morrn men det kanske bara är att ge upp då..=)
    Jag ringde MamaMia i Kista för de brukar ha bäst med tider, men det var heeelt kört. INGA tider alls.

Ska på inskrivning på MamaMia på söder vecka 31 (då är jag förhoppningsvis i vecka 9+4) så om inget annat går får jag försöka ta det lugnt tills dess och sedan tjaaaata mig till ett VUL då.

Men det var bra tips om den där Västerås-kliniken. Kanske kan testa den om inte annat. Tack (även om tipset inte var till mig =))
  • Mmmbop

Vem är det föresten som beter sig som en skit? Så man vet vems kommentarer man ska bortse ifrån om man råkar få några?

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma