• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • sugarrush

SoMa, jag var lite yr redan då, men inte så farligt. Blev dock galet yr i mitten av graviditeten då mitt blodtryck sjönk till 90/40.

• SoMa72
    sugarrush skrev 2011-07-13 14:58:41 följande:
    SoMa, jag var lite yr redan då, men inte så farligt. Blev dock galet yr i mitten av graviditeten då mitt blodtryck sjönk till 90/40.
    Aha, det berodde inte på nån järnbrist då eller?

Sen en annan fråga, hur har det gått med din sambo? Är han frisk nu? Jag har nog missat uppdatering på det under utlandsresan....
    ♥ ♥ ♥
  • MCT79
    SoMa72 skrev 2011-07-13 14:51:23 följande:
    Hörrni tjejer, har ni varit yra i början av grav? Jag var ju ganska yr när jag knatade i div sydeuropeiska städer förra veckan, men trodde det berodde på båtresan, fast nu är jag oxå yr av och till. I övrigt mår jag, än så länge, oförskämt bra...
    Jag var yr innan jag plussade och första dagarna,, både förra gången och denna! =)
    Gravid igen, tvillingar! Chock!
  • MCT79
    Bellas7 skrev 2011-07-13 14:12:56 följande:
    Ja det var det jag menade. De flesta som återbildas, återbildas redan innan vecka fem alltså de ser inte sina tvillingars hjärtan att slå i v 7 :)) så den statistik MCT har hittat 50-70 % stämmer inte på tvillingar i v 6-7
    Ahhh okej! Ja det låter ju bra!
  • SoMa72
    MCT79 skrev 2011-07-13 15:11:47 följande:
    Jag var yr innan jag plussade och första dagarna,, både förra gången och denna! =)
    Håhå... =)
    ♥ ♥ ♥
  • sugarrush
    SoMa72 skrev 2011-07-13 15:02:27 följande:
    Aha, det berodde inte på nån järnbrist då eller?

Sen en annan fråga, hur har det gått med din sambo? Är han frisk nu? Jag har nog missat uppdatering på det under utlandsresan....
    Det var liksom en härlig kombo! Blodvärde runt hundra och galet lågt blodtryck. Men nu har jag minsann hämtat mig, och ligger på HB109 och blodtryck 110/50. Har aldrig haft så högt tror jag

Åh, tack för att du frågar. Min sambo blev bättre förra veckan och började kunna äta och behålla normal mat nu i helgen. Läkarna har fortfarande inte hittat ett dugg, så det hela är fortfarande väldigt mystiskt. Men ja, nu mår han bra igen och är på jobbet. Fast han är lite svag förstås. 3,5 veckor utan att kunna behålla någon mat har fått honom att se ut som ett benrangel.. (han var väldigt smal redan innan) 
    Men jag ska GÖDA honom i sommar! Smör och grädde i ALLT
    Fjärde gången gillt?
  • MCT79
    sugarrush skrev 2011-07-13 15:46:56 följande:
    Det var liksom en härlig kombo! Blodvärde runt hundra och galet lågt blodtryck. Men nu har jag minsann hämtat mig, och ligger på HB109 och blodtryck 110/50. Har aldrig haft så högt tror jag

Åh, tack för att du frågar. Min sambo blev bättre förra veckan och började kunna äta och behålla normal mat nu i helgen. Läkarna har fortfarande inte hittat ett dugg, så det hela är fortfarande väldigt mystiskt. Men ja, nu mår han bra igen och är på jobbet. Fast han är lite svag förstås. 3,5 veckor utan att kunna behålla någon mat har fått honom att se ut som ett benrangel.. (han var väldigt smal redan innan) 
    Men jag ska GÖDA honom i sommar! Smör och grädde i ALLT
    Vände det efter han fick droppet? Ibland flippar ju kroppen sådär... att den gör sig av med allt för den orkar inte ta hand om det... då kan dropp vända skutan..
  • plutten02

Måste fråga... När ni tar era CB test... Kossar ni direkt på stickan eller doppar ni 5 sekunder i skålen där ni samlat urinen???

I morgon är det torsdag och det är dags för att nytt Cb test... Har 3 stycken som ligger... Gjorde ju ett i tisdags morse och det visade ju lika som i måndags... Så nu gjorde jag inget idag. Däremot gjorde jag ett testlagret sticka idag och inte ens någon tillstymmelse av streck.

• MCT79
    plutten02 skrev 2011-07-13 16:02:36 följande:
    Någon här inne som INTE plussat med testlagrets stickor med PLUS med CB vanliga???
    kan tyvärr inte hjälpa dig.. har i princip bara kört testlagrets stickor...  :(
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma