• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • färnik
    Mamma till W skrev 2011-07-14 16:57:27 följande:
    Den sitter nog äggstocken/äggledaren. Det bildas tydligen en cysta på den sida där ägget släppt. Min var dock mycket större än de brukar för man ska inte känna av sin cysta men jag har ont där den sitter. I vanliga fall minskas de när moderkakan tar över och försvinner. Min är tydligen så pass stor att den troligast inte kommer försvinna men minska i stl. Det går inte att ta bort den för då blir det mf!
    okej... Jag hade en gulkroppscysta på en äggstock för ett par år sedan, den var 9cm och gjorde sanslöst ont! Men den sprack, och försvann sedan...
    Stolt och lycklig mamma till Alma f-2006 och Tilde f-2011
  • Mabaja

Prommis: vi hade fullt sjå att förstå oss på vad cystan var för nåt. Både jag och maken hade tydligen tänkt "en till men det är ju ingenting där" och så förklarade hon att det var cystan hon såg!

Färnevik: 9 cm är inte en liten cysta. Jag känner ju av min och har trott på mf pga det men det var skönt att höra att det jag känner är fullständigt normalt! Jag blev dock misstänksam för nån sekund då min mamma hade livmoderhalscancer som ung. Och är det konstigheter där så börjar man ju fundera Till henne hade de sagt att hon inte kunde få fler barn pga det men 6 barn senare var hon klar. ;)

• Bellas7

Tack :) men den är STOR redan
    Den andra trilling mamman är i 25 och hennes mage är mycket större redan än en fullgången hmm

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma