• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Labolinas
    Evve81 skrev 2011-07-15 07:56:19 följande:
    AngelinaJo: jag sysselsatte mig också med en MASSA annat för att slippa fundera för man kan inte fundera och fundera i 40 veckor då hinenr man nog bli galen. Dessutom kan man inte göra någonting för att påverka vad som händer. ÄVen om det låter väldigt grymt så är det ju så.

Idag ska jag åka och kolla på lite kläder. Främst till dottern men ev också till bebis. Ska kolla på vinteroverall. Frågan är baravilken storlek men det blir nog 74 eftersom jag räknar med en STOR bebis!

Ja, galen är det minsta man kan säga & samtidigt vet jag ju det du säger, att man kan inte påverka det ändå.
    Mamma till W skrev 2011-07-15 07:56:23 följande:
    Alltså jag är irriterad. Fick ett sms igår av en kompis som frågade om jag var gravid vilket jag bekräftade. Då börjar hon mala om hur avundsjuk hon är på alla som får tätt och hur synd det är om henne med sina missfall. Sen visar det sig att hon är gravid med tredje barnet i v 13. Så hon kommer ha tre barn inom loppet av fyra år! Vad har hon att gnälla över? Ja hon har två ma och två mf inräknat i de här fyra åren. Jag fattar inte varför jag ska må dåligt över att få tätt för att hon vill ha ännu tätare mellan sina. Sen förstår jag inte varför man planerar när nästa ska komma under tiden man är gravid.

Hur hade ni tänkt och tyckt?

Jag hade med blivit irriterad, hur mår hon egentligen?
    ~Carpe Diem~
  • FruW

MCt jobbigt! Kan du inte fråga om du kan hänga på? Eller strunta i mannen o planera ngt kul med en kompis istället!? Kram till dig

Mabaja jag tycker du ska strunta i vad hon säger, att ni har något hon vill ha, så är det i livet! Tycker inte du ska behöva må dåligt över det. Hon borde kanske se o uppskatta de barn hon har + att hon är gravid igen, istället... Ang att planera tvåan- vi kämpar ju fortfarande med att få det första, så vågar inte riktigt ens tänka på en tvåa. Men innan vi fick egna erfarenheter av hur svårt det kan va att få barn ville vi ha 2 st med 2-3 år emellan... Nu tänker vi annorlunda, har vi sån tur att vi får ett så kommer vi nog börja försöka så fort vi kan att få tvåan, vi har ju snart hållt på i 2 år, så...

• Mabaja

Och sen när jag sa att jag hade sett ett hjärta slå säger hon "jag såg ett hjärta slå sen fick jag ma". Vill hon att det ska gå dåligt gör oss eller vad?

• Mabaja

Mimmi: ja men det är klart att man kan säga två-tre år som önskemål. Men hon skulle bli gravid på hösten och ungen hon var gravid med var beräknad i juli.

Vi sade när wilda kom 101010 att vi skulle sikta in oss på 121212 med nr två och började redan i januari i år för att det tog tid förra gången. Den här gången tog det sex mån jämfört med 12 med wilda.

När hon skrev det där om sitt ma svarade jag bara att har vi bara wilda är jag nöjd för man vet inte vad som händer. Så jag är väldigt glad över det jag har och får jag fler är det bara en bonus.

• MCT79
    Mamma till W skrev 2011-07-15 08:06:55 följande:
    Och sen när jag sa att jag hade sett ett hjärta slå säger hon "jag såg ett hjärta slå sen fick jag ma". Vill hon att det ska gå dåligt gör oss eller vad?
    men åh! käftsmäll!!  jag fick inboxmeddelande från en kompis som själv haft _jättesvårt_ att få barn... hon frågade så jag sa som det var och att det verkar vara två. "jo jag hade också två från början men det är inte så vanligt att båda stannar"  Oh nej men tack för stödet.

Jag är nog lite hormonell... fortf. sur på sambon och jag frågade honom i mrose varför han inte ens frågar mig om jajg vill följa med,,,"du är ju trött"... ja jo.. men man kan väl FRÅGA?!
    Usch vad omogen jag känner mig nu.. det är nog bäst jag är ensam.. trött grinig.. Vaknade 6 i morse och har fram till för en stund sen haft en skitmärklig upplevelse... lite yr men det känns som om jag går utanför mig själv liksom?? Skitskumt! Känns bättre nu dock!
    Gravid igen, tvillingar! Chock!
  • Mabaja

Såna där duster har jag haft med Daniel med. Första två åren fick jag endast följa med om det stod tydligt att båda var bjudna. Och nej jag är inte intresserad av att gå på fyllefester men ville få en förfrågan iaf.

Nej usch för bittra och egocentriska svar.

• MCT79
    Mamma till W skrev 2011-07-15 08:20:58 följande:
    Såna där duster har jag haft med Daniel med. Första två åren fick jag endast följa med om det stod tydligt att båda var bjudna. Och nej jag är inte intresserad av att gå på fyllefester men ville få en förfrågan iaf.

Nej usch för bittra och egocentriska svar.
    Mmm... idag är han billig.. men jag vet att det går över...
    Gravid igen, tvillingar! Chock!
  • SoMa72
    MCT79 skrev 2011-07-15 08:14:18 följande:
    men åh! käftsmäll!!  jag fick inboxmeddelande från en kompis som själv haft _jättesvårt_ att få barn... hon frågade så jag sa som det var och att det verkar vara två. "jo jag hade också två från början men det är inte så vanligt att båda stannar"  Oh nej men tack för stödet.

Jag är nog lite hormonell... fortf. sur på sambon och jag frågade honom i mrose varför han inte ens frågar mig om jajg vill följa med,,,"du är ju trött"... ja jo.. men man kan väl FRÅGA?!
    Usch vad omogen jag känner mig nu.. det är nog bäst jag är ensam.. trött grinig.. Vaknade 6 i morse och har fram till för en stund sen haft en skitmärklig upplevelse... lite yr men det känns som om jag går utanför mig själv liksom?? Skitskumt! Känns bättre nu dock!
    Bamsekram på dig, gumman!!! Hjärta
    ♥ ♥ ♥
  • Pinglan83

Hej,

Kommer inte ihåg om jag varit in och skrivit i denna tråd tidigare men läser den kontinuerligt. Jag har/hade oxå en cysta (nånstans 7cm i dia) på äggstocken precis som ni båda (fänevik, mabaja) skriver. Till mig sa dock läkaren att det inte är nåt farligt. Den upptäcktes i början av denna grav då vi gjorde VUL varannnan vecka och läkaren menade att den hade positiv inverkan på min grav då den gjorde att kroppen skapade mer gravhormoner. Hon sa till mig att den mest troligt kommer att spricka, att det kommer att göra ont men att det inte är farligt. Man (här iaf) går inte in och tar bort dem som jag förstod det. Nu är jag iaf i v29 (v30 på måndag) i vilket som har blivit min femte graviditet (inga barn). är man nyfiken på min historia så finns den i presentationen.

Kramar på er alla fina tjejer i tråden (finns är men är dålig på att skriva Flört )

Pinglan

Hoppet är det sista som överger människan
  • Evve81

Jag tycker ni ska strunta i avundsjuka människor! Strax efter att vi fick vårt MA blev två av mina bästa vänner gravida och visst sved det lite MEN det är ju liksom inte deras fel att vi fick ett MA. NU är ju deras bebisar 2 månader och vi får vår samtidigt så vi komemr ju kunna umgås och jag kände att jag såklart var glad för deras skull.

Idag jobbar maken sin sista dag sedan ska han vara hemma i 6 veckor. 4 veckors semester och 2 veckors pappaledigt så jag hoppas bebis kommer typ nästa vecka på hans semseter så vi får vara hemma länge hela familjen  innan vardagen tar över igen.

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma